Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt äkkiä apuja!! Oikeus asioista tietävät!!!!!!

Vierailija
09.09.2006 |

Olen töissä siivousfirmassa ja siivoamme kauppaa, minkä yhteydessä on pankin sivupiste, missä ei ole mun käsityksen mukaan käteistä rahaa. No mulle ilmoitti työnantaja eilen etten saa siivota sitä pankkia koska minulla on _luottotiedot_ menneet!

Nyt meidän pitää muiden kanssa aina katsoa kuka siivoa kun se menisi vuoro viikoin siivottavaksi!

Okei tiedän että olen hölmö kun olen joskus antanut luottotietojen mennä, mutta onko se niin suuri rikos?

Nyt kaikki pitää mua varmaan kauheena rikollisena! Mun mielestä tuo on syrjintää.

Ymmärtäisin jos _oikeasti_ olisin jonkun rikoksen tehnyt mihin oleellisesti raha liittyisi!!!!!!

Mitä te tekisitte?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivosin muutamia vuosia takaperin Nokian toimipistettä ja tarkastettiin rikosrekisteri ei muuta .

Joskun kun ei ollut luottotietoja en saanut avattua osuuspankkiin tiliä .

Vierailija
22/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tottakai on.

Se on rikollista, jos miehesi saa työpaikan ilman hyvää koulutusta ja sinulla on perunanenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tilannut jotain (vaatteita, tavaraa) tai käyttänyt jotain (puhelinverkkoa, asuntoa) ja luvannut maksaa siitä. Sitten et ole maksanut. Olet siis varastanut tuon tavaran tai sen käyttämisen ihmiseltä, jolle se kuuluu.

Tietenkin varastelija on epäluotettava henkilö. Ei laskujen maksamatta jättäminen ole mikään pikkujuttu.

Vierailija
24/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mitä mieltä liitto on jos sellaisen kuulut . Työnantajallasi on vaitiolovelvolisuus ja aika pahasti rikottu jos työkaverisi tietää asiasta .

Vierailija
25/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, tätä mieltä olen. Toivottavasti saat luottotietomerkintäsi pian järjestykseen.

Vierailija
26/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" juu kyl me tiedetään" oli vastaus. :(

Vierailija
27/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki salassapidettävät laput vedetään silppurin läpi ym. Siellä ei edes ole rahaa siinä pankissa. On joku sellanen pankki mitä yleensä on ostoskeskuksissa!

Vierailija
28/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos on mennyt suuremmasta lainasta ne luottotiedot, niin ei enää ole rahaongelmainen siinä vaiheessa, kun ei ole enää luottotietoja. Siinä vaiheessa on rahaongelmainen ja riskiryhmässä, kun on huomannut, että rahat eivät riitä velan maksuun, mutta luottotiedot ovat kunnossa. Tällaiset ihmiset ovat niitä huijareita ja perheen tappajia, jotka tarvitsisivat apua.

Ap on käynyt jo kriisinsä läpi ja osaa elää sillä rahalla, mikä hänellä on. Hän on varmasti käynyt elämän koulun läpi ja on yksi luotettavimmisti ihmisistä.

Voin kertoa, että erään vakuutusyhtiön sijoitusjohtajalla olivat luottotiedot menneet siinä vaiheessa, kun hän oli työkaverini. Tämän jälkeen hän meni töihin sijoituspuolelle, vaikka luottotiedot olivat vieläkin poissa. Nyt en tiedä, mikä on tilanne, kun hän on sijoitusjohtaja, mutta hänen esimiehensä on edelleen sama henkilö, joka otti hänet työkaverikseni aikoinaan. Esimies siis tietää ainakin sen, että tällä kaverilla on ollut - ellei ole vieläkin - aika, jolloin hänellä ovat velat menneet ulosottoon. Kyllä siis jopa sijoitusjohtajaksi otetaan luottotietonsa menettäneitä - miksi ei siis voisi pankki siivota sellainen henkilö.

Vierailija
29/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry vaan.... ja ap, älä välitä, luultavasti siellä sun työpaikassa on yks sun toinen jolla on joskus mennyt luottotiedot! Se on niin yleistä!

Vierailija
30/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi olla että ei ole voinut sille tilanteelle mitään että on mennyt tiedot! Tuskin kukaan haluaa että tilanne menee siihen! JA nythän tuo ihminen on töissä ja yrittää! Ette varmaan osaa antaa anteeksi???

Kumpa tietäisitte kaikkien niiden ihmisten taustat ja tilanteet ketkä teidänkin tietoihin käsiksi pääsee! Miettikää vähän enenkuin tuomitsette!

Vierailija
31/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt pankin imagollekin parempi, että pankilla on luotettava maine. ;)

Sille on varmasti jokin hyvä syy, että olet joskus merkinnän saanut. Kärsi siitä siis nyt. Merkintä ei ole myöskään minun syytäni, en siis haistele yhtään mitään!!

-20

Vierailija
32/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeus tietää, millaiselle henkilölle konttorin avaimet annetaan. He voivat halutessaan tarkistaa rikosrekisterin ja luottotiedot ja evätä niiden perusteella henkilön pääsyn tiloihinsa ilman valvontaa.

Se, miten työnantajasi tilanteen hoitaa, ei ole pankin asia ollenkaan. Toki työnantajan on kerrottava muille työntekijöille asiasta, etteivät laita sinua menemään sinne yksin. Se ei ole syrjintää.

Ja kuten joku tuossa sanoikin, kuka tahansa saa halutessaan sinun luottotietosi. Vai kuvittelitko laskuja maksamatta jättäessäsi, että siitä ei tule mitään seuraamuksia eikä kukaan saisi koskaan tietää?

Vierailija
33/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, ei pääse enää edes SIIVOAMAAN! Kohta kai kaupan kassaksikaan ei pääse (taatusti mahdollisuus kavaltaa enemmän rahaa kuin pankin siivoojalla). Vuokra-asuntoa ei saa, jäät sillan alle. Ja luottotiedot voivat mennä jostain sellaisestakin laskusta, josta on ollut kiistaa laskuttajan kanssa etkä ole tietoisesti halunnut maksaa (esim. huonosti tehty remontti, et suostu maksamaan remppafirmalle koko summaa).

Nyt teet seuraavaa:

a) Ilmoitat liittoon ja vaadit että tekevät asialle jotain

b) Ilmoitat paikalliseen lehteen tapauksesta, ehkä he kyselevät OP:lta miksi he polkevat rehellistä, työtätekevää (minimipalkalla vielä!) ihmistä niin. Julkisuus saattaa saada pankin hiukan miettimään toimintatapojaan.

Vierailija
34/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pitää henkkarit laittaa ja ne laittaa VAIN omaan postiosotteeseen ne tiedot! Sis tietty yritykset ne saa mutta ei yksityis ihmiset!!

Vierailija
35/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetetään lasku remppafirmalle reklamaatioksi! Ja jos remppafirma ei maksa, niin sitten käräjille!

Parempi olisi ollut kirjallisella sopimuksella sopia, että viimeinen erä remppafirmalle vasta sitten, kun jokin ulkopuolinen arvioija on käynyt toteamassa laadun.

Oma vika siis tuokin!

Vierailija
36/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan se vakuutusyhtiö, jonka sijoitusjohtajalta olivat jonkin aikaa sitten menneet luottotiedot, liittyy nykyään OP:iin erittäin kiinteästi. Niin että he hyväksyvät luottotiedottoman sijoitusjohtajan, mutta eivät siivoojaa?

(Painotan kuitenkin, että tämän ihmisen nykytilanteesta en tiedä, mutta silloin kun hän oli työkaverini, hänellä olivat velat menneet ulosottoon.)

Vierailija
37/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti juuri meidän virastossa ei pääsisi ulkopuolinen edes tekemään mitään vakavaa rikkomusta, rahaa siellä ei ole, eikä muutakaan ns. arkaluontoista.

Eikä liitto voi mitään, jos työnantajan toimeksiantaja ei salli siivoamista tiloissaan. Kyllä se on se pankki, joka päättää kuka sinne tulee ja kuka ei.

Ja jos lehteen menee laittaan ilmoituksen, niin se jo vaikuttaa säälittävältä, ei siinä pankki boikottiin joudu...

Tiedätkö, ette sä nykyään pääse jakamaan edes postia, jos sun luottotiedot ei oo kunnossa. Katos kun nekin saattaa käsitellä joskus rahakirjeitä.

Eikä ne luottotiedot nuorelta ihmiseltä mene ilman omaa syytä. Ja jos esim. remppalasku on maksamataa sen takia, ettei ole laskua hyväksynyt, niin tyhmähän sellainen ihminen on, joka antaa luottotietojensa mennä sellaisesta! Siitähän reklamoidaan ja viedään asiaa eteenpäin, eikä vain heitetä karhukirjeitä roskiin. Ei kai oikeesti noin tyhmiä ihmisiä ole olemassa?

Vierailija
38/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tota mäkin ihmettelin et kaupankassalta ei kysytä luottotietoja mut SIIVOJALTA kysytään ja kun siellä ei todellakaan näe edes mitään papereita! Kaikki on vedetty silppurin läpi!

Vierailija
39/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä, joka kerron tästä työkaveristani. Hän sanoi itse suoraan ruokapöydässä jutellessamme, että hänellä menee palkasta 1/3 suoraan ulosottoon, koska hänellä on maksamattomia velkoja. Hän kertoi, mistä ne velat ovat tulleet, mutta se ei liene kuulu tähän asiaan.

Vierailija
40/43 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikipäivänä maksaisi pienelle firmalle esim. 10000 euron remonttia kokonaan jos työn jäljessä olisi sanomista. Firma ottaa ja lopettaa etkä ikinä saa firmalta niitä korjauskuluja takaisin. Ainahan on parempi että on kirjallisesti sovittuna kaikki maksuehdot, mutta käytännössä ei niin ole.

Toinen mahdollinen tapaus on vaikka sellainen, että palautat postimyyntifirmaan tuotteen, mutta et huomaa pyytää postista kuittia. Myyjä väittää ettei ole koskaan saanut tuotetta ja laskuttaa siitä. Tai väittää että tuote on saapunut kuluneena/rikkinäisenä. Tavallisella kuluttajalla on aika heikot mahdollisuudet lähteä käräjille näin pienestä asiasta (ja kuluttajavirasto antaa vain suosituksia, joita ei ole pakko noudattaa). Luottotiedot menevät hyvin helposti jos satut asioimaan väärän firman kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi