Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nuori aikuinen aloittaa missään musiikkiharrastusta?

Vierailija
25.01.2015 |

Olen 26-vuotias ja haluaisin aloittaa esimerkiksi soittamaan suomalaisia kansanmusiikkisoittimia, esimerkiksi kannelta. Minulla ei ole mitään kokemusta kanteleen soitosta, jos ei muistella ala-asteen pakollista kannelsoittoa. En ole opiskellut musiikkia kuin viimeksi lukiossa pakolliset kaksi kurssia.

Asun Helsingissä, mistä aloitan? Olen yrittänyt etsiä tietoa netistä, tuloksetta. Eikö missään opistossa voi aloittaa ihan alkeista? Kaikkialle vaaditaan aikaisempaa taitoa ja pääsykokeissa pitää antaa soittonäyte (jopa laulunäyte!). Ei tarvitse olla mikään huippuhieno opisto, vaan ihan mikä tahansa järjestö joka järjestää kanneltunteja.

Kiitos tuhannesti, jos joku osaa auttaa!<3

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt läpi aikuisopiston ja työväenakatemian kurssit? Musiikkiopistoihin voi myös soittaa suoraan ja kysyä, onko sinulla mahdollisuutta aloittaa siellä ihan alusta jotain soittokurssia :)

Vierailija
2/7 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalatalolla voi. Oisko se käpylän musaopisto, jonka kursseja ne on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Sibelius-akatemiasta ns pedioppilaspaikkaa. Musiikkia opiskeleva antaa soittotunteja.

Vierailija
4/7 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset musiikkikoulut, ja yksityiset soitonopettajat. Jos ei muuten löydy, niin auttaisiko ilmoitus jossain muusikoiden foorumilla? Esim. joku musiikinopiskelija voisi iltatyönään sinua opettaa. 

Vierailija
5/7 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi. Käpylän musiikkiopisto ja siellä kamulinja.

Vierailija
6/7 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisopistossa. Sellaisia löytyy pääkaupunkiseudultakin. Vanhimmat kansalaisopistoissa soittavat ovat lähempänä 100 vuotta, eikä mitään pääsykokeita eikä rajoja ole. Paitsi usein "etusijalla jatkavat soittajat", jos paikkoja on rajoitetusti.

7/7 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä voi aloittaa missä iässä tahansa. Meillä rupesi äiti soittamaan pianoa varmaan jotain 50v iässä! Ainakin kansalaisopistoissa voi aloittaa, mutta siellä opettajalla on tosi lyhyt aika oppilasta kohti. Kannattaa tosiaan kysellä jostain musiiikkiopistosta tai muista musiikkikouluista, jos siellä olisi joku opiskelija, joka voisi opettaa sinua. Minunkin tekisi mieli aloittaa pianotunnit uudelleen ja olen 32v.

Kismett

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi