Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhaspotilaat

Vierailija
26.01.2015 |

Heittelevätkö arvomme ja huomasitteko sen heti voinnissanne? Kävin viime kesänä verikokeessa ja arvot hyvät. Nyt oli tsh 4.5 ja t4v 14. Väsymystä on mutta tavallaan sitä on aina. Päiväunetvtarpeen. Ajattelin kuitenkin pyytää jos lääkitystä voisi hiukan nostaa kokeeksi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus voisi olla heittelehtivissä verensokeriarvoissa, ne tekee tuota väsymystä myös. Kokeile vähähiilarista ja säännöllisrytmistä ruokavaliota, tai jätä ainakin vehnätuotteet vähemmälle. Tästä on todeytu olevan apua noihinkin kilppariongelmiin.

Vierailija
2/8 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo luopunut toivosta, että joskus vielä olisin pirteä. Olen jatkuvasti väsynyt, ihan sama miten paljon nukun, ja kun herään, voisin mennä samantien uudestaan nukkumaan. Sinnittelen kuitenkin enkä nuku päiväunia ja yöunia nukun arkisin 8 h ja vkl ilman herätyskelloa 10-12h. Arvot ei heittele, ihan pieniä muutoksia on vuosien varrella ollu, mutta lääkitystä on muutettu tosi harvoin ja silloinkin ihan vähän. Juuri tänään saamani arvot on TSH 0,504 ja T4V 19. Vuosi sitten arvot oli muistaaksi 0,7 ja 17. Lääkitystä ei muutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikatoimintakin voi aiheuttaa väsymystä. Se on toki erilaista väsymystä kuin vajaatoiminnassa, joka on pikemminkin voimattomuutta. Kun minulla oli liikatoiminta, menin joka ainoa päivä töiden jälkeen parin tunnin päikkäreille. Sen sijaan vajaatoiminnalla olen jatkuvasti sumuinen ja alitehoinen.  

Vierailija
4/8 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin ennen väsynyt vaikka lääkärin mukaan arvot oli kunnossa ja lääkeannos oikea. Päiväunet tarvitsin aina. Nostin ominpäin annosta (joo, näin ei saisi tehdä) kun ennen söin joka toinen päivä puolikkaan ja joka toinen päivä kokonaisen niin nyt syön 5 päivänä kokonaisen ja 2 puolikkaan. Päiväunet jääneet pois ja olo muutenkin virkeämpi eikä ole jatkuvasti turvotusta. 0,1 mg pillerit

Vierailija
5/8 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriarvot ovat hyvät. Nekin nimittäinmitattiin. En syö vehnää. Täysruisleipää kylläkin. Ap

Vierailija
6/8 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos TSH on 4,5 niin se on aivan liian korkea. Nosta ihmeessä thyroxinia. Voit tehdä sen ihan itsekin pienellä määrällä. Jos tulee parin viikon päästä liikatoiminnan oireita, niin laske takaisin edelliseen. Ei siihen lääkärin siunausta tarvitse, osaat varmasti itsekin säätää lääkitystä oman vointisi mukaan.

Vierailija
7/8 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:24"]Jos TSH on 4,5 niin se on aivan liian korkea. Nosta ihmeessä thyroxinia. Voit tehdä sen ihan itsekin pienellä määrällä. Jos tulee parin viikon päästä liikatoiminnan oireita, niin laske takaisin edelliseen. Ei siihen lääkärin siunausta tarvitse, osaat varmasti itsekin säätää lääkitystä oman vointisi mukaan.
[/quote]

osaan juu ja olenkin säädelllyt. Nyt vain haluan merkinnän papereihin ja reseptin pikku tablettiin.

Vierailija
8/8 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:24"]Jos TSH on 4,5 niin se on aivan liian korkea. Nosta ihmeessä thyroxinia. Voit tehdä sen ihan itsekin pienellä määrällä. Jos tulee parin viikon päästä liikatoiminnan oireita, niin laske takaisin edelliseen. Ei siihen lääkärin siunausta tarvitse, osaat varmasti itsekin säätää lääkitystä oman vointisi mukaan. [/quote] osaan juu ja olenkin säädelllyt. Nyt vain haluan merkinnän papereihin ja reseptin pikku tablettiin.

[/quote]

Ok, no sitten lääkäriin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän