Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^♥^TERHOKKAITTEN viikonlopun riennot ^&heats;^

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää flunssakin on ainakin toistaiseksi alkanut helpottaa ja poika on vielä säästynyt tartunnalta. Kunpa pysyiskin terveenä!

Galluppeihin:

KäsityöG: Ihan tumpelo olen! Hyvä, jos saan joten kuten napin ommeltua kiinni... Meillä mies on monitoimimies ja osaa myös ommella. Saakin usein lyhennellä tämmösen persjalkasen housun lahkeita ja verhotkin ompeli tähän olohuoneeseen jne.

SynnytysG: Poika syntyi 40+5. Lapsivedet män ja sit sairaalaan odottelemaan supistuksia, joita ei kuulunut. Piti sit käynnistää tipalla ja kaikki oli ohi 3,5h:ssa. Saas nähdä, miten käy tän toisen kanssa.

Viime yönä näin eka kertaa unta synnytyksestä ja sukupuolesta. Synnytin kivuttomasti hyvin pienen tyttövauvan. Se vaan tipahti, heh! Olin kyllä synnytyssalissa, mut yksin. Sit yhtäkkiä tuo 2-vuotias ilmesty paikalla ja alkoi uittaa vauvaa ammeessa. Nostin vauvan selälleen pöydälle ja sepä kääntyikin mahalleen ja alkoi ryömiä karkuun. Uni jatkui vielä yhtä sekavana, mutta jääköön selostus tähän =) Kyllä oli hölmö olo, kun heräsin. Torstaina meen käymään pelkopolilla, kun haluan käydä jotain juttuja edellisestä synnytyksestä läpi ja vähän jutella tulevastakin.

HoroskoopppiG: Olen kalat ja mies kaksonen, eli siis meidän ei pitäis sopia mukamas yhtään toisillemme. Poika on rapu.

Jatketaanhan tarinointia ensviikolla ehkä vähän pirteämpänä =)

-tau- & masueeva 21+1

Vierailija
42/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mie ihmettelen miten ihmeessä ehditte kirjoitella näin ahkerasti?! HYvä jos itse ehdin lukasemaan kaikki jutut hätäisesti läpi;) No, onneksi huomenna taas pääsee töihin, jospa siellä sitten olisi enemmän aikaa!!

Viikonloppu ollaan oltu oltu reissussa, ja silittäminen odottaa joten en nyt ihmeemmin mitään ala kommentoimaan.Ehkäpä illemmalla palaan.

Mutta Sinda: Miekin haluan sinne blogi-sivuille!! Miun osoite on niuku.nauku@hotmail.com, eikös sähköpostiosoite pitänyt siulla laittaa?

Yritän laittaa omia kuvia mahdollisimman pian sinne myös:)

No, yhteen galluppiin vastaan: Esikko syntyi rv 39. Kaksi yötä meni valvoessa, kun supparit alkoivat jo synnytystä edeltävänä yönä, limatulppakin irtosi ja siinähän olikin ihmettelemistä;) Välipäivänä supparit vähän rauhoittuivat, mutta voimistuivat iltaa kohden ja menoahan se sitten oli. Sairaalaan mennessä olin 3-4 cm auki. Tyttö syntyi aamuyöstä. Toivon, ettei nyt tarttisi valvoa noin paljon, oli tosi nuutunut olo sitten sairaalassa. Se olikin melkein kurjinta koko synnytyksessä, ja se että alapää oli SAIRAAN kipeä aika pitkään, varmaan epparin takia. Niinpä toivon myös ettei epparia tarttisi nyt leikata.

Nyt moro,

tikru+ tiuhti rv21+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=7AC5CD]Harvinaisen pitkä pino viikonlopuksi :) Taitaa olla syksy jo saapunut, kun Terhot ehtivät olla enemmän tietokoneiden ääressä.

Me ollaan miehen kanssa vietetty koko viikonloppu " laatuaikaa" :) Eilen ei mitään erikoista tehty, lähinnä nyhjättiin toisten kainaloissa ja katsottiin TV:tä. Tänään oltiin golffaamassa tai minä toimin lähinnä caddienä. Sit käytiin vuokraan leffa ja se just katsottiin. Oli muuten harvinaisen typerä valinta raskaana olevan ihmisen katsottavaksi. Leffa oli " Flight 93" ja kertoi 11/9 terrori-iskuista USA:an (WTC:hen ja Pentagoniin) ja lähinnä siis siitä koneesta, jonka matkustajat saivat kaapattua takaisin terroristeiltä ja joka tippui keskelle maaseutua. Oli kertakaikkisen koskettava leffa, ihan koko ajan piti itkeä! Jäi niin paha mieli tuosta leffasta. En siis suosittele kenellekään. Toki tosi sankareita oli kyllä ne matkustajat...

Horoskooppigallup: Minä olen jousimies ja mies vesimies. Vauvastahan todennäköisesti tulee kauris. Millaisia kauriit ovat luonteeltaan? Mulle ei noi horoskooppiasiat ole niin tuttuja että edes tietäisin olenko minä tyypillinen jousimies tai mies tyypillinen vesimies :)

Mut nyt ruokaa ottamaan uunista. Tänään meillä ruokana herkullista savulohivuokaa, nam!

Sulina + Papu rv 24+3

Vierailija
44/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin@: Tottakai mahtuu vielä mukaan! Tervetuloa!

Sulina

Vierailija
45/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun:

[b]Viime yönä se tapahtui!!![/b][color=#0064009Nimittäin se,että kun aikansa odottaa että laps liikkuu niin nyt ekaa kertaa toivoin ,että himpula olis alkanut nukkuu,kuten äitinsäkkin!

Himpula ilmeisesti kyllä yritti ruveta nukkumaan ja pöyhi ilmeisesti " tyynyään" (lue: Mun pissirakkoa!!)

Ihan kaamee tunne ja kipu,yritin jopa selllään tehä siltaa että laps valuis ylemmäs :) (älkää koettako kuvitella,ettette tukehu nauruun!!)[/color]

[color=00688B]( . ) Eli liikkeet on mahottomia jo välillä,kuten edellä voitte lukea..huh huh.. mitähän se on taas loppuajasta?[/color]

[b]SYNNYTYS G :[/b]

1. 41+4--> käynistettiin .Paino 3330g (tyttö)

2. 41+3 Alkoi omilla lievillä suppareilla,mutta jouduttiin käynnistää. Paino 3930g (poika)

3. 40+6 -->käynnistettiin .Paino 4070g (poika)

Käsityöt on vähä niin ja näin..melko kämmäri sillä puolella,omasta mielestä..

niin ja horoskoopit..Lapset= 1.Oinas 2.Kauris 3.Kaksoset

Minä olen Kalat,taiteilija luonne ja herkkä,uhrautuva,sopii muhun..

Mies on Oinas.

[b]Maria ja himpula uusilla viikoilla 22+0![/b]

Vierailija
46/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Systerin 3v poitsu tuumas hyvin, ku leikkasin viimesenä kakkua " nuin ISO pala" . Kiistin etteihän tää nyt iso oo (eikä muuten ollu!) niin intti mokoma vastaan :D Systeri siinä vaan, ett onhan sillä iso mahaki. Poitsu, että " niin on iso maha" . Akka alko puolusteleen, että siellä on vauva. .

[color=blue]Harrastuksista [color=maroon]mä tykkään kirjottaa kirjeitä, lukea ja tehä ristikoita. Ompelen, mut mikään haka en oo käsitöissä. Kanavatöitä on tullu muutama tehtyä. Kutoo en osaa yhtään. Eli äitille soitan ja tilaan tarvittaessa akalle sukkia ja lapasia. Virkannu oon vähä jotai suht yksinkertasia juttuja nokka kii ohjeissa. Akalle ompelin kietasupaitoja ja housuja ja jonku puvun, mutta nyt en usko. .tosin mistä sen viime metreillä tietää :) Äiti osti mulle koneen, ku ootin akkaa. Olin tainnu haaveilla sillon sopivasti ääneen, ett ku löytäs jostai halvan. Eiku kävinhän mä kattomassaki käytettyjä, mut en löytäny mieleistä.

