Kumpi "oikeassa" mies vai minä??
Laitatteko leivän päälle vain yhtä sorttia vai useampaa? Jos laittaa siivun juustoa niin eikö "kuulu" enään laittaa voita/margariinia? Mies meinaa ettei juuston kanssa laiteta margariinia, minä taas olen tottunut laittamaan ensin margariinia/voita ja päälle vielä juustoa,kurkkua ym
Kommentit (35)
Kumpikin on oikeassa. Eli makuasia, josta ei voi kiistellä. Leivänpäällisten kulutus ja siitä koituva rahanmeno on sitten ihan eri keskustelunsa.
Ei ole oikeaa tai väärää. Kukin tyylillään. Etteikai tämmöisestä asiasta tappele???
Makukysymys. Itse laitan aina margariinia tai voita ja lisäksi jotain muuta (kinkkua, juustoa, tai voi olla sekä kinkkua että juustoa ja usein vielä kurkkua ja tomaattiakin).
niin, ei tässä voi olla oikeassa tai väärässä mutta olin yllättynyt, että mies katsoo juuston olevan levite. Pohdin, kuinka yleistä on laittaa vain juustoa. ap
Voileipä tehhdään oman maun mukaan. Joillain aikuisilla saattaa olla lapsuudenkodista opittuja "sääntöjä" joiden perusteena on luultavasti ollut vähävaraisuus enempi kuin mikään muu. Minulta meni pitkään, että opin syömään kokonaisen banaanin (lapsena sai vain puolikkaan) ja että on sallittua laittaa voileivälle sen margariinin päälle juustoa JA kinkkua.
Niin riippuu mistä kulmasta sitä leipää katsoo. Herkuttelijan näkökulmasta siihen laitetaan ihan juuri kaikkea hyvää päälle, mitä kaapista löytyy, tai käydään vielä kaupasta hakemassa erikseen lisää. Laihduttajan tai pihin ihmisen näkökulmasta siihen laitetaan vain yhtä tarviketta... jos sitäkään.
Mutta jos tarkoitit, että mitä tieteellinen ravitsemustutkimus on asiasta lausunut, niin ei mitään. Eli siitä näkökulmasta asiaan ei ole oikeaa tai väärää ratkaisua.
Kohonneiden kolesterolitasojen vuoksi lääkäri suositteli että vain yksi rasva leivälle, jossei käytä näitä kolesterolia alentavia tuotteita. Rasva ja juusto ja meetwursti lasketaan kaikki rasvoiksi.
Ei ole oikeaa eikä väärää. Mä laitoin aina ennen oivariiniä kaikkiin leipiini, vaikka laitoin sen lisäksi muutakin. Mies ei ole ikinä laittanut, ei tykkää margariinien yms. mausta. Nykyään mäkään en laita voita leivän päälle, jos laitan jotain muutakin siihen. Tai no, näkkärin päälle laitan, vaikka laitan siihen myös juustoa.
Miehesi on oikeassa. Menepäs nyt tekemään hänelle voileipä. Mutta älä tee itsellesi, koska olet muutenkin ylipainoinen ylettömän voin ja margariinin käytöstä.
Makuasia. Meillä miehen kaa vielä erilaisemmat makumieltymykset. Hän ei missään nimessä käytä margariinia, hilloa mielummin. Joskus jopa juustoa ja hilloa... Karjalanpiirakan päälle chilisoosia. :D Minusta margariini kuuluu siihen, joskus ei edes tarvii niit muuta täytteitä. Mut hillo on hyi.
Mä olen lama-ajan lapsi ja edelleenkään en osaa laittaa leivälle kuin yhtä särvintä.
"niin, ei tässä voi olla oikeassa tai väärässä mutta olin yllättynyt, että mies katsoo juuston olevan levite. Pohdin, kuinka yleistä on laittaa vain juustoa. ap"
Luulen, että aika moni, jos juusto on rasvaista, muuten tulee liikaa rasvaa tai lähinnä kovaarasvaa, jos tarkkailee omaa painoaan.
Ylipainoa tulee helposti iän myötä esim. 500 g/vuodessa on jo 10v. jo 5kg. Ja jostakin niitä kaloreita on karsittava ja tuo on yksi tapa.
Ihmeellinen kysymys. Koska muka miehen ja vaimon kiistassa vaimo on ollut väärässä?
Kasatkaa leivillenne mitä tahansa mutta juusto aina päälimmäiseksi. Tämä sääntö on suoraan pyhältä pillerinpyörittäjältä. Siihen ei ole ihmisillä mitään sanomista.
Kyllä taitaa tavallisempaa olla, että laitetaan useampaa sorttia leivän päälle. Voita, leikkelettä, juustoa jne.