Nyt äkkiä apuja!! Oikeus asioista tietävät!!!!!!
Olen töissä siivousfirmassa ja siivoamme kauppaa, minkä yhteydessä on pankin sivupiste, missä ei ole mun käsityksen mukaan käteistä rahaa. No mulle ilmoitti työnantaja eilen etten saa siivota sitä pankkia koska minulla on _luottotiedot_ menneet!
Nyt meidän pitää muiden kanssa aina katsoa kuka siivoa kun se menisi vuoro viikoin siivottavaksi!
Okei tiedän että olen hölmö kun olen joskus antanut luottotietojen mennä, mutta onko se niin suuri rikos?
Nyt kaikki pitää mua varmaan kauheena rikollisena! Mun mielestä tuo on syrjintää.
Ymmärtäisin jos _oikeasti_ olisin jonkun rikoksen tehnyt mihin oleellisesti raha liittyisi!!!!!!
Mitä te tekisitte?
Kommentit (43)
MITÄÄN OIKEUTTA EI OLE TYÖANTAJALLA KERTOA ASIAA TYÖKAVEREILLE!!!!!
Ota ainakin tältä osin yhteys liittoon.
Siis tämä työkaveri ei maksanut velkojaan. Häneltä meni velka ulosottoon. Hän sai töitä ja tuli siis minun työkaverikseni. Tämän jälkeen hän ilmoitti ulosottoon, että nyt voidaan periä hänen velkojaan. Siitä lähtien häneltä meni 1/3 palkasta ulosottoon tämän velan maksuksi.
Hän siis itse ei maksanut sitä velkaa, vaan ulosotto peri sitä suoraan hänen palkastaan. Hän ei sopinut tästä ulosoton kanssa, vaan siitä tuli käräjäoikeuden yksipuolinen päätös, joka pantiin täytäntöön siinä vaiheessa, kun hän sai töitä.
Keskustelimme asiasta ruokapöytäkeskusteluna ruokatunnilla.
Aamulehdessäkin on välillä sellainen palsta, jossa toimittaja voisi tiedustella OP:n johtajalta käytännön mielekkyyttä. Ja liittoon valittaminenkin auttaa! Itse luen PAM:in lehdestä lukijakirjeet, ja boikotoin sellaisia yrityksiä, joka kohtelee työntekijöitään huonosti. En esim. avaisi OP:ssä tiliä tai ottaisi sieltä lainaa jos tietäisin että pitävät jostain vähäisestä asiasta luottotietonsa menettänyttä siivoojaa liian huonona luuttuamaan heidän lattioitaan. Niin tärkeät P****t jäisivät ilman minun rahojani!