Moottoripyöräilyä harrastellaan ukon kans yhessä, tosin mie oon vaan vyöruusu. Nykyään käyään koko poppoolla erilaisissa auto/mp-näytteilyissä ja ralleissa.

[color=blue]HoroskooppiG [color=violet]mä oon Kalat, ukko on Vaaka ja akka on Oinas. Eli mä elän tunteilla, ukko harkihtee ja akka on jääräpää niinku me molemmat ;)

[color=blue]Elin@ [color=maroon] teretulemast joukkoon :) meiän esittelyrimpsuun, jos ilmottaa ittensä niin Monttu sitten lisää sut sinne jonon jatkoksi.

[color=blue]Maria-79 [color=violet] :) näkikö ukkos sun jumppaliikkeet?

[color=orangered]]En tiiä osaako eläimet vaistota raskauden? [color=darkviolet]Muistelen näin kuulleeni. Kaverin koira tänään junttautu mun syliin ja asettu siihen nukkumaan kuono söpösti masun päällä. Ei ois millään lähteny siitä pois. Asetin sen korvaa paremmin masua vasten ja nostin korvan lerpukan pois eestä ja käskin kuunnella.

Vierailija
47/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu: Juu ymmärsin et tarkoitit niitä lämmityskustannuksia. Me ollaan aateltu sit talvella lämmittää sitä takkaa joka päivä ku klapit saadaan ilmatteeks miehen kotoa. Ainut vaan et mies joutuu käymään itse tekeen ne (metsästä hakee jne.). :) Eiköhän silla saa alemmaks kustaanuksia.

tuiskua: Sepsis on verenmyrkytys ja meillä aiheutti sen tuo pneumokokki- bakteeri. Kuume oli korkealla, yli 40 astetta. Kuumelääke ei auttanut tippaakaan. Vuorokauden päästä vein tutkimuksiin ja tulehdusarvot olivat melkeen 200. Jouduttiin olemaan yks yö sairaalassa ja antibioottia tytöt saivat suoraan suoneen. Kotona oli sit viikon kuuri lisäksi. Esikoinen sairasti sen 1v8kk ikäisenä ja kuopus 1v4kk. On kuulemma harvinaista et perheen molemmat lapset sairastaneet sen.

Oisko teillä kuitenkin vauvarokosta kyse(vai olittako jo sairastaneet), kun kerran ihottuma tullut kuumeen jälkeen. Meillä esikoinen 3v ja risat sairasti nyt tällä viikolla 3 päivän kuumeen ja nyt näyttää et tullut ihottumaa mahaan ja kasvoihin, lähinnä suun ympärille. Epäilen sitä..tai sit on jotain allergiaa ilmaantunut..

Käsitöistä: Minä innokkaana esikoista odotaessa neuloin villaisen asun. Se menee tulevallekin vauvalle ja on väriltään valkoinen et eiköhän se pojullekin käy. En ole ommellut peukaloiselle vielä mitään. Tyttöille on tullut tehtyä jos jonkimoista vaatetta. Oon pukuompelija ammatiltaan, mutta omia koneita ei vielkään ole tullut hankittua.. :O Kotoa olen lainaillut, aina kun olen tarvinnut.

Horoskoopit: Minä neitsyt, mies skorpioni, esikoistyttö oinas ja kuopus, tyttö on kalat.

aika rientää...

mellum ja peukaloinen 24+0

Vierailija
48/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu:

[color=blue]Maria-79 [color=violet] :) näkikö ukkos sun jumppaliikkeet?

[/color]

[b]Onneks ei,kun makkaris oli pilkko pimeetä :D[/b]

Vierailija
49/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ootta kyllä ihan hurjia, kun näin paljon kerkeette kirjoittelemaan! :)

Meidän viikonloppu alkoi miun itkulla, kun oli niin väsy perjantaina ja piti laittaa ruokaa ja vahtia rimpuilevaa tyttöä samalla mies vaan jutteli puhelimessa tätinsä kanssa digitv:stä. Vähän meni siinä hermo, että meinaako se pitkäänkin juoruta. Lopetti sit puhelun, että mikäs kiire täällä nyt on kun ei saa puhelimessakaan puhua. Itkuhan siinä tuli ja paha mieli. Nyt sain onneksi viime yönä nukuttua suht hyvin ja tänään onkin ollut yllättävän energinen olo pitkästä aikaa. Laiteltiin tuolla pihalla uutta pensasaitaa ja leikkelin nurmikkoa kun se rehotti nii kovin sateitten jälkeen.

Galluppeja oli näköjään muutama:

SynnytysG: meillä synnytys käynnistettiin 38+5 ja tyttö syntyi 39+2. Käynnistys hepatoosin takia.

HarrastusG: tällä hetkellä ei oikeestaan mitään. Aikaisemmin harrastin kaikenlaista jumppaa ja liikuntaa, mutta sit tää lonkka päätti toisin ja nyt on sit tuommoset rankemmat lajit kiellossa. Nuorempana tein paljon käsitöitä mm. ristipistoa, mutta sitäkään en enää kerkee tekemään. Että vois sanoa, että nykyään perhe on harrastus.

HoroskooppiG: mie oon kaksonen, mies kalat ja tyttö on vaaka.

Jep, mie laitan päivitetyn version esittelylistasta, niin sinne saa uudet laittaa tietojaan ja vanhat lisätä tyttö-/poikatietoja, jos haluaa ne listalle.

Tulevan viikon kohokohta on keskiviikkona: silloin on neuvola. Sitä ootellessa, mukavaa viikkoa kaikille!

T: Monttu 23+2

Vierailija
50/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun luin mellumin viestiä niin tajusin yhen jutun.Oon koko ajan tuudittautunu siihen että mulla on muutama tosi hyvä villavaate vaaville kun se syntyy ku anoppi niitä on meiän tytöille tehny..mut ne on tietysti kaikki vaaleenpunasii..enkä mä varmaan niitä pojalle viihti sit laittaa.. tosin huomaan toistuvasti ajatuksissani ja tunteissani että olen jo tulokkaan leimannut tytöksi että ehkä mulla on vielä toivoa :D

Meillä tytöt muuten paino syntyessään 1. 2730g (pituus 47cm) ja toinen 3350g (pituus 51cm) en tiiä onko tätä kyselty mutta ku moni laitto siihen syntymäviikkoihin =)

Nyt tekemään iltaeväitä..Mistä tulikin mieleen et ootteko maistanu ihanaa Fazerin uutuutta vadelma-karpalosuklaata?mmm..mun makuhermoja helli kyllä mukavasti.. mistä tulikin mieleen et olis yks levy kaapissa,pitäsköhän massuttaa se iltapalaksi :D

T:Isa

Vierailija
51/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tuli taas kesä! Varmaan 24 astetta lämmintä, olen ottanut aurinkoa ja vähän maalaillutkin ikkunanpokia.

Siitä hommasta ei maha pitänyt.. Supistelee niin kovin, loppuilta meneekin levätessä. Kunhan nyt vaan loppuis, tekee aikas kipeetä, jomottaa : ( Mie en tajua miksi mun piti ees mennä maalaileen. FABLE, tässä vastaus kysymykseesi: Minun supparit ei ainakaaan lempeämmäksi luonteeltaan ole muuttuneet, kropan mielestä mitään ei sais rehkiä niin kostautuu...

Sulina: Mie niin olen odottanut tuota Flight93- leffaa. Taitaa kuitenkin jäädä katsomatta, jos kerta tykkäsit olevan liikaa " näin herkille" . Mä jään monesti funtsiin leffoja jälkeenpäin, tulevat jopa uniin. Että säästänpä siihen päivään, kun raskaus- ja imetyshormoonit ovat kaikonneet ;)

Maria: Kuulostaa hauskalle noi sun... harrastukset... =)

Hermione: Tässä ajantappovinkkejä! Järjestele valokuvat albumeihin & kirjoita kuvatekstit, laita lastesi " lapsuusajan kirjat" ajantasalle, neulo vauvalle villanuttu+tumput+töppöset, ristipisto / muu kirjontatyö (johon sitten täytät lapsen tiedot myöhemmin), kirjoittele listoja (tää on mun lemppari!!) esim. ostettavista tavaroista, tehtävistä asioista, muistettavista jutuista jne.. ,parsi lapsien villasukkien rikkinäiset kantapäät, aloittele joulukorttien teko + kirjoitus, aloita uuden kielen opiskelu cd- levyn avulla (espanka ois kiva, eikö?)... Ilmoittele, kun tarviit lissä vinkkejä ;) Mä meinaan kerkesin miettiä 1000 ja 1 tapaa viettää vuodelepo, kun sängyssä makasin!

Gallupeja..

Käsityöt: Tykkään ommella, kutoa ja virkata, vaikka en näissä varmasti kovin taitava ole =) Viime vuosina tekeleet jääneet vähemmälle. Yhden villatakin olen tälle vaaville kerinnyt tehdä, esikoista oottaessa kudoin pikkutöppösiä ja tumppuja. Jotakin vielä aattelin kutoa, villavaatetta mulla on vauvalle aikas vähän, noi pojat kun ovat syntyneet kesän korvilla.

HoroskooppiG: Mie neitsyt, mies kalat (onko muilla kalamiestä? millainen luonne on?), poijat härkiä molemmat.

SynnytysG:

Esikoinen rv36, suppareita 24h jonka jälkeen puhkaistiin kalvot ja oksitosiinitippaan. Sitten loppu sujuikin nopeesti. Kivuton synnytys, jäi hyvät muistot

Kakkonen rv40. Supparit alkoi päivällä, illansuussa käytiin näytillä, jolloin sopivasti supistukset laantui ;) Laittoivat kotia särkylääkkeen kera, nukkuin ja heräsin voimakkaisiin supistuksiin klo 04.00. Kalvot puhkaistiin ja oksitosiinitippaan. Poika syntyi klo. 11.53. Tuskallinen synnytys. Ihan kauhea.

Täällä oli joku muukin menossa pelkopolille? Mulla on aika VASTA lokakuun loppupuolella, se on pari kertaa jouduttu siirtämään henkilökunnnan puutteen vuoksi. Tahdon käydä tuon kakkosen synnytyksen kunnolla läpi, pelottaa tää synnytys aivan kauheasti. Vielä vuosi sitten vannoin, etten ikinä enää synnytä. No, tässä sitä nyt ollaan.... ;)

Elin@: TERVETULOA JOUKKOON!

Nyt syömään.. Teki mieli ruispuuroa, keitin ihan ison kattilallisen. NAM!

VOIKAA HYVIN KAIKKI!

/Ardisia

Vierailija
52/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsien koot syntyessään..

Esikoinen 3020g ja 49cm

Kakkonen 3850g ja 54cm.

Että oli pientä kokoeroa...

ZATU: Mäkin olen oikeesti pieni (no en nyt just kyllä..), 160cm ja 50kg. Tuo kakkonen oli mun mielestä kanssa iso (kirjoitit akkas olleen samoja kokoja..), että onneksi tuli laskettuna päivänä. Sekin mua nyt kauhistuttaa, että jos tää kolomas on vielä isompi :( Mulla on kyllä kaverit saaneet just alle 5000g painavat lapset, että pieniähän noi alle nelikiloiset niihin verrattuna on, mutta... Mä en halua synnyttää isokokoista lasta. EN HALUA!

Vierailija
53/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei siis voi olla tosiaankaan kyse mistään sellaisesta kuin teillä, koska kuume tosiaan laski sitten itsekseen vaikka menikin sinne 40asteeseen. Luulen, että kyse vois olla jostain allergiasta, koska pojalla on astma ennestään. Pitää huomenna ottaa yhteys lääkäriin ja käydä näytillä. Niin siis, rokoista tuli-,vesi- ja vauvarokko on sairastettu.

Meillä poitsu painoi syntyessään 3970g ja 51cm pitkä.

Kipeät supparit on täällä kans jokapäiväistä arkea. Mitään raskaampaa ei kärsi tehdä saati vällyjen väliin hypätä. Tuntuu että synnytys lähtee just käyntiin jos sellaisia puuhia harrastaa. Jos sellaiseen on hairahtunut niin sitten on supparit niin kipeitä ja tulee paljon... kyllä tosissaan mietityttää, että mihin ton pojan saa laitettua infektiokierteineen, jos minä joudun sängyn pohjalle... Onko hyviä ideoita. Päiväkoti, perhepäivähoito, sukulaiset on poissuljettuja. Kotiin otettuna hoitaja on meidän opiskelijabudjettiin varmast liikaa... Mitä siis??? Mies kotiin? Miten muilla, joilla supistelee? Onko esikoisia? Miten olette ajatelleet lapsien hoidon järkkäämisen jos lepoa määrätään?

Minä oon vesimies, muista perheenjäsenistä ei tietoa. Ei oo ollu mun sydäntä lähellä, joten en edes tiedä miten ne menee...

Tällaista taas...

Tuisku

Vierailija
54/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Mellum [color=violet]meillä on kans sellanen sopimus ukon porukoitten kans, ett niiltä saa puut kuhan metästä hakee ja tekee :) Ukko tekee onneks mielellään ja näin säästenään roimasti. Meillä on puu/öljylämmitys ja joka paikassa lattialämmittää paitsi etukuistilla patteri (tehtiin jälestä päin lämpimäksi). Öljyä käytetään yleensä vaan kesäsin.

[color=blue]Maria-79 [color=maroon]kummiski sun mies on tuntenu ne sun jumppaliikkeet ja on miettiny mitä pi*ua se akka puuhaa ;D

[color=blue]Ardisia [color=violet]mulla saattaa olla eessä suunniteltu sektio, jos beibi kasvaa nyt isoksi. Lekuri tuumas, ett mulla voi olla sen mallinen lantio ettei sieltä isot tuu oikein päin. Koska akkahan ei suostunu tuleen alakautta, kätilö vaan " naureskeli" ettei kai halua pihalle ku pyörittää päätä (näki päälaen jo). Sektioon mentiin sitten kiireellä ja kasvotarjonnassa oli akka ollu mikä selvis vasta sitten. Mulla on siis erinäisiä " painajaisia" tulevasta synnytyksestä. No, otan ne puheeksi ku sen aika tulee.

[color=darkviolet]Nyt menen napsimaan päivän mustaherukkasatsin ja kaivaudun peittoon. Huomenna on hammaslekuri :/ en oota yhtään. Yleensä kyllä raskaana ollessa hermoilen vähempi, kun pystyn keskittyyn masuun :) taputtelen ja oottelen vastauksia siinä suu ammollaan :O

Hyviä öitä *<:)

Vierailija
55/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet viimein nukkumassa =). Laitoin poijan omaan sänkyynsä niin sieltä se vaan kipitteli iskän kainaloon.

Kehuin kaks viikkoa sitte neuvolassa miten hienosti on menny, kun yhtään en oo ollu kipee eikä pahemmin supistellu. Ja heti sitten alko tapahtua. Jo pelkkä astianpesukoneen tyhjennys ja täyttö aiheuttaa inhottavia nipistyksiä ja välillä ihan kipeitä supistuksia! Ja on tosi inhottavaa pyyrää miestä mihinkään hommaan, kun sillä on noissa peltohommissa ja muissa ihan tarpeeksi. Vaikka kyllä se tekee kun pyytää. Vauvan liikkeet oon tuntenu jo viikolta 14 asti ja pari viikkoa jo mahan päältä itse. Miehellä ei riitä kärsivällisyys ja taitaa olla liian paksunahkainenkin, kun ei oo vielä tuntenu =).

Galluppeja:

Synnytys: Esikoinen synty rv 37+5 aika yllätyksenä. Aamu viiden aikaan vessassa meni limatulppa ja lapsivettä alko tihkua. Kahdeksan aikaan mentiin näytille ja sanoivat vaan, etten ilman vauvaa pääse kotiin. Hieman olin ihmeissäni kun ei edes kunnolla supistellu! Iltapäivällä alko säännölliset supparit ja poika synty klo 00.49. Kuus ja puoli tuntia on merkattu synnytyksen kestoksi ja 14 min ponnistusvaihe. Mitään traumoja ei jääny, paitsi että toi meni ihan luomuna ja siihen en enää todellakaan ala...

Käsitöitä on tullu viime aikoina harrastettua vähän enemmänki. Pojalle oon kutonu villapaidan, vauvalle villahaalarin ja miehen siskon vauvalle tossuja ja myssyn. Nyt on vuorossa miehen kaks vuotta sitten alottamani villasukat ;). Pojalle on tullut ommeltua vaatteita ja itellekin äippähousut, joista vielä puuttuu vyötäröresori. Jonkin verran oon tehny myös ristipistoja ja kanavatöitä.

Horoskoopissa olen jousimies, mies kaksonen ja poika taitaa olla rapu. Meillä on miehen kanssa sama " onnenpuu" , en vaan muista että mikä. Jossain on siitä kortti...

rv 20+1

Vierailija
56/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen oli tosiaan 3050g ja 48cm. Pikkasen repesin, kun kätilöillä oli kiirus naapurihuoneeseen ja käskivät ponnistaa vauhdilla. Olisivat halunneet tehdä epparin, mutta kielsin ja kehuivat myöhemmin, että paljon vähemmällä pääsin kun eivät leikanneet! Oli niin kova ruuhka sillon synnärillä, että mieskin joutui avustamaan!

Vierailija
57/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just sama juttu, että mitään raskaampaa ei tosiaan pysty tekeen ilman että supistelee. Tosi inhottavaa. Olet ardisia tietysti edelleen sairaslomalla? Mitä sulle on neuvolassa sanottu?

Mulle sanoi lääkäri ihan suoraan, että ehkä et pysty enää töihin palaan. Nyt siis lomaa lokakuun alkuun. Äitiysloma alkaa joskus joulukuun alussa, olikohan 4. pvä, ja just laskeskelin, että kolme kuukautta työnantaja maksaa sairasloman ajalta, sitten tippuu kelan rahoille, mutta onneks mulla ei ois sitten kun pari viikkoa siinä kelan rahoilla oloa. Tai sitten vois tietysti aloittaa äitiysloman paria viikkoa aiemmin. Kyllä niin toivoisin, että nää tästä loppuis ja pääsis vielä töihin. Ei sen itse työn takia, vaan työkavereitten. Palasin keväällä takaisin hoitovapaalta ja eipä musta paljon hyötyä ole töissä ollut kun alkuun olin niiden pahoinvointejen takia pois, sitten oli päänsärkyjä ja nyt alkoi tää supisteluhomma. Että ei paljon oo kerinnyt työelämästä " nauttiin" . Mutta ei voi mitään, eihän näitä raskauksia voi etukäteen ennustaa.

TUISKUA: Mulla on siis se tilanne, että poika aloitti elokuussa tarhassa puolipäiväisenä. Tekisin iltavuoroa jos oisin töissä, joten pojan hoitopäiväksi sovittiin 5h. Vien pojan siis päiviksi tarhaan, vaikka olenkin itse kotona. Siellä hän pääsee kuitenkin ulkoileen ja touhuaan kavereitten kanssa ja ihan mielellään menee sinne. Mutta sullahan se on hankalaa, kun et pääse päivisin ollenkaan lepäileen. Miten onnsituisi joku puolipäivähoito? Tosin tarhapaikkoja on hankala saada ihan äkkiä. ainakin täällä meillä päin oli kiven alla. Se 5h rauhassa olo tulee kyllä tarpeeseen, sillä nytkin huomaa kun on viikonloppuna ollut enemmän menossa ja pystyssä niin heti on kipeempi ja supistuksia tulee enemmän. Tosin joka päivä tunnen huonoa omaatuntoa, kun vien pojan muille hoitoon ja itse vaan huilin kotona. Mutta tässä vaiheessa ei parane ottaa turhia riskejä ennenaikaisesta synnytyksestä. Viikkoja niin vähän, ettei mitään pystyis tekeen. Tää odotus onkin mennyt sellaiseksi viikkojen laskemiseksi. Kuluis vaan aika nopeasti. Toisaalta koitan lohdutella itseäni sillä, että monilla on tällaista ja siltikin vauvat pysyy mahassa lähelle laskettua aikaa.

Vierailija
58/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä toi teidän infektiokierre. En tosiaan sitten osaa sanoa mitä mahdollisuuksia on hoidon suhteen. Saisko siihen jotain tukea, jos saisi hoitajan kotiin. Osaisko ne neuvolassa sanoa?

Pakkohan sun on kuitenkin levätä kun tilanne on tuollainen. toivottavsti asia järjestyy.

Vierailija
59/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SynnytysG: Kalvot meni 38+3 oikein kunnon paukahduksella ja monta litraa lapsivettä hulahti olohuoneen parketille. Mulla kun oli sitä ultran mukaan noin 4-6litraa... Seuraavat 16h olin kaks senttiä auki oksitosiinitipasta ja tauottomista supistuksista huolimatta ja kaiken lisäksi ilman puudutuksiakin vielä. Kun aamuvuoron lääkäri vihdoin tajus puuduttaa kohdunkaulan, rupes tapahtumaan rytinällä ja neiti syntyi puolen tunnin päästä 2 minuutin ponnistamisvaiheen jälkeen. Lihakset vaan oli ollu jotenkin liian krampissa aukaistakseen kanavaa. 2915g ja 49cm oli mitat.

HoroskooppiG: Itse olen kalat, exä oinas ja esikoinen kaksonen. Toivoisinkin ehkä ennemmin jousimiestä ku kaurista, sillä temperamentti voisi olla istuvampi tähän merkkikombinaatioon. Itsellä on muuten aika paljon toimintaa neitsyen puolella planeettakuvioissa ja tunnistan noista muiden mainitsemista pikkumaisuuksista itseänikin aika lailla. Vaatekaapissa rivit suorassa väreittäin, astiat koko- ja laatujärjestyksessä kuivauskaapissa, sukat pareittain vierekkäin narulla kuivumassa, vinossaolevat taulutkin seinillä suorastaan huutavat suoristamista jne... Nykyisin tosin on pedanttius ollu rapisemaan päin, ku ei oikein aika ja pää riitä pilkunn......een. Vessa ja keittiö tosin pitävät olla aina puhtaita ja lapsi siististi puettu.

Tuo Marian vauvelin tyynynmöyhiminen on tuttua mullekin. Se ihan sattuu, kun sopivasti rupee rapsuttelemaan. Auttoikos se sillanteko ;->? Toisaalta turha kysymys - mä en ikinä taittuis siihen asentoon!

Ping-ping, pää lyö tyhjää. Taitaa olla aika painua peittojen alle.

Öitä yökukkujille!

¨c¨ 23+3

Vierailija
60/61 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on siis vihdoin käyty rakenne ultrassa ja kaikki oli mallillaan. Rv:t oli silloin 19+6 ja paino arvio reilut 300g eli keskiverto vauva. Kyselin jos kätilö voisi mahdollisesti nähdä kumpaa sorttia tulokas on. Lupas sitten aktsella ja oli pitkän tiirailun jälkeen sitä mieltä että suurempi todennäköisyys tyttöön kuin poikaan :D olis se ihan kiva saadakin lisää nais voimaa tähän mies valtaiseen taloon. Myös isoveljet haluis pikkusiskon :D Nähtäväksi jää sitten tammikuun puolessa välissä kumpi tulee.

Nyt mulla on sitten kaks syytä joutua sektioon. Mulla ei istukka ollutkaan noussut tarpeeksi ja on edelleen kondunsuun päällä. On sen verran paljon että ei todennäköisesti enää siitä siirry. Se toinen syy siis on mun 2 edellistä sektiota.

Synnytys G: molemmat pojat siis syntyneet suunnitellusti 39+ . Ekan koko oli 3230g ja 52cm ja toinen 2910g ja 48cm. Eli pikkaisia mei dän pojut ovat olleet.

Horoskoopit: pojat ovat leijona ja kaksoset, eri horoskooppi vaikka synttäreiden välissä vain 5pv, huomaa kyllä miten erilaiset ne on. Itse on svääreissä lentävä jousimies ja mies on vesimies, tasainen on luonteeltaan, mutta osaa kyllä räjähtää.

Eiku nukkumaan kun huomenna alkaa kellarin remppa vihdoin edistymää. Betoni on kuivunut sen verran että päästään tosi toimiin. Mies säästi koko kesäloman tätä hommaa varten. Ehkä me saadaan kellari valmiiksi kunnes baby syntyy.

-M- ja baby 20+2