Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luitko/luetko harlekiineja?

Vierailija
10.11.2021 |

Eli sitä romanttista kioskikirjallisuutta. Muistan kun joskus teininä löysin vintiltä kassikaupalla äitini ostamia harlekiineja ja niitä ahmin sitten pari kirjaa päivässä. Parhaita oli historialliset romaanit.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nuorena romantiikan nälkäisenä :)

Vierailija
2/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nuorena, mutta luin muutenkin älyttömän paljon. Jotkut Harlekiinit olivat vielä ihan hyvin kirjoitettuja. Nykyisin en kestä yhtään yltiöromanttista hehkutusta. Vitsillä oon kirpparilta ostettua Angelikaa joskus lukenut, se menee, mutta oikeasti vitsillä pienissä erissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut,en lue! Luen tosi elämänkertoja laidasta laitaan.Sama koskee Tv- Dokumentit on minun juttuni.

Vierailija
4/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus lukenut. Voisin kyllä nytkin. Tahtoo vaan olla että vaikka romantiikkaa kaipaakin, niin tulee välillä itku ja raivo että mitä p*aa sitä syötetäänkään :D

Liian suuria tunteita ja onnellisia loppuja...

Vierailija
5/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen niitä kirjoittajia. Oliko joku Jordan, Penny Jordan ehkä? Carole Mortimer?

Vierailija
6/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kyllä, englanniksi ja tilaan e-kirjoina tablettiin. Ihanaa romanttista aivojen nollausta, samaa sarjaa kuin korealaiset draamat.

Vierailija
7/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus 14-15 vuotiaana bonusmamani kirjahyllystä. 

"En lukenut,en lue! Luen tosi elämänkertoja laidasta laitaan.Sama koskee Tv- Dokumentit on minun juttuni." 

Elämänkertoja olen minäkin siitä huolimatta ehtinyt paljon elämässäni lukea. Samoin rakastan historiasta kertovia kirjoja ja jaksan tuntitolkulla lukea esim. kansallisarkiston juttuja. 

Ei hömppäkirjallisuus tee ihmisestä tyhjäpäätä.

Vierailija
8/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakouluiässä luin. Tylsiä opuksia.

Vierailija
9/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lue! Luen klassikoita ja uutta kirjallisuutta, paljon historiaa ja muista maista kertovaa, elämänkertoja ja poliittisia kirjoja. Ei kai kukaan aikuinen mitään kioskiroskaa lue?

Vierailija
10/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin teininä muutenkin ihan valtavasti ja kaikenlaista. Harlekiinit oli hyviä rantakirjoja, tyhjäsivät pään ja kirjan saattoi vaihtaa kirpparilla uuteen.

Vierailija
11/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin. Ostin niitä yhdestä antikvariaatista toiselta paikkakunnalta ja kävin vaihtamassa ne sitten toisiin oman paikkakunnan antikvariaatissa, missä niistä parhaimmillaan hyvitettiin enemmän kuin mitä olin tuolla toisessa maksanut. Ensimmäisen sain ilmaiseksi Anttilasta kassalta näytteenä, kun ne tulivat, kun kävin ostamassa pienen maalipurkin, joka maksoi vähemmän kuin mitä nuo harlekiinit.

Viime aikoina olen kuunnellut muutaman uuden harlekiinin äänikirjana, kirjastossa oli heti lainattavissa sellaisia, kun kuunneltavaa etsin.

Vierailija
12/12 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lue! Luen klassikoita ja uutta kirjallisuutta, paljon historiaa ja muista maista kertovaa, elämänkertoja ja poliittisia kirjoja. Ei kai kukaan aikuinen mitään kioskiroskaa lue?

Minäkin luen näitä luettelemiasi kirjoja. Mutta silti kioskiroskakin menee, se on kevyttä, ei tarvitse ajatella, aivot saavat lepoa. Ei aina jaksa paahtaa täysillä, töissä jo joudun olemaan tikkana kaiken aikaa. 

Huvittaa nämä: katson vain dokumentteja ja luen vain "fiksua" kirjallisuutta, siis silloin ,kun on pakko mainita, että kaikki, jotka eivät näin tee, ovat alempaa kastia. Ihme tarve paukuttaa älyllisiä henkseleitä. Kukin rentoutuu haluamallaan tavalla, kyllä aikuinen ihminen sen pystyy käsittämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi