Katsotteko muiden verotietoja?
Hävettää myöntää, mutta olen kyllä vilkaissut muutaman suurituloisen tuttavan tietoja netistä. Veikkaanpa, että aika moni noita tietoja katsoo, muttei kehtaa myöntää.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
En. Erittäin hyvä tuttu oli oikein hesarin toimesta nostettu tuossa tikunnokkaan aamulla ja ottaa päähän hänenkin puolestaan, ja kiva hänen lapsilleen mennä kouluun aamulla tuota lällätystä. Itsellä ei onneksi ole mitään asiaa tuolle listalle.
Totta. Tämä altistaa kyllä myös ihan sietämättömälle koulukiusaamiselle. Siinä sitten tiedetään tasan tarkkaan jokaisen taloudellinen tilanne.
Tänään katsottiin työkaverin kanssa yhdessä ja ihmeteltiin, miksi hänen nimensä löytyy verokoneesta, mutta mun ei, vaikka mun verotettavat tuloni vuonna 2020 oli pari tonnia suuremmat kuin hänen. Käytiin vielä kumpikin Omaverosta tarkistamassa ja verokoneesta löytyi just samat tiedot kuin työkaverin veropäätöksestäkin, joten todettiin, ettei sittenkään ihan kaikkien yli 100 000 € tienanneiden nimet tule tuonne. Ei sillä, olen vain tyytyväinen, että nimeäni ei löydy verokoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Voiko henkilöt jotka vainoaa ja on tuomittu katsoa?
Tottakai, ne päätteet on avoimia kaikille ja mitään erityistä ”varausta” ei tarvitse tehdä, tulee vain sisälle ja istuu koneen ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Netistä ei voi katsella kenenkään ihmisten tuloja, paitsi tietenkin noiden, jotka julkaistiin medioissa tänään.
Jos haluaa tietää, paljonko naapuri tai ystävävä ansaitsee, on mentävä verotoimistoon ja ja haettava tiedot verotoimiston asiakaspäätteiltä.
Minkälainen ihminen näkee näin vaivaa kytätäkseen naapurin, tai tutun verotietoja.
Oksettavaa!
Vierailija kirjoitti:
Katsoin pomojeni tiedot. He ovat aika isotuloisia ja iltalehden verokoneessa. Sitä en ymmärrä että jotkut käyvät verovirastossa katsomassa keski ja pienituloisten tuttujen ja työkaverien tulot.
Voisin tarkistaa exän tulot. Ei maksa elareita, koska menee ulosottoon ja kämppä menossa alta maksamattomien vuokrien takia, kun palkka ei kuulemma riitä mitenkään.
Haluaisin vai tietää kuinka vähän sitä rahaa tulee, jos noin huonosti on asiat ja kuitenkaan KELAsta Ei mitään tukia saa (on kuulemma hakenut.)
Mitä minä tekisin sillä tiedolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin pomojeni tiedot. He ovat aika isotuloisia ja iltalehden verokoneessa. Sitä en ymmärrä että jotkut käyvät verovirastossa katsomassa keski ja pienituloisten tuttujen ja työkaverien tulot.
Voisin tarkistaa exän tulot. Ei maksa elareita, koska menee ulosottoon ja kämppä menossa alta maksamattomien vuokrien takia, kun palkka ei kuulemma riitä mitenkään.
Haluaisin vai tietää kuinka vähän sitä rahaa tulee, jos noin huonosti on asiat ja kuitenkaan KELAsta Ei mitään tukia saa (on kuulemma hakenut.)
Ruikuta ruikuta rääpäle! Anele ja kerjää!! Katkeruus on!
Tämä ja pari seuraavaa päivää ovat sellaisia, että en viitsi edes lehtien nettisivuilla käydä. Saatikka, että ostaisin irtonumeron!