Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla syytä huoleen avomieheni suhteen?

Vierailija
26.01.2015 |

Kyseessä kolmikymppinen mies, melko kokematon. Takana vuosi parisuhdetta, avoliittoa 3 kk. olemme tunteneet 3,5 vuotta. Jätti ekaa kertaa minut viikon sisällä kaksi kertaa huomiotta, eli nukahti kun oli itse saanut. Niiden jälkeen lupasi seuraavana iltana huomioida minut, mutta kävikin nukkumaan kun väsytti. Sanoo että vain huonoa tuuria, kömpelöyttä ja kokemattomuutta, ja ettei tule tavaksi. Tätä ei ole aiemmin tapahtunut. Onko minulla syytä huoleen, vai voiko oikeasti olla niin että mies ei tehnyt noin tarkoituksella? Itse olen pettynyt suhteissa usein, tästä olen ajatellut että on loppuelämäni kumppani..nyt olen vähän ymmälläni. Mies on pyytänyt siis anteeksi ja luvannut tänään huomioida minua, mutta jotenkin outo fiilis. Mitä mieltä? Voiko olla niin ettämies rakastaa minua koko sydämestään kuten olen ymmärtänyt, ja silti tapahtuu tällaista? 

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on turha heittäytyä marttyyriksi nyt. 

Vierailija
42/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 09:55"]Jätti ekaa kertaa minut viikon sisällä kaksi kertaa huomiotta [/quote] Öh.. Joo.. Ihan ymmärrettävä lause, viidennen lukukerran jälkeen. [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 09:55"] Itse olen pettynyt suhteissa usein, tästä olen ajatellut että on loppuelämäni kumppani.. [/quote] Taidat pettyä suhteissa aika helposti?

[/quote] En kovin helposti. Mutta aika monta kertaa mies on ns. aalkuhuuman jälkeen muuttunut ns. omaksi itsekseen. 

ap

[/quote]Eikö se ole älyttömän hyvä asia, että ihminen voi olla oma itsensä?

[/quote] No on tietenkin hyvä asia. mutta itsekkyys seksissä...no, itse en ole koskaan ollut sellainen, mutta ehkä pitäisi opetella. Toisen nautinto on minulle täsmälleen yhtä tärkeää kuin omani. 

Ja ehkä olen vähän liian romantikko, kun se tuntui pahalta, kun mies kysyi tyyliin että (runkkaisitko minua vai käynkö tekemässä sen itse?) 

No, anyway, olen tehnyt kärpäsestä härkäsen, palsta on puhunut. uskotaan. :-)

Sainpahan tässä vähän mittakaavaa asioihin ja tajuan nyt että on ihan ookoo olla itsekäs jos ei tule tavaksi. ehkä opettelen itsekin olemaan itsekäs joskus.:-)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:48"]

[/quote] En ole sanonut miehelle vielä mitään. Siksipä täällä pohdiskelen. ja en aio sanoakaan. Onpa mukavaa kun täällä käsitellään asiaa niin ihanan rakentavasti. ;-)

ap

Vierailija
44/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:44"]

kiitos vastauksista, en jaksaisi jauhaa enempää, uskon jo että olen ylireagoinut, ja että suhteessa ei ole tarpeellista aina tyydyttämään myös toista. Itse olen niin ajatellut ja toiminut, mutta se ei siis olekaan niin. Nytpä tiedän. 

ap

[/quote]

Aina mutta ei joka kerta. En ymmärrä sitä laksemista että mut on tyydytetty vain 12 kertaa kun mä olen tyydyttänyt sut 15 kertaa, nyt on kyllä mun vuoro seuraavat kolme kertaa, kun mä olen jäänyt 3 kertaa ilman.

Vierailija
45/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:39"]

Ihan siinä seksin aikanakin voi jutella, ehdottaa mitä haluaisi tehdä, ottaa ohjat omiin käsiin, antaa positiivista palautetta... Ei ole pakko tehdä joka kerta saman kaavan mukaan. Monet asiat ovat sellaisia, joista molemmat nauttivat, yrittäkää löytää näitä yhteisiä juttuja sen sijaan että jakaisitte sun vuorot ja mun vuorot.

[/quote] Ei kaikki menekään saman kaavan mukaan todellakaan. Oli vaan eka kerta suhteemme aikana, kun mies pyysi kaksi kertaa peräkkäin tyydyttämään itsensä käsin ilman että otti minua sen jälkeen huomioon. tokalla kerralla vielä ehdotti että jos en jaksa, hän voisi käydä kädellä toisessa huoneessa. 

Mutta siis, olen ymmärtänyt, että kaikkien mielestä ylireagoin. täytyy siis varmaan olla tekemättä asiasta numeroa vastedes. 

kiitos vastauksista, en jaksaisi jauhaa enempää, uskon jo että olen ylireagoinut, ja että suhteessa ei ole tarpeellista aina tyydyttämään myös toista. Itse olen niin ajatellut ja toiminut, mutta se ei siis olekaan niin. Nytpä tiedän. 

ap

[/quote]

Tuo äänensävy ei kyllä lupaa hyvää, kuullostat katkeralta ja kostonhimoiselta. Ehkä kannattaa jatkossa sanoa, jos mies pyytää sinua häntä runkkaamaan, että et saa siitä itse mitään, vaan haluat seksiä.

Vierailija
46/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:50"]

[/quote] En ole sanonut miehelle vielä mitään. Siksipä täällä pohdiskelen. ja en aio sanoakaan. Onpa mukavaa kun täällä käsitellään asiaa niin ihanan rakentavasti. ;-)

ap

[/quote]

Ai sinäkö keskustelet rakentavasti? Jatkuvaa marttyyrikommenttia "onpa hyvä tietää ettei suhteessa tarvitse...".

Vierailija
47/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon jääny ilman puoli vuotta. Haluaisin yhdyntää, mutta sitäkään en saa. Tämä on ongelma., josta nostan kissan pian pöydälle. Ei tuo, että kolme kertaa jäät ilman, kunhan pidät huolen ettei tule tavaksi.

Vierailija
48/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:39"]

Ihan siinä seksin aikanakin voi jutella, ehdottaa mitä haluaisi tehdä, ottaa ohjat omiin käsiin, antaa positiivista palautetta... Ei ole pakko tehdä joka kerta saman kaavan mukaan. Monet asiat ovat sellaisia, joista molemmat nauttivat, yrittäkää löytää näitä yhteisiä juttuja sen sijaan että jakaisitte sun vuorot ja mun vuorot.

[/quote] Ei kaikki menekään saman kaavan mukaan todellakaan. Oli vaan eka kerta suhteemme aikana, kun mies pyysi kaksi kertaa peräkkäin tyydyttämään itsensä käsin ilman että otti minua sen jälkeen huomioon. tokalla kerralla vielä ehdotti että jos en jaksa, hän voisi käydä kädellä toisessa huoneessa. 

Mutta siis, olen ymmärtänyt, että kaikkien mielestä ylireagoin. täytyy siis varmaan olla tekemättä asiasta numeroa vastedes. 

ap
[/quote]
Ihan turhaa olla passiivis-aggressiivinen ja yrittää peittää ilmiselvää harmia hymiöillä. Kukaan täällä ei ole sanonut, että parisuhteessa ei tyydytetä toisen tarpeita, päin vastoin. Jos miehesi pyytää käsihoitoa ja sinä haluat sitä antaa, hyvä. Jos sinä haluat jotain ja miehesi ei jaksa antaa, se on harmi. Ei kuitenkaan kannata alkaa laskemaan orgasmeja ja vuoroja, vaan yrittää vaan pyrkiä siihen että molemmat huomioivat toista. Puhuminen on se tärkeä juttu: sinun pitää selvästi kertoa, mitä kaipaat, ja miehenkin olisi hyvä vaikkapa pahoitella ja antaa joku syy sille, ettei jaksa. Ihan normaalia parisuhdearkea. Siltä ei vaan voi välttyä vaikka kuinka haluaisi että kaikki on aina kuin alkuhuumassa.

Vierailija
49/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut kysehän on siitä, että mies teki jotain, mitä minkä koet itsekkäänä. Mutta ei niin, että hän välttämättä itse tajuaisi, että koet siitä näin. Sama on mahdollista myös toisin päin, joku asia, josta olet itse ajatellut, että se on ok tai itsestäänselvää, onkin toisen mielestä itsekästä. Kannattaa siis miettiä, kuinka asia ratkaistaan sen sijaan, että keskitytään syyttelemään toista itsekkääksi.

Niin kuin on jo sanottu, niin jos kokisit, että mies on jatkuvasti itsekäs, niin eihän sellainen toimisi pitemmän päälle vaan se kärjistyisi ennemmin tai myöhemmin. Mut puhukaa niistä haluistanne ja toiveistanne niin että molemmat kokevat että jatkossa molempia huomioidaan.

Vierailija
50/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:09"]

Älä kehitä ongelmia sieltä missä niitä ei ole. Anna olla, mene eteenpäin, tuossa ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä.

[/quote] Eli se on ihan normaalia parisuhteessa, jos toistuvasti pyytää toisen tyydyttämään itsensä, mutta jättää toisen huomioimatta? ja jättää silti vaikka nimenomaan olisi luvannut, että huomisiltana on sinun vuorosi. 

No, kaipa se on pakko uskoa, jos palstalaiset kerran sanovat niin. Ehkä munkin kannattaa kokeilla samaa. :-)

ap

[/quote]

No pidempään jatkuessa ei toki ole mukavaa, mutta jos nyt ensimmäistä kertaa käynyt näin, niin ei siitä vielä kannata myrskyä nostaa. Niinkuin joku sanoi, puhua kannattaa ja ilmaista toiveensa, mutta syyttelyyn ja kostamiseen ei pidä mennä, siitä kärsii lopulta molemmat.

[/quote] No yksi kerta ei olisi tosiaan minua haitannut, mutta kolme kertaa viikon, itse asiassa neljän päivän sisällä, eli viime torstain jälkeen. Se pistää jo mietityttämään. La mies lupasi että "huomenna on sinun vuorosi", ja eilenki illalla vielä sanoi niin. Siitä parin tunnin päästä käänsi vaan kylkeä ja kävi nukkumaan. 

ja en toki myrskyä nosta, ei tässä ole minkään draaman paikka. Ehkä olen vain pettynyt liikaa parisuhteissa, ehkä siksi olen varovainen ja alan helposti ajatella että noniin, arki on astunut suhteeseen. Mutta tosiaan, en aio käyttäytyä kuin kiukutteleva pikkukakara. :-)

ap

[/quote]

Taidat olla aika draamanhakuinen ihminen. Juuri kuin itsekin sanoit, niin taidat pelätä arjen vakiintumista. Kannattaa nyt vain hyväksyä, että suhde ei voi koko ajan olla pelkkää ilotulitusta. Ei kannata syyttää entisiä suhteita siitä miten nyt suhtaudut tähän. Älä tee asioista suurempaa numeroa kuin ne ovat.

Vierailija
51/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:50"]

ap

[/quote]

Ai sinäkö keskustelet rakentavasti? Jatkuvaa marttyyrikommenttia "onpa hyvä tietää ettei suhteessa tarvitse...".

[/quote] Siis tarkoitin että keskustelen miehen kanssa rakentavasti, syyttämättä, ilman marttyyriasennetta. Ja en ymmärrä vieläkään miten olisin marttyyri. Tarkoitin ihan totta, minusta on mielenkiintoista että näin moni ajattelee että joskus on ihan ookoo olla itsekäs seksissä. Itse en ole koskaan osannut olla, ehkä pitäää yrittää opetella. 

Siis minä en tässä ole haastamassa riitaa kenenkään kanssa, toivoisin ettet sinäkään. Halusin vain kuulla asiaan rehellisiä mielipiteitä, ja niitä olen saanut, ja siitä olen ihan tyytyväinen- olen huomannut että ainakin täällä suurin osa ajattelee ettei haittaa vaikka välillä jättäisi toisen huomiotta. 

Aika surullista kun täällä monilla on niin negatiivinen sävy kirjoituksissa, ja provosoidutaan niin herkästi syyttelemään ap:tä. Olisi mukava lukea erilaisia mielipiteitä tulematta haukutuksi, itsekään en ole tässä ketään haukkunut. Rakastan miestäni paljon, ja tämä keskustelu selvensi paljon asioita, olen ehkä pikkuisen liian herkkä, täytyy yrittää tehdä asialle jotakin.

ap

Vierailija
52/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän seksi ole mitään vuoropohjaista peliä, sitä harrastetaan kun siltä tuntuu. 

Jännä että loukkaannuit kun mies kysyi tahdotko tyydyttää hänet, hän voi mennä kyllä kädellekin. Ottihan hän siinä sinutkin huomioon, olisit voinut kieltäytyä halutessasi. 

Vierailija
53/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärtäisin niin, että suurin osa täällä ei sano että se olisi erityisesti ok olla välinpitämätön toista kohtaan seksissä, vaan pikemminkin niin että se on ymmärrettävää, jos niin joskus käy. Miksi harrastatte vuorotellen toistenne runkkaamista, miksette harrasta seksiä? Jos miehesi pyytää sinua runkkaamaan häntä, oletko kysynyt miksei haluaisi mieluummin seksiä?

Vierailija
54/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:13"]

Minä ymmärtäisin niin, että suurin osa täällä ei sano että se olisi erityisesti ok olla välinpitämätön toista kohtaan seksissä, vaan pikemminkin niin että se on ymmärrettävää, jos niin joskus käy. Miksi harrastatte vuorotellen toistenne runkkaamista, miksette harrasta seksiä? Jos miehesi pyytää sinua runkkaamaan häntä, oletko kysynyt miksei haluaisi mieluummin seksiä? 

[/quote] Kyllä me sitäkin harrastamme. Olen kysynyt miksi haluaa joskus vain käsihoitoa, sanoo että aina ei jaksa, kun joskus haluaa vaan purkautua nopeasti.  

ap

ap

Vierailija
55/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:13"]

[/quote] Kyllä me sitäkin harrastamme. Olen kysynyt miksi haluaa joskus vain käsihoitoa, sanoo että aina ei jaksa, kun joskus haluaa vaan purkautua nopeasti.  

ap

ap

[/quote]

Jep, arvelinkin että väsymys kyseessä, silloin on aika luonnollista ettei jaksa enää sinua sen jälkeen ns. hoitaa. 

Vierailija
56/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:11"]

Jännä että loukkaannuit kun mies kysyi tahdotko tyydyttää hänet, hän voi mennä kyllä kädellekin. Ottihan hän siinä sinutkin huomioon, olisit voinut kieltäytyä halutessasi. 

[/quote]  Eli teillä mies menee muualle vetämään käteen, jos naista ei huvita? No, en tiedä, minä en vaan osaa millään ajatella että kysyisin mieheltä että tyydytätkö minut käsin, vai menenkö tyydyttämään itseni, sitten käväisisin vaikka vessassa sormettamassa. 

mutta siis, on jo tullut selväksi että minä ajattelen eri tavalla kuin valtaosa vastaajista. Ehkä olen liian romantikko, ja liian herkkä. Tästä keskustelusta olen saanut uutta perspektiiviä, kiitos teille siitä. 

Hyökkäävistä/syyttelevistä vastauksista koitan olla provosoitumatta. 

ap

Vierailija
57/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romantikko ei ole mulla kyllä ihan ekana ap:sta! :D

Vierailija
58/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:11"]

[/quote]  Eli teillä mies menee muualle vetämään käteen, jos naista ei huvita? No, en tiedä, minä en vaan osaa millään ajatella että kysyisin mieheltä että tyydytätkö minut käsin, vai menenkö tyydyttämään itseni, sitten käväisisin vaikka vessassa sormettamassa. 

mutta siis, on jo tullut selväksi että minä ajattelen eri tavalla kuin valtaosa vastaajista. Ehkä olen liian romantikko, ja liian herkkä. Tästä keskustelusta olen saanut uutta perspektiiviä, kiitos teille siitä. 

Hyökkäävistä/syyttelevistä vastauksista koitan olla provosoitumatta. 

ap

[/quote]

No miehellä (ja minulla) on täysi oikeus tyydyttää itsensa jos toinen kieltäytyy. Joten miksei?

Vierailija
59/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:29"]

Romantikko ei ole mulla kyllä ihan ekana ap:sta! :D

[/quote]

No kiva tietää. Itse pidän itseäni romantikkona, ehkä siksi tuollaiset käteenveto-ehdotukset (ilman seksiä siis) tuntuvat vähän korneilta. 

ap

Vierailija
60/76 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos panettaa, niin kai ne paineet on kiva jotenkin purkaa... Ei se ole romantiikasta pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi