Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ei kiinnosta koko veropäivä lainkaan?

Vierailija
10.11.2021 |

Lehdissä ei melkein mistään muusta olekaan juttuja, vaikka maailmalla on meneillä vaikka mitä. Tämä on muutenkin jotenkin erikoinen ilmiö. Tulot ja verot ei liene salaisuus monissa maissa, mutta missään muualla ei taida olla tällaista päivää kun niistä revitään otsikkoja koko päivän? Osa jutuista on täysin turhanpäiväisiä. Entä sitten?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen boikotoinut siten, että en klikkaa niitä juttuja. Tulee sellainen olo, että ihmisen arvo määritellään hänen tulojensa perusteella. Alkaa myös ketuttaa, kun somevaikuttajien tuloista revitellään otsikoita - en ylipäätänsä tajua, miksi ihmiset vapaaehtoisesti seuraavat näitä ammattimainostajia. Muutenhan ihmiset ei yleensä halua nähdä mainoksia. Olenkin ehkä vanha :D Jotkut jopa toimittajiksi itseään kutsuvat tekevät kaupallista yhteistyötä se minun mielestäni murentaa heidän puolueettomuuttaan. Sitä ihmettelen, että ovatko nämä oikeasti niin suosittuja uutisia, että niitä kannattaa tuottaa ihan valtava määrä ja keskittää uutispäivä kokonaan tähän? Samaa mieltä, että poliitikkojen tulotiedot ovat relevantteja niiden yhteiskunnallisen merkityksen vuoksi. 

Ihanaa, että järkeviä tolkun ihmisiä vielä on! Seuraajathan nämä vaikuttajat elättää. Jos joku haluaa laittaa rahansa tyypille joka on pylly, tai rinnat edellä pitkin somea keikistelemässä, niin omapa on asiansa. Mutta kyllä se jonkinlaisesta hengen köyhyydestä tässä ajassamme kertoo.

Vierailija
22/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, kun uutissivustot ovat täynnä pelkkää veroa. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa toisten tulot. En edes käsitä, miksi tällaisesta asiasta on pitänyt tehdä niin iso juttu. Voin kuvitella, että monelle normituloiselle, kuitenkin raskaasti töitä raatavalle Matti Meikäläiselle tämä on veemäinen päivä, kun naamaan oikein hierotaan sitä miten paljon joku turha julkkis tienaa vain näyttämällä lärvinsä Seiskassa.

Sanopa muuta. On valtavasti tärkeitä töitä, joista ei makseta kovin hyvin. Palkka=Työn ja ihmisen mittari?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kiinnosta mitenkään valtavasti. Mutta toki se kertoo talouden tilanteesta jotain, jos suuria veronmaksajia on tosi paljon. Jos suuria veronmaksajia olisi erittäin vähän, tilanne olisi huonompi.

Tietysti nuo summat on täysin käsittämättömiä tavallisen ihmisen näkökulmasta, mutta toisaalta en usko että oma onneni on mitenkään kiinni tuollaisista asioista.

Ja kannattaa toki muistaa että omaisuuden arvonnousut ei näy veropäivänä mitenkään. Tässähän kerrotaan vain heistä jotka ovat maksaneet veroja paljon. Valtion kannaltahan kyse on suorastaan todella posiitiivisesta asiasta, jos on paljon heitä, jotka maksavat paljon veroja.

Monilla Suomen rikkaimmilla vain omaisuuden arvot nousee koko ajan, mutta he eivät näy missään listauksissa veropäivänä.

Jenkeissä on puhutattanut viime aikoina juuri paljon nämä ns. capital gain -arvonnousut, jotka ovat verottomia.

Toki, mutta hyötyykö ihminen kuinka paljon siitä arvonnoususta, ellei myy omaisuuttaan pois? Lainoja ja luottoja voi tietenkin saada helpommin, mutta muuten en ymmärrä miksi pelkästä omaisuuden arvonnoususta pitäisi maksaa veroa. Vastaavastihan omaisuuden arvon laskusta pitäisi sitten saada vähennyksiä.

Vähän sama perimisessä, jos perii kiinteää omaisuutta, mun mielestä olis ihan ok, että verot maksettaisiin vasta myydessä.

Jenkeissä kai on ollut lähinnä kyse siitä, että rikkaimmilla olisi yksinkertaisesti varaa rahoittaa joitain tärkeitä yhteiskunnallisia hankkeita. Siellähän nuo rikkaimmat on rikastuneet niin käsittämättömiä määriä viime vuosina ettei se heillä tuntuisi varmaan missään, jos he vähän rahoittaisivat menoja.

En minäkään tiedä miksi sinänsä pitäisi maksaa veroa pelkästä arvonnoususta.

Vierailija
24/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorruin lukemaan pari uutista ja huomasin, että esim. näyttelijä Suosalon ansiotulot olivat lähemmäs 150k. Hän kuitenkin antoi haastatteluja koko korona-ajan, jossa kertoi tyyliin, että "kaikki meni" eli joutui käyttämään säästönsä ja myymään sjoitusasuntonsa (mistä johtuen kai pääomatuloja jotain 50k). Olen pitänyt jotenkin hyvänä tyyppinä, mutta menee maku tällaisen myötä. Muitakin näitä oli, kuten rokkari Hynynen, jonka tulot olivat 65k (apurahoja vissiin, mutta silti) ja joutui silti kuulemma vippailemaan sukulaisilta. Siis häh? :D Aika noloa jotenkin - tietävätkö he, paljolla elää keskivertosuomalainen? 

Vierailija
25/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tietää, mikä on veropäivä???

Vierailija
26/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten kysyttiin, että mikä hävettää Suomessa, niin ei tullut mitään mieleen, mutta tämähän se olikin.

Käsittämätön vimma päästää tirkistelemään ihmisten tienestejä ja revittelemään niitä mediassa. Takuulla saman jätkän keksintöjä, kuin 9-reikäinen ulkohuussi.

Vierailija
27/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa sitten kysyttiin, että mikä hävettää Suomessa, niin ei tullut mitään mieleen, mutta tämähän se olikin.

Käsittämätön vimma päästää tirkistelemään ihmisten tienestejä ja revittelemään niitä mediassa. Takuulla saman jätkän keksintöjä, kuin 9-reikäinen ulkohuussi.

Sanopa muuta. Ihan käsittämätön ilmiö ja taitaa olla ainut laatuaan maailmassa?

Vierailija
28/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin mä ex-aviomiehen tulot kurkkimassa siellä se oli, rapeet 115 000 euroa :D

Vierailija
29/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorruin lukemaan pari uutista ja huomasin, että esim. näyttelijä Suosalon ansiotulot olivat lähemmäs 150k. Hän kuitenkin antoi haastatteluja koko korona-ajan, jossa kertoi tyyliin, että "kaikki meni" eli joutui käyttämään säästönsä ja myymään sjoitusasuntonsa (mistä johtuen kai pääomatuloja jotain 50k). Olen pitänyt jotenkin hyvänä tyyppinä, mutta menee maku tällaisen myötä. Muitakin näitä oli, kuten rokkari Hynynen, jonka tulot olivat 65k (apurahoja vissiin, mutta silti) ja joutui silti kuulemma vippailemaan sukulaisilta. Siis häh? :D Aika noloa jotenkin - tietävätkö he, paljolla elää keskivertosuomalainen? 

Nämä on näitä, jotka ruikuttaa rahasta vaikka mitään oikeaa hätää, tai puutetta mistään ei ole. Ei mitään hajua realiteeteista, tai siitä millaisilla tuloilla monet tulee toimeen.

Vierailija
30/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tiedot on julkisia. Avoimuus on aina hyvästä. Itse en kyllä kenenkään tietoja etsi kun ei niillä tiedoilla ole itselle mitään merkitystä.

Vierailija
31/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiinnostaa yhä noin paljon? Ikinä en ole yhdenkään eksän tuloja tonkinut eikä voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
32/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän nyt sattuu olemaan mun lasteni isä ja hyvissä väleissä ollaan.  

[/quote] Miksi kiinnostaa yhä noin paljon? Ikinä en ole yhdenkään eksän tuloja tonkinut eikä voisi vähempää kiinnostaa.[/quote]

Vierailija
33/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tiedot on julkisia. Avoimuus on aina hyvästä. Itse en kyllä kenenkään tietoja etsi kun ei niillä tiedoilla ole itselle mitään merkitystä.

Miksi? Mihin keskivertotallaaja näitä tietoja tarvitsee? Eri alojen keskiansiot on muuta kautta saatavilla.

Vierailija
34/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hän nyt sattuu olemaan mun lasteni isä ja hyvissä väleissä ollaan.  

Miksi kiinnostaa yhä noin paljon? Ikinä en ole yhdenkään eksän tuloja tonkinut eikä voisi vähempää kiinnostaa.

Jos olette hyvissä väleissä, niin et voi häneltä suoraan kysyä mitä tienaa?

Vierailija
35/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sua varmaan kiinnosta, kun sun exät on työttömiä juoppoja

Vierailija
36/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai mä nyt olen tiennyt, mitä suunnilleen tienaa, mutta ajattelinpa vaan tsekata. Kylläpä kaivertaa tämäkin asia teidän perseitä :D

[/quote] Jos olette hyvissä väleissä, niin et voi häneltä suoraan kysyä mitä tienaa?[/quote]

Vierailija
37/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai mä nyt olen tiennyt, mitä suunnilleen tienaa, mutta ajattelinpa vaan tsekata. Kylläpä kaivertaa tämäkin asia teidän perseitä :D

Jos olette hyvissä väleissä, niin et voi häneltä suoraan kysyä mitä tienaa?

Meinaatko vaatia lisää elareita vai maksatatko enemmän lasten kuluja kun tienaatkin noin paljon?

Vierailija
38/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sua varmaan kiinnosta, kun sun exät on työttömiä juoppoja

Mistä tämmöinen tulkinta? Ihan hyvässä asemassa ovat kyllä molemmat nykyisen vaimonsa kanssa, mutta silti en stalkkaa tulojaan tai muitakaan eksien asioita. Kaikista painajaismaisin eksä-riippa on juuri semmoinen joka tonkii kaikki asiat palkkakuiteista lähtien ja auta armias jos lapsia on tehty, niin eihän siitä pääse edes eroon.

Vierailija
39/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän linkitän tiedot veroistani tinderiin niin lohkeaa paremmin tussua

Vierailija
40/61 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistien ilon ja onnen päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä