Onko minulla syytä huoleen avomieheni suhteen?
Kyseessä kolmikymppinen mies, melko kokematon. Takana vuosi parisuhdetta, avoliittoa 3 kk. olemme tunteneet 3,5 vuotta. Jätti ekaa kertaa minut viikon sisällä kaksi kertaa huomiotta, eli nukahti kun oli itse saanut. Niiden jälkeen lupasi seuraavana iltana huomioida minut, mutta kävikin nukkumaan kun väsytti. Sanoo että vain huonoa tuuria, kömpelöyttä ja kokemattomuutta, ja ettei tule tavaksi. Tätä ei ole aiemmin tapahtunut. Onko minulla syytä huoleen, vai voiko oikeasti olla niin että mies ei tehnyt noin tarkoituksella? Itse olen pettynyt suhteissa usein, tästä olen ajatellut että on loppuelämäni kumppani..nyt olen vähän ymmälläni. Mies on pyytänyt siis anteeksi ja luvannut tänään huomioida minua, mutta jotenkin outo fiilis. Mitä mieltä? Voiko olla niin ettämies rakastaa minua koko sydämestään kuten olen ymmärtänyt, ja silti tapahtuu tällaista?
Kommentit (76)
No ei ole syytä huoleen.. Aika outo aloitus sulta jos olet kokeneempi puolisko, vai onko sinulla jotenkin epärealistinen kuva seksistä ylipäätänsä? Kyllä meillä on normaalia että välillä mä huomioin vaan miestä enkä vaadi itselleni mitään ja sama toisin päin. Miksi seksin pitää olla omien halujen tavoittamista vallan? Minä ainakin nautin siitä että saan vaikka vaan ottaa mieheltä poskeen vaatimatta itselleni vastalahjaksi mitään, eikä haittaa yhään jos nukahtaa sen jälkeen. Samoin hänkin tyydyttää minun halujani ja nauttii siitä, silkakasta antamisesta... Näin me nautitaan yhdessä olosta, ilman velvoitteita ja vaatimuksia ja niin sen pitäisikin olla.
Tietysti silloinjos rupeaa menemään isekyyden puolelle miehesi touhu niin se on jo liikaa, ottaa ja ottaa mutta mitään ei anna. Kuitenkin näin on teillä tapahtunut aika vähän niin en vielä huolestuisi. Juttele asiasta miehen kanssa jos siltä tuntuu. Kysy rehellisesti että haluaako hän antaa sinullekin nautintoa ja sano että kaipaisit sitä nyt kovasti. Itsekäs kumppani on aika huono seksikumppani.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"]
ja en toki myrskyä nosta, ei tässä ole minkään draaman paikka. Ehkä olen vain pettynyt liikaa parisuhteissa, ehkä siksi olen varovainen ja alan helposti ajatella että noniin, arki on astunut suhteeseen. Mutta tosiaan, en aio käyttäytyä kuin kiukutteleva pikkukakara. :-)
ap
[/quote]
Taidan tietää miksi olet liikaa pettynyt aikaisemmissa suhteissa. Näytät pettyvän äärimmäisen helposti. Sanoit ensimmäisessä viestissä, että haluaisit jo sen kestävän suhteen. Et taida itse pystyä sellaiseen?
no, puhukaa asiasta.
Mutta ei seksi nyt voi joka krt mennä fifty-fifty, välillä saa, välillä antaa ja joskus natsaa yhtä aikaa molemmilla. Ja kuka tykkää mistäkin.
Mutta joo seksi on vähän kuin elämä ja ihmissuhteet yleensäkin. Ei ole koko ajan tasapainossa, vaan puntari heittelee sinne tänne.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"]
ja en toki myrskyä nosta, ei tässä ole minkään draaman paikka. Ehkä olen vain pettynyt liikaa parisuhteissa, ehkä siksi olen varovainen ja alan helposti ajatella että noniin, arki on astunut suhteeseen. Mutta tosiaan, en aio käyttäytyä kuin kiukutteleva pikkukakara. :-)
ap
[/quote]
Taidan tietää miksi olet liikaa pettynyt aikaisemmissa suhteissa. Näytät pettyvän äärimmäisen helposti. Sanoit ensimmäisessä viestissä, että haluaisit jo sen kestävän suhteen. Et taida itse pystyä sellaiseen?
[/quote] Et tiedä miksi olen pettynyt, ja kyllä pystyn kestävään suhteeseen. Aika hepposin perustein täällä tehdään noinkin syvällisiä analyyseja.
ap
Jokainen on itse vastuussa omista orgasmeistaan.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:37"]
No ei ole syytä huoleen.. Aika outo aloitus sulta jos olet kokeneempi puolisko, vai onko sinulla jotenkin epärealistinen kuva seksistä ylipäätänsä? Kyllä meillä on normaalia että välillä mä huomioin vaan miestä enkä vaadi itselleni mitään ja sama toisin päin. Miksi seksin pitää olla omien halujen tavoittamista vallan? Minä ainakin nautin siitä että saan vaikka vaan ottaa mieheltä poskeen vaatimatta itselleni vastalahjaksi mitään, eikä haittaa yhään jos nukahtaa sen jälkeen. Samoin hänkin tyydyttää minun halujani ja nauttii siitä, silkakasta antamisesta... Näin me nautitaan yhdessä olosta, ilman velvoitteita ja vaatimuksia ja niin sen pitäisikin olla.
Tietysti silloinjos rupeaa menemään isekyyden puolelle miehesi touhu niin se on jo liikaa, ottaa ja ottaa mutta mitään ei anna. Kuitenkin näin on teillä tapahtunut aika vähän niin en vielä huolestuisi. Juttele asiasta miehen kanssa jos siltä tuntuu. Kysy rehellisesti että haluaako hän antaa sinullekin nautintoa ja sano että kaipaisit sitä nyt kovasti. Itsekäs kumppani on aika huono seksikumppani.
[/quote] No, kuten olen sanonut, kaksi kertaa pienen ajan sisällä huomiotta jättäminen tuntui vaan oudolta, kun sitä ei ole tapahtunut koskaan aiemmin suhteen aikana. Puhumattakaan, että toisella kerralla lupaisi ihan "kunnon" seksiäkin seuraavana iltana, ja vielä silloin illallakin lupasi, mutta sitten istui koneella myöhään vaikka kysyin mennäänkö jo makkariin, ja hän kävikin vain nukkumaan. Olisi pitänyt vaan kommunikoida selkeämmin-esim. mies olisi sanonut, että sorry, lupasin sulle eilen ja tänään seksiä, mutta nyt alkoikin väsyttää ja haluaisin nukkua.
ja kyllä, olemme tässä jo jutelleet, ja kaikki on hyvin. Ja ei, en ottanut marttyyriasennetta. mies odottaa että sanon aina jos haluan että hän myös tyydyttää minut, ei osaa lukea ajatuksiani. Ja täytyy ruveta sanomaan selvemmin. ja siis, välillä ookoo että huomioin vain miestä, mutta tosiaan, nämä poikkesivat vain täysin siitä millainen mies on aiemmin suhteen aikana ollut, että se tuntui vähän oudolta. mutta tässä opetellaan vasta tuntemaan toisiamme. Kaikki on siis tosiaankin hyvin.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:46"]
no, puhukaa asiasta.
Mutta ei seksi nyt voi joka krt mennä fifty-fifty, välillä saa, välillä antaa ja joskus natsaa yhtä aikaa molemmilla. Ja kuka tykkää mistäkin.
Mutta joo seksi on vähän kuin elämä ja ihmissuhteet yleensäkin. Ei ole koko ajan tasapainossa, vaan puntari heittelee sinne tänne.
[/quote] Niin, kyllä se on ihan Ok että välillä saa, välillä antaa. mutta se ettei mies viikon sisällä halua kertaakaan seksiä, vaan vain nopean käteenvedon eikä halua koskeakaan minuun, se tuntui hieman oudolta, kun sitä ei ole tosiaankaan tapahtunut kertaakaan tämän reilun vuoden aikana, kun mies on ihan koko ajan ollut todella huomaavainen, ja ainakin kysynyt, että tekiskö mun mieli vielä jotain...tämä oli vaan uusi juttu, mutta siis olemme jo puhuneet, ja kaikki on ok.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:46"]
no, puhukaa asiasta.
[/quote] Niin, kyllä se on ihan Ok että välillä saa, välillä antaa. mutta se ettei mies viikon sisällä halua kertaakaan seksiä, vaan vain nopean käteenvedon eikä halua koskeakaan minuun, se tuntui hieman oudolta, kun sitä ei ole tosiaankaan tapahtunut kertaakaan tämän reilun vuoden aikana, kun mies on ihan koko ajan ollut todella huomaavainen, ja ainakin kysynyt, että tekiskö mun mieli vielä jotain...tämä oli vaan uusi juttu, mutta siis olemme jo puhuneet, ja kaikki on ok.
[/quote] niin siis tämä olin minä, ap
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:51"]
Jokainen on itse vastuussa omista orgasmeistaan.
[/quote] Niin, tiedän sen. Täytyy siis vain avata suunsa rohkeammin ja pyytää, eikä vain odottaa että toinen lukee ajatukseni. :-)
ap
No, minusta olisi outoa jos mieheni ei kertaakaan viikon sisällä haluaisi koskeakaan minuun, vaan haluaisi vaan nopean käteenvedon, ja tarjoutuu vielä tekemään sen itse joe minua ei kiinnosta. Kovin rakkaudettomalta kuulostaa. Epäilisin miehen tunteita.
ap. lue sun tekstit uudestaan läpi. anteeksi vaan, mutta mä näen niiden perusteella täydellisen marttyyri prinsessan. loukkaannut miehelle ns. jokaiseen suhteeseen kuuluvasta arkipäiväisestä asiasta ja loukkaannut meille vastaajille kun et saanut sääliä ja ymmärrystä.
Joo, en minäkään kyllä tykkäisi, jos vaan pyydettäisiin hoitelemaan käsin ja jäisin itse jatkuvasti ilman, vaikka mieli tekisi. Tai no varmaan sitten lopettaisin ne käsihoidot ja runkkailtaisiin sitten molemmat itseksemmr. Eiköhän se olisi sitten parisuhteen loppu. Kyllä mun mielestä kuuluu asiaan, että jos haluaa seksuaalisia palveluksia niin on myös valmis vastapalveluksiin, jos toinenkin haluaa. Eri juttu, jos toisen ei tee mieli.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:21"]
ap. lue sun tekstit uudestaan läpi. anteeksi vaan, mutta mä näen niiden perusteella täydellisen marttyyri prinsessan. loukkaannut miehelle ns. jokaiseen suhteeseen kuuluvasta arkipäiväisestä asiasta ja loukkaannut meille vastaajille kun et saanut sääliä ja ymmärrystä.
[/quote] En ole kyllä loukkaantunut, nyt arvelet ihan väärin. :-D Ja en ole marttyyriprinsessa, olemme hyvässä hengessä miehen kanssa jutelleet ja kaikki on Ok. Tämä oli vaan puto tilanne kun mies ei ole koskaan suhteemme aikana ollut yli viikkoa haluamatta seksiä/koskeakaan minuun, ja pyytänyt pelkkää käsihoitoa.
Sanon sinullekin, että teet kyllä hieman liian syvällisiä analyyseja ihmisistä tällaisen perusteella. Kyllä minä nyt ymmärrän miestä paremmin kun olemme jutelleet, ja ymmärrän että aina ei tee mieli seksiä, tai tyydyttää toista. minäkin voisin opetella olemaan hieman itsekkäämpi.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:23"]
Joo, en minäkään kyllä tykkäisi, jos vaan pyydettäisiin hoitelemaan käsin ja jäisin itse jatkuvasti ilman, vaikka mieli tekisi. Tai no varmaan sitten lopettaisin ne käsihoidot ja runkkailtaisiin sitten molemmat itseksemmr. Eiköhän se olisi sitten parisuhteen loppu. Kyllä mun mielestä kuuluu asiaan, että jos haluaa seksuaalisia palveluksia niin on myös valmis vastapalveluksiin, jos toinenkin haluaa. Eri juttu, jos toisen ei tee mieli.
[/quote] Niin, ja se tässä oli tosiaan outoa, että tosiaan mies muuttui ihan yhtäkkiä, siis koko vuoden aikana olemme kumpikin ottaneet huomioon toisemme, ja aina joskus, suht harvoin tosin, toinen on tyydyttänyt toisen ilman että toinen on "vaatinut" vastapalvelusta, se on ihan ok. En vaan ollut koko vuoden aikana kuullut mieheni suusta sanoja " runkkaisitko minua, vai haluatko että menen tekemään sen itse?" ja sen jälkeen kääntää selän ja alkaa nukkua. Sellaista ei vaan ole tapahtunut ikinä.
Mutta tosiaan olemme nyt jutelleet, ja ymmärrän miehen kannalta asioita paremmin.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:14"]
No, minusta olisi outoa jos mieheni ei kertaakaan viikon sisällä haluaisi koskeakaan minuun, vaan haluaisi vaan nopean käteenvedon, ja tarjoutuu vielä tekemään sen itse joe minua ei kiinnosta. Kovin rakkaudettomalta kuulostaa. Epäilisin miehen tunteita.
[/quote]
No minä en enää epäile, kun olemme jutelleet, mutta tosiaan, tuo äkkinäinen muutos hellästä ja minut aina huomioivasta miehestä nopeusta runkkausta pyytäväksi, ja sitten selän kääntäväksi, oli aika nopea, kun ei sitä ollut koskaan ennen tapahtunut. mutta nyt osaan suhtautua siihen, ja voin itsekin toimia rohkeammin samoin, jos joskus siltä tuntuu. olemme oppineet taas tuntemaan toisiamme hieman paremmin.
ap
olen seurustellut miehen kanssa 4kk, tänä aikana hän ei ole kertaakaan _tyydyttänyt minua_ (sillä lailla kuin ap asian ilmaisee). Itse asiassa kukaan mies ei ole koskaan _tyydyttänyt minua_. Silti seksieelämämme on mahtavaa enkä koe jääneeni mistään paitsi. Missä vika... :)