Miten saisi miehen lopettaa juomisen?
En tiedä onko hän alkoholisti mutta juo mielestäni liian usein. Kuulemma alkoholi saa onnelliseksi jne. ei lopeta vaikka olen kertonut alkoholin haitoista, tietää kyllä vamraan itsekin. Minnekään hoitoon en häntä myöskään saa koska itsepäinen. Vinkkejä?
Kommentit (25)
Sellainen sepustus. Olisit nyt edes hyödyntänyt alakoulussa opittuja äidinkielen kirjallisn ilmaisun perustaitoja.
Miksi valitsit miehen, joka nauttii juomisesta, jos et sitä hyväksy? Voit sanoa suoraan, että juomista vois vähempää, että haluaisit nauttia seurastaan ihan selvinpäin. Jos ei asia muutu, nii sitten sanot, että joko vähentää tai lähdet, siinä vaiheessa miehenkin pitäisi herätä ja ryhdistäytyä tai valitsee mieluummin juomisen, sijastasi, joka kertoo ehkä hänen riippuvuutensa tasosta.
Mies tuskin on kovin onnellinen jos pakotat sen juomisesta luopumaan.
Valitettavasti et saa sitä todennäköisesti lopettamaan.. Se on sitä vaikeampaa mitä pidemmällä alkoholismi on.
Vierailija kirjoitti:
Millä saisi naisen laihduttamaan?
Millä saisi naisen panostamaan ulkonäköönsä?
Millä saisi naisen suostumaan anaaliseksiin? Millä saisi naisen nielemään lastit?
Tai miten olisi vastaava kysymys "miten saisi vaimon lopettamaan juomisen"?
Et mitenkään. Sinun pitää järjestää oma elämä sellaiseksi, että olet tyytyväinen. Joko alat vain sietää miehen juomista tai eroat. Miehelle voit sanoa, että juominen ei lopu, sinä lähdet.
Anna BJ jokaisesta selvästä päivästä, toiminut meillä jo pari vuotta, riidatkin on nykyään historiaa.
Miehelläsi on oikeus juoda viinaa, se ei ole mitenkään laitonta tässä maassa. Hänellä on oikeus juoda rahansa, omaisuutensa ja terveytensä.
Sinulla ei ole mikään velvollisuus katsoa sitä, tukea juomista tai edes olla onnellinen niistä hetkistä kun kaikki on hetken aikaa kivasti.
Minä katsoin vierestä juomista 10 vuotta. Selitin itselleni mustan valkoiseksi, eihän se sentään lyö, ei pelaa, ei käy vieraissa.
Mutta eipä se oikeastaan ollut edes minun mieheni, se oli suhteessa alkoholiin.
Muille hän oli hauska seuramies. Ahkera työntekijä. Menestyjä.
Ja eron jälkeen hän jatkoi juomistaan mutta on yhä hengissä. Olen onnellinen, etten jäänyt odottamaan raitistumista.
Mene päihdelinkin kotikanavalle. En sano, että eroa, mutta turvaa selustasi.
Jos teillä ei ole lapsia, lähde kävelemään. Ei tuo tuosta miksikään muutu. Mies voi sitten ihan rauhassa juoda vaikka itsensä hengiltä. Älä anna toisen ihmisen alkoholinkäytön pilata elämääsi.
Ei kukaan muu voi asialle mitään, kuin juova ihminen itse. Läheiset haaskaavat vain voimavarojaan, jos yrittävät saaa juomisen loppumaan.
Voit itse alkaa huolehtia itsestäsi, niin että pystyt irrottautumaan miehen ongelmasta. Itse olen saanut apua vertaistukiryhmistä.
Minä olen hyväksynyt sen että mies juo, ei toista voi pakottaa olla juomatta. Juominen ei vaikuta meidän elämään oikeastaan millään tavalla, puoliso juo perjantaisin ja usein lauantaisinkin. Työnsä hoitaa normaalisti. Lapsia ei ole joten ei vaikuta senkään puolesta negatiivisesti kehenkään. Itse en käytä taas alkoholia enää ollenkaan. Molemmart olemme alkoholisti perheen lapsia, molempien isät ovat/olleet alkoholisteja. Molempien suvussa on alkoholiongelmaa. Eipä tuo miehen juominen yllätys ole.
Miten saisi vaimon aloittamaan juomisen? Olisi hyvä yhteinen harrastus...
Vierailija kirjoitti:
Millä saisi naisen suostumaan anaaliseksiin? Millä saisi naisen nielemään lastit?
Haukut päivittäil läskiksi ja kuolaat laihojen mallien perään näkyvästi. Noi seksihommat hoituu kun juotat emännän tarpeeksi känniin
Vierailija kirjoitti:
Miksi siemenneste pitäisi niellä? Siitä tulee yököttävä olo, ainakin minulle. Ei liity makuun, mutta vähän ajan kuluttua alkaa mahassa tuntua niin kuin alkais oksennus tulla. En siis niele, vaan pulautan nätisti paperiin. Toinen syy on se että mies sanoo että henki haisee spermalle..
Eihän se voi lopettaa kun ei omasta mielestään juo ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä ei ole lapsia, lähde kävelemään. Ei tuo tuosta miksikään muutu. Mies voi sitten ihan rauhassa juoda vaikka itsensä hengiltä. Älä anna toisen ihmisen alkoholinkäytön pilata elämääsi.
Ja varsinkin jos ON lapsia, lähde kävelemään ja ota lapset mukaasi. Alkoholistin lapset kärsii siinä missä puolisokin, vaikka iskä kävisi töissä, vakkka se ei löisi.
nimim. alkoholistin lapsi
Vierailija kirjoitti:
Anna BJ jokaisesta selvästä päivästä, toiminut meillä jo pari vuotta, riidatkin on nykyään historiaa.
Tule vaimokseni. Lupaan, etten juo ikinä.
Päätä vain omasta puolestasi, hän päättää omastaan. Jos haluat juomattoman miehen, lähde pois ja etsi sellainen. Miehelläsi on oikeus juoda jos hän haluaa.