Ajokoe 2 kertaa hylätty
Tuntuu etten saa millään ajokorttia, koska olen saanut jo kahdesta ajokokeesta hylätyn ja teoriakoekin meni vasta kolmannella. Olen ottanut jo 9 lisäajotuntia enkä silti osaa vielä tarpeeksi hyvin :(
Kommentit (49)
Suomalaisten pitaisi oppia ajamaan jo koulussa 15-vuotiaina. Silloin ei ole viela noin kamalia sosiaalisten tilanteiden pelkoa.
USAssa ajokoulutuksen saa melkein ilmaiseksi lukiossa. 16 vuotiaat saavat ajokortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se koe apllä tökkii? Kai sä saat palautetta, miksi ei mennyt läpi?
Teen jonkin verran havainnointivirheitä ja kiihdytän kuulema liian hitaasti moottoritielle.
apTietääkö ajo-opettajasi tästä? Lisää vain harjoitusta ja keskityt nimenomaan niihin vaikeampiin asioihin.
tietää.
ap
Neuvon vaihtamaan autokoulua jos vaikka löytyisi parempi opettaja 🙂 Havainnointiin auttaa ääneen sanominen kävely,pyörät,säännöt" jokaisessa risteyksessä...Kävelijät,pyöräilijät ja liikennesäännöt. Pään pitää pyöriä ja kaikkiin peileihin muistaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Kylmäävä tunne, jos tällaisia on tuolla tien päällä...
Nämä ovat yleensä turvallisia kuskeja, koska eivät luota liikaa osaamiseensa. Kun katsoo onnettomuustilastoja, niin siellä kärkipäässä kiikkuu ne heti ekalla ajokokeella läpipäässeet maanteiden sankarit, jotka osaa ajaa lujaa, muttei todellakaan ymmärrä liikennetilanteita eikä osaa ottaa muita liikkujia huomioon.
Oma poikani pääsi läpi ehkä neljännellä? yrittämällä, en muista enää. Ajoinssi oli hyvin innoissaan silloin läpäisykerralla, oli tullut jo hyvin tutuksi poika siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen jonkin verran havainnointivirheitä ja kiihdytän kuulema liian hitaasti moottoritielle.
ap
Siihen kiihdyttämiseen ei auta mikään muu kuin ajaminen, mutta havainnointia voit harjoitella myös muiden kyydissä istuessa.
Tiedän tapauksen, jossa vasta seitsemäs kerta meni läpi
Mulla meni aikoinaan teoria toisella kerralla ja ajokoe vasta neljännellä kerralla läpi. Tsemppiä ap, se vaatii vain harjoitusta. Lisäksi, olethan käynyt näöntutkimuksessa? Itse tajusin jälkikäteen, että mulla oli tarve silmälaseille ja siksi olin epävarma kuski. Tällaista ei ainakaan silloin tutkittu ajokoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni aikoinaan teoria toisella kerralla ja ajokoe vasta neljännellä kerralla läpi. Tsemppiä ap, se vaatii vain harjoitusta. Lisäksi, olethan käynyt näöntutkimuksessa? Itse tajusin jälkikäteen, että mulla oli tarve silmälaseille ja siksi olin epävarma kuski. Tällaista ei ainakaan silloin tutkittu ajokoulussa.
Mulla on jo silmälasit.
ap
Elä ap vielä luovuta. Itse pääsin neljännellä inssin ja ekalla teorian. Jännitin niin armottomasti että se sotki. Opin kyllä ja olen varma kuski, koskaan en ole aiheuttanut kolaria tms. Inssit olivat vielä kaupungissa jossa en edes ollut ajanut paljoa. Tohon motariasiaan auttaa vain sekaan meno ja havainnointia auttaa ääneen miettiminen sekä se että auton hallintalaitteet ovat tarpeeksi hallussa,ei mene huomio niihin.
Vanhemmat on sanonut mulle, että mun ei olisi pitänyt edes aloittaa autokoulua.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Fiksut vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
ap
Tosi kannustavat vanhemmat sulla.
Melkein kaikki on vielä tuossa vaiheessa ihan paskoja kuskeja vaikka inssi meniskin ekalla läpi. Olennaista on, että harjoittelet sitä ajamista muulloinkin kuin vain niillä ajotunneilla tai siellä inssissä.
Sano sun vanhemmille, että ehkä olis syytä mennä niiden autolla vaikka jonnekkin radalle tai sora-alueelle harjoittelemaan sitä käsittelyä ja kiihdyttämistä niin inssikin vois mennä läpi.
Toki harjoittelu ei lopu siihen kun saat sen kortin vaan siitä se vasta alkaa. Kuitenkin ainut tapa miten opit ja saat ajokokeen läpi, on ajaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apFiksut vanhemmat.
Joo, ainahan pitää olla täydellinen.
Ei huolta! Itsekin pissin inssiajon kahdesti (ekalla kerralla inssi joutui jarruttamaan, tokalla kerralla en pysähtynyt tarpeeksi pitkäksi aikaa stop-merkille). Kolmas kerta toden sanoi.
Olen huomannut, että erilaisia ajo-opetustapoja on paljon, kun porukka kertaa autokoulukokemuksiaan. Jotkut opettajat käskevät painamaan kaasun pohjaan, kun liitytään motarille, kun taas itselleni on opetettu rauhallisempi tapa. Hyvin olen sillä rauhallisemmallakin tavalla pärjännyt motareilla ja muuallakin jo 25 vuotta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No ensi kerralla kaasu pohjaan, jos KIIHDYTYSkaistalla on 100-120 lätkä.
Liian hidas liittyminen on kaikille vaarallista. Toki jos ruuhka-aikaan, se pitää jo liittyessä ja kaasua painaessa havainnollistaa isolla tiellä menevä liikenne, mateleeko ne vai ei. Ennakointi ja päätä kääntämällä katsoa tuleeko 1 auto, 5 autoa, ei yhtään autoa, rekka vai mitä ja menee sen mukaan.
Sukulaispoika kävi inssiajossa 8 kertaa ennen kuin pääsi läpi. Luulen että jännitti jo lopulta niin paljon että epäonnistui sen vuoksi.
Tsemppiä, ei kaksi hylättyä vielä paljon ole.
Järjetöntä sensurointia. Pitkä viesti täysin asiallisena ja ei kelpaa. HV palstan mödearsepenat. Joskus se voi olla inssistäkin kiinni. Eka ajokoe hylättiin lähinnä tiukkapipon inssin takia, kun ei ymmärtänyt hyötynäkökohtaa kiertoristeyksessä. Olisi pitänyt odottaa suojatien takana viime millisekuntiin asti. Valitti vain kaikesta, ei mitään rakentavaa.
Toisella kertaa vaihdoin vahingossa vieressä kulkeneelle kaistalle kääntyessä, mutta läpi meni - tosin inssi mainitsi, että onneksi ei ollut toista autoa vieressä. Paljon asiallisempi tapaus kuin ensimmäinen, antoi jopa kehuja rakentavan palautteen ansiosta.
Joskus se voi olla vieressä istuvasta kiinni.
Kortti -96 ja koskaan en ole kolaria ajanut.
Sori, mutta ilmeisesti olet vaarallinen. Minua jännitti inssi todella paljon, mutta pääsin läpi koska ajotaidot olivat riittävät, ajoin rauhallisesti ja varmasti.
Mulla meni teoriakoe toisella läpi. Ajokoe meni ekalla, kun olin ajanu autoa pienestä pitäen!
Terveisin rekkaäijä täältä Kuortin huolsikalta.
Tietääkö ajo-opettajasi tästä? Lisää vain harjoitusta ja keskityt nimenomaan niihin vaikeampiin asioihin.