^♥^TERHOKKAITTEN viikonlopun riennot ^&heats;^
Kommentit (61)
Fable:
Kuulostaa varmaan ihan hölmöltä, tuntuu vaan että neitsyt luonteeni vain pahenee iän myötä ja tää siisteysintoilu menee välillä äärimmäisyyksiin.
.
Pakko kysyä: ootko muutenkin pikkutarkka?? mun pikku sisko on neitsyt ja se leikkaa jopa joulupaperin viivottimella tehtyä viivaa pitkin!! kääk! :))
[b]sinda:[/b] Ei mulla oo viivaa juuri ollenkaan ,taitaa olla enemmänkin varjo :)
eka syntyi 37+0 käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia
toka syntyi 38+3 käynnistyi " itsekseen" myös raskausmyrkytys raskaus(siis erittäin kovakouraisen sisätutkimuksen jälkeen)
ja tää kolmas näillä näkymin käynnistetään myös viimeistään 40vk
Mä toivon niin että vaavi pysyis masussa tammikuuhun asti,jotenkin haluisin saada alkuvuoden vauvan tällä kertaa..
Huomenna laitan sindalle niitä kuvia,löysin kertakaikkisen ihanan kuvan meidän pikkuneidistä joka tosin nyt on jo 5v. mutta kuvassa n.vuoden ikäinen.Siinä meillä harjoitellaan puuron syömistä..kaikille lapsettomille esimakua mitä tuleman pitää hihi =) no ei vaan..nyt alakertaan syömään lisää karkkia ja juomaan kopparsbergin alkoholitonta päärynäsiideriä (on muuten NIIN hyvää,kannattaa maistaa) Painogalluppiin vastaan sitten tiistaina neuvolan jälkeen kun en omista vaakaa.
Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille :)
T:ISa
Sori, pakko kommentoida sun siskos luonteenpiirteeseen..
Olen meinaan itse neitsyt ja sen neitsytluonteen perikuva. Ärsyttävän pikkutarkka, epäspontaani, siisti, järjestystä rakastava.. Ym. ym... Kaikki neitsyen lähipiirissään omaavat varmaan tunnistaa ;) Ette voi uskoa miten kauheaa on olla pikkulapsiperhevaiheessa, kun on tällaisia luonteenpiirteitä. Olen kyllä yrittänyt (ja ihan hyvin onnistunutkin) päästä pedanttisuudesta eroon. Esim. pyykkien ei tarvitse roikkua kuivumassa sävy sävyyn taikka cd- levyjen olla TÄSMÄLLEEN oikeassa (minun mielestä oikeassa siis) järjestyksessä. Nykyään meille saa jopa tulla kahvittelemaan vaikken juuri ole vessaa siivonnutkaan ;)
Ardisia the Neitsyt (yesh, synttärit ensi viikolla =)
Oli ihan pakko kirjoittaa vielä...
Maria-79 en nyt ihan noin pikkutarkka. Rupes ihan naurattaan toi pikkusiskos touhu, että en mä sentään " pahimmasta" päästä ole. (ei pahalla)
Mulle siisteys on tosi tärkeetä ja tällä tarkoitan siis sitä, että pyrin pitään kodin puhtaana ja siistinä. Hyvin usein se on kuitenkin pommin jäljiltä, kun ei aika riitä..Sanotaan näin, että sekaista saa olla, mut ei likaista. Olen jo oppinut ummistaan silmät pojan leluilta, jotka ovat aina hujan hajan. Iltaisin kerään ne sitten pois lattioilta.
Haluaisin kyllä olla suurpiirteisempi, tuntuu että kotona näen ne kaikki epäkohdat ja siivoomista kaipaavat paikat turhankin hyvin. Ja sitten tätä mulla on, että ajattelee että siivoo jonkun yhden kaapin tai jotain, niin pian oon siivoomassa suurinpiirtein koko huonetta. Mulla jotenkin se touhu riistäytyy käsistä, haukkaan aina liian suuren palan. Tai sitten siivoon keittiöö ja vien sieltä jotain esim. vessaan, niin huomaankin kohta siivoovani vessaa täydellä teholla. Ihan mielipuolista välillä.En tiä minkä diagnoosin tästäkin toiminnasta sais.
Ehkä mun neitsytluonteeni tulee eniten esiin siinä, että oon tosi kriittinen itseni suhteen. Onneksi en sentään muilta ihmisiltä odota liikoja. Voisin olla vähän lempeämpi itseäni kohtaan...no, jokaisellahan on ne omat puolensa.
Ois muuten kiva laittaa tänne sellainen " ystäväkirjajuttu" , sellaisia on joskus pyörinyt näissä ketjuissa. Vai onkohan sellainen jo ollut.
Haulla vois löytää sen. Vai onks jollain valmiina joku valmis pohja?
Jos tiedätte mitä tarkoitan. Hirveestihän näitten galluppejen johdosta tulee myös tutuksi. Ja nyt sitten kun on se blogi. En ole vielä saanut salasanaa, etten ole päässyt tutustuun kuviin.
Mutta nyt nukkuun, käytiin saunassa ja olo on ihan naatti. Hyviä öitä!
Kyllä tosiaan saa tehdä töitä itsensä kanssa, että pystyy sulkeen silmänsä " epäkohdilta" . Pikkulapsivaihe on " hermojaraastavaa" tällaselle luonteelle. mutta oon ajatellut, että onneksi tiedostan sen, että ei tarvi olla täydellistä ja toivon ettei pojilleni ( jos nyt tää toinenkin on sitten poika) jää traumoja neitsyt äidistä.
Tutulta kuulostaa toi vessanpönttöhomma....:-)
Onneksi meitä on siis muitakin.
En ole joutanut kirjoitteleen. Ajatukset ja teot ovat pyörineet sen omakotitalohankkeen kimpussa. Niin ku aikasemmin kirjoittelinkin siitä yhdestä talosta, jota kävimme katsomassa.. välittäjä oli vähän sanonut tontin rajat huonosti meille. Nooh, ollaan käyty sit uudestaan katsoon sitä taloa ja päätös pitäis tehdä maanantaihin mennessä. Olen täällä tehnyt tarkkoja laskelmia et pärjätäänkö jne. Näillä näkymin me otetaan se! Kuukauden päästä ois muutto...
Itse saan valita(tai kerkeän valita) keittiöön ja vessaan hanat. Tässä selailinkin suomalaisia hanoja. Onko muita kuin ORAS-merkkiset? Myyjän, (joka on rakentanut) mielestä nuo hanat parhaita ja antoi vinkiksi kattoo niitä. Yhteen huoneeseen tarvii tapetit vaihtaa(lastenhuoneeseen), muut miellyttivät silmää. Talo on siis uusi. Siellä on kuulemma sisustussuunittelija tehnyt ne värivalinnat ja ovat just sellaista mistä tykkään.
Fable:
Minä olen myös neitsyt- horoskoopiltaan. Meillä kaikki pitäis olla järjestyksessä, mutta mahotontahan tuo on kahden lapsen kanssa. Varsinkin meidän 1,5v kuopus on kauhee sotkeen ja levitteleen tavaroita. AARGh! Iltaisin olen pyrkinyt siistimään kodin kuntoon. AIna kun vieraita tulee, mun täytyy huusholli siivota järjestykseen ja vessan täytyy myös olla puhdas...
Mua ärsyttää myös se, että mies kun ripustaa pyykit miten sattuun. Mun mielestä ne pitää olla silleen, että esim. kunkin lapsen pyykit vierekkäin ja värit kans järjestyksessä.
SyntymäviikkoG:
Esikoinen syntyi 41+0. Olin 2 pvää sitä ennen sairaalassa seurannassa korkean verenpaineen takia ja oltais käynnistetty maanantaina viimeistään. Tyttö päättikin syntyä su-ma välisenä yönä.
Kuopus syntyi 40+3. Lähti itekseen käyntiin myös ja kotona olin viimeiseen asti, jota kadun vieläkin. Tuleva synnytys mietityttää, että kerkeänkö saada kipulääkettä. Kuopus syntyi siis luomuna.
Supistuksista:
On ollut, mutta ei niin kipeitä. Kiristävää tunnetta vaan. Kyllähän ne jo yli puolen välin kuuluvat kuvaan. Kunhan eivät ole säännöllisiä.
Viime yönä vessassa käydessä, en saanut unta yli tuntiin. KAiken lisäksi maha mourusi syötävää. En jaksanut lähtee jääkaapille. Kivaa, kun tuo tulee taas kuvaan mukaan...
Mikä toi plogi- systeemi on? Kuvia laitatte sinne ja miten..? LAitatteko itsestä kuvia tai masukuvia silleen, että ei omia kasvoja näy? :) Entä lapsista... Kertokaapa mulle.....
Mitähän kaikkee oottekaan kerennyt kirjoitteleen...ja gallupeita sitä olikaan.. hmmm
Meillä eskoinen oli 3 päivän kuumeessa. AIvan ihme tauti oli. Illalla nousi 39, mutta kuumelääkkeet onneks auttoi. Meillä kun on kokemusta siitä ettei laske kuumelääkkeillä. Molemmilla lapsilla ollut pneumokokki sepsis. Mietityttää että onko meidän geeneissä jotain vikaa, kun molemmat sairastaneet sen. *pohtii*
Äitiyslomasta vielä..Aloittaako kukaan varhennettuna sen? Itse ajattelin aloittaa 50 pvää ennen. Eiks sen niin pystynyt tekemään? Silloin mulla alkais jo 30.10.
Ai niin neuvolassakin kävin torstaina. Verenpaine oli 128/84. Pissa ok. Hemoglobiini 122. Syke peukaloisella oli 140(vaihteli 130-150 vaihteilla). Th laittoi keskiarvon ylös. Painoa oli tullut 540g/per viikko. Kokonaispainoa on tullut vain 1,8kg. Sain kela paperi ja pitää käydä viemässä henk.kohtaisesti ne sinne, kun en tiedä miten laitetaan jos haluaa saman äitiyspvrahan kuin ed. lapsella(lapsi alle 3v.).
juups tälläistä meille....Pitää lähtee muksujen kaa ulos!
mellum ja peukaloinen 24+0
[color=blue]KIITOS NEITSYILLE [color=darkviolet]koskapa mie oisin täysin muuten unohtanu äitin synttärit, jotka on huomenna!! Ei siis oo kävässy mielessäkään :O tässä oon katellu kuvia, että teen pikkusen kansion ja jos kukkakauppa sattus oleen auki niin kävis tänään juhlissa. Heh, tuli mieleen ettei mun äiti kovin järjestelijä oo tai ei päällisin puolin niillä sotkusta oo, mut esim. vaatekaappi. .no kukin tyylillään, mut mie en löytäs sieltä mitään.
Kummiski torstaina mennään Ouluun niin voin sitten ostaa jotain järkevää ja samalla se on kiitos, ku akka saa olla mummolassa ultrausreissun ajan.
[color=blue]SyntymäG: [color=violet]akka synty 39+5 ja oli varattuna jo käynnistyspäivä muistaakseni lähes samoille päiville (raskauskutina). Ja oli jo iso: 53cm ja 3930g. Mähän oon ite kasvanu maata myöten 161cm ja kiloja norm. jotain 56.
[color=blue]Sunmom ja Fable[color=maroon]näppituntumalla aattelin tehä pinnasuojuksen (ilman hörhelöitä). Tajusin kerran etten tee mitään ä-pakkauksessa tulevalla keltasella (mikäseon) vaahtomuovilla tms. Niin nyt ku sitä tulee lisää näin oletan, niin siittä leikkaan sopivat kaistaleet. Jos ei onnaa niin hankin vastaavaa kankaan sisään laitettavaksi.
Kangasta en sen tarkemmin oo miettiny, keltasävyistä varmaan, koska pinnasänky on keltanen ja kankaaksi valihen puuvillaa.
Viimeksi mulla oli systeriltä lainassa siihen laatikkoon tehty suojus. Siinä oli verhojuttuna se ulkopuoli. Sitä varmaan lainaan nytkin. [color=blue]Fable [color=maroon]onnistuuko värjätä kangasväreillä sitä tärveltynyttä suojusta?
[color=blue]Ceciliah, [color=violet]jos tarkotat kohunkorkeutta niin mulla otettiin eka kerran viimeksi ja sillon oli rv 18+5 menossa.
[color=blue]YstäväkirjaG [color=maroon]mäkin kerran mietin sellasen laittamista meiän porukalle, mut pitäs muuttaa jotenki sitä. Koska eipä täällä voi kysellä miten nimesi syntymätodistuksessa on ja missä olet syntynyt. Oiskohan kellään valmista tai löytysköhän jonku toisen poppoon haulla. .pitänee kokeilla.
[color=blue]Mellum [color=violet]en osaa sanoa onko Paffoni suomalainen, mut sen merkkinen meillä on keittiössä. Muut hanat on Oraksen. Muistelen, ett tuo Paffoni oli huomattavasti halvempi eli voi olla ettei niin laadukas ku Oraksen tuotteet.
Ja kyllä sitä pärjää :) lyhentää aluksi vaikka lainaa sen verran, ku ennen maksoi vuokraa. Siinähän sen sitten alkaa näkemään ajan kuluessa millasia muut talon menot on. Mikä lämmitys talossa on?
[color=blue]Blogista [color=maroon]että saa laittaa kasvojensa kera masukuvan tai ilman ja lapsistaan, lemmikeistään jne. Sindalle laitat mailina kuvia ja jos haluat niihen mukaan kuvatekstit niin keksit jotain. Sinda sitten lisäilee niitä blogiin. Esim. mä lähetin yhen vitsikuvan, oman masukuvan ilman kasvoja ja kuvan akasta. Ultrakuvan oisin laittanu muttei meillä oo skanneria. Pitänee joskus laittaa kasvokuva, ku saan meikattua niin etten loista punasena ja säikytä kaikkia ;D
[color=darkviolet]Pitää keskittyä nyt riisipuuroon. Ai niin akka oli nähny unta, että meiän vauva oli ollu poika ja sen nimi Eepi. Ja vähä akan näkönen. :)
Heräsin tänään puol 11 =) en tiiä miten niin nukuttikin,mies nous lasten kanssa aamulla ja anto niille aamupalat sun muut..huomen voi sit väsyttää aikalailla kun pitää seitsemältä ylös ponkasta.
Sain vihdoinkin lähetettyä sindalle kuvia,otin masukuvan ilman naamaa myös,kun näin aamutuimaan ei meikkiä eikä mitään naamassa oo,etten säikäytä teitä kuoliaaksi.Lisäksi laitoin meiän puurotytön kuvan ja likoista kuvan mikä on otettu ihan lähiaikoina.
Pitäs lähtee kohta tyttöjen kanssa mönkkärillä ajelemaan,tuntuu että äiskä on innokkaampi siihen puuhaan kun muut perheessä :D Ja sit saunomaan vihdan kera :)
Mulla ei vielä oo mittailtu masua,varmaan nyt tiistaina mitataan kun viikkoja reilut 21.
Hanoista:täältä mä katselin meille hanoja kun on rakenteilla kylpyhuone,sauna/kodinhoitohuonetilat.
http://www.lvi-kauppa.fi/PalstaHanat.htm ainakin iso valikoima.
Joops mutta jos menis katsastana blogin kuvat ja sit laittaa pyykkejä kuivumaan,mietityttää että viitsinkö viedä ulos vai laitanko rumpuun,voipi olla että ulkona kastuvat jossain vaiheessa...
T:Isa ja masukki 21 =)
Zatu:
[color=darkviolet]Pitää keskittyä nyt riisipuuroon. Ai niin akka oli nähny unta, että meiän vauva oli ollu poika ja sen nimi Eepi. Ja vähä akan näkönen. :)
[b]Mun miehen pikkuveljee sanotaan Eepiksi ;)[/b]
[color=maroon]ukon systerin ukkoa sanotaan myös :)
Siinä on lämmityksenä lattialämmitys sähköllä..sitten siinä on vielä koneellinen ilmanvaihto lämmön talteenotolla. Lisäksi iso varaava takka.. eiköhän niillä pärjää.
Pitää tuohon blogi juttuun keskittyä joku toinen päivä..Ny pitää lähtee mummulas käymään muksujen kans.
Isabelluska: kiitos tuosta linkistä.
moi
Siinä on lämmityksenä lattialämmitys sähköllä..sitten siinä on vielä koneellinen ilmanvaihto lämmön talteenotolla. Lisäksi iso varaava takka.. eiköhän niillä pärjää.
[color=maroon]Eiku mie mietin lämpökustannuksia :) Varaava takka on kyllä hyvä. Ei oo kokemusta lämmön talteenotto vehkeistä, mutta kyllä ne varmaan estää lämpöä menemästä harakoille.
Eipäs oo joutanu tulla tänne aikasemmin, ku ukkeli tuli kotio Venäjän maalta...:) Kaikenlaista puuhaa ollut. Laitettiin tänään ruokaa vähän Venäläiseen tyyliin majoneesia runsaasti mausteeksi. Tulee herkullista kasviksista ja lihoista majoneesin kanssa kypsennettynä. Tietysti se ei oo mikään terveyspommi, mut hyvää on. Terveellisyydestä tulikin mieleen, että ukko toi suklaata ihan liikaa tullessaan ja nyt on sitten kiusaus popsia niitä täällä päivällä...Ja kun ne on niin vietävän hyviä... Tässä aiemmin oli puhetta miesten muistamistaidoista, niin yllätys oli suuri, kun mies oli ostanut mulle aivan tosi hienon korukellon tuliaiseksi!! Mun mieheltä tosi suuri ylläri! Oon ihan otettu...
On ollut vähän sumuinen olo pari päivää, kun itselle flunssa iskemässä ja yöt menny ihan katkonaisesti miehen yskiessä. Kyllä se on sohvalla evakossa, mutta silti pienessä asunnossa ei pääse karkuun kovaa rykimistä. Masussa kaikki ok ja ennallaan. Supistelee päivittäin, mutta en jaksa niistä huolestua, kun ne ei tule säännöllisesti. Kipeitä ne on mutta kuuluu varmaan minun raskauksiin. Kyllähän niitä onneks seurataan lääkärissä tiheämmin.
Zatu: ainakaan viime vuoden äitiyspakkauksessa ei tullut sitä vaahtomuovia, jos tarkoitat sitä mitä hoitoalustana monesti käytetään pöydällä.
Mellum: Millainen se sepsis oikein on? Meillä poika oli pari päivää kuumeessa ja ei lääkkeet auttanu. Kuume vain nousi ja nousi. Ihottumaakin on ilmaantunu, mut mahdolliset rokot ollaan jo sairasteltu. Nyt ei oo kyllä kuumetta mut ihottumat on vielä...
Syntymäpäivä: Esikoinen syntyi 40+2, vaikka olin ollut 32-34 viikot sairaalassa ja sain kortisonikypsytksetkin vauvan keuhkoille. onneksi pysyi masusa loppuun asti.
Fable: Kaupasta saa sellasta ainetta joka poistaa värjäytymiä myöskin värillisistä kankaista. Kannattaa kokeilla, on tosi tehokasta. Miehen siskolla värjäytyi valkoinen takki osittain siniseksi, kun jäi hanskat hihaan pesun ajaksi. Tuli täysin valkoinen takki, kun käytti sitä ainetta. Älä vaan kysy, että minkä merkkistä se on. Se löytyy pesuainehyllyiltä.
Taas kyselyä: Aiotteko tehdä jotain tulevalle vauvalle itse? Neuloa tai ommella tai jotenkin muuten? Harrastatteko käsitöitä tai käsillä tekemistä? JA Mitä yleensäkin harrastatte?
Mulla olis haaveena neuloa, jotain villaista pukua, kun keskitalven vauva on kerta tulossa. Pitää vaan löytää jokin kiva väri, joka passaa molemmille. Minulla aktiivisimpana harrastuksena on ollut neulominen, jota varsinkin viime talvena tuli harrastettua. Sain pojalle tehtyä pipon, sukat ja villatakin. Itselle villapaidan. Tää on vähän sellanen harrastus johon jää koukkuun, kun kerran alottaa jotain. Ja sit se on kausittaista ja aikaan tietysti sidonnaista. Minä oon vaan sellanen yökukkuja, että jos joku tosi kiinnostava juttu on, niin teen sitä sitten vaikka muiden nukkuessa...Muutenkin kiinnostais lähtä vaikka johonkin kansalaisopistoon kurssille, että sais ommella, kun itsellä ei oo ompelukonetta, josta haaveilen. Olis niin kiva ommella pikkuisia vaatteita. netistä löytyy vielä nykyään niin kivasti ohjeita, jos ei jaksa lähtä plaraamaan liikkeeseen lehtiä.
Joops, tällaiset pikaiset höpötykset täältä. Nyt unille ukon kainaloon, ku poikaki alkaa nukkumaan.
Tuisku ja kirppunen 23+4
Täällä kans yks horoskoopiltaan neitsyt! Täytyy kyl tunnustaa et mä en ole vissiin ihan tyypillinen sellainen. Meillä on kotona kauhea kaaos ja epäjärjestys aina. Mä en yksinkertaisesti osaa siivota ja järjestää. Tai siis osaan mut se menee sit sellaiseksi ärsyttäväksi näpertelyksi, kuten kaakelisaumojen hinkkaamiseksi yms. Kaappeihin meillä ei kannata katsoa; niistä putoaa tavarat alas kun ovet avaa! Mutta mulla on ihan älyttömän hyvä muisti eli muistan ihmeellisiä pikkujuttuja. Kuten jonkun kumminkaiman syntymäpäivän jne. Sit kun mä stressaannun niin sit takerrun olemattomiin asioihin; esim lähdettäis kiireessä jonnekin reissuun niin kyllä silloin pitää matonhapsut olla suorassa! " Kiva tulla sitten takas kotiin!" ;)
Lapsilla on kyllä aina puhdasta päällä ja vaatteiden pitää olla sävysävyä tai joku yhdistävä idea muuten. Ja puhtaat naamat pitää olla. Kaiken lisäks olen erittäin kriittinen itseäni kohtaan! Siitä onneks pikkuhiljaa alkaa päästä..!
No joo, kaipa mä aika tyypillinen sittenkin olen nyt kun luin tuon kirjoittamani uudestaan. Hehheh!
Meidän ekaluokkalainen on kans neitsyt ja ihan kamala katsoa vierestä kuin hän on tarkka ja pedantti. Kirjaimet pitäis saada tehdä viivottimella!! Ja pikkuautot oli säntillisesti suorassa jonossa jo yksivuotiaana.
Ardisia: voisit kyllä laittaa muutaman vinkin tulemaan miten kuluttaa aikaa maaten. Kirjat ja naistenlehdet alkaa jo tympiä ja tv:stäkään harvoin tulee mitään kivaa. Huomenna on kyl miehellä vapaapäivä, joten ma varmaan sujuu mukavasti mut sit loppuviikoks...
Ja ehkä tämä jatkuu sairaslomalla edelleen, sillä supparit vaivaa kipeinä edelleen. Eilen en saanu oikein edes levättyä. Täällä oli talo täynnä lapsia, kun lapsilla oli kavereita leikkimässä. Mies oli koko päivän töissä ja mun piti sit laittaa ruoat yms. Tänään onkin sit ihan oksettanut ja ei millään jaksais olla pystyssä. Pitkäkseen kun menee niin supparit vaan jatkuu ja jatkuu.. Pitäis saada pikaisesti wlan niin vois maaten lueskella näitä juttuja.
Synnytysg: eka syntyi 41+6 ja toka 39+3. Eka lähti käyntiin supistuksilla ja toinen lapsiveden tihkumisella. Molempia synnytyksia on vauhditettu oksitosiinitipalla.
Unista: mä oon nähnyt nyt useana peräkkäisenä yönä painajaisia töistä. Huh! Joskus aikoinaan lueskelin unikirjaa unien merkityksistä mut mun oli pakko lopettaa se kun alko ahdistaa niin.
Enpä ole vielä kerinny saada mieheltä apua et kuin lähettää niitä kuvia, joten mä en ole vielä siel blogissa käyny. Jospa huomenna.
Nyt laittaa pojan sählykamoja kuntoon treenejä varten...
t. Hermione ja Iines 22+1
ps. Gallup: mitä horoskooppia ootte ja entä puolisonne ja lapsenne? Mies on skorppari , tyttö rapu ja poika neitsyt.
Käsityöt:En suuremmin harrasta,joskus intoudun puikkojen kanssa heilumaan ja niitä keskeneräsiä tuotoksia onkin jo iso kassillinen.Meillä mies on se käsityö ihminen,ammatiltaan puuseppä.Ja ompelut yms. paikkaamiset meillä hoitaa kyllä hän. (ompelukone hajoaa aina jos edes katsonkin siihen päin..:) Eilenkin sain miehen ompelemaan lapsille kantoliinat nukkeja varten ja nukelle paidan :D
Horoskoopit:Meillä on tälläsiä rajatapauksia,eli mä oon syntyny skorpparin ja vaa' an välissä mutta virallisesti olen vaaka ja aika hyvin pitää paikkansa.Mies on leijona. Vanhempi tytöistä on syntynyt neitsyen ja vaa' an välissä,luultavasti vaakaan hänen luonteensa kallistuu,ainakin teidän neitsyitten luonnekuvausten perusteella =) (pitääkin käydä laskemassa kumpi on syntymäajan perusteella) ja nuorempi tyttö on leijona,sopiikin hyvin sillä hänen tulevaisuuden näkymänsä on kuulemma se että hänestä tulee isona kissa..
Äitiysloma:Ajattelin myös aloittaa loman 50 aikaisemmin ihan rahallisesti kun kannattaa.
T:Isa ja masukki
Meinasin jo yöllä tulla tänne tilittämään ku itkeä pillitin tossa sohvalla ja tuntu ettei elämästä tuu mitään. Miehen kanssa mökötettiin ja oikein tyypillisesti en edes enää muista että mistä sain itelleni niin pahan mielen. Eli kaikki on nyt hyvin:)
HoroskooppiG: Oon rapu ja mies on kaksonen.
Mies paistaa tuolla lettuja ja kojta pitää mennä syömään. Samalla se toimii tossa deejiinä ja soittaa mulle kaikkia hauskoja biisejä:) Mukavaa sunnuntai-iltapäivää siis vietellään ja onneksi rauha on maassa:)
Käytiin eilen siellä pienten päivässä. Mies oli aika kypsä ja ihan kauhuissaan ku näki niitä vauvoja ja perheitä siellä hypistelemässä kestovaippoja. Se varmaan mietti et nää on kaikki hulluja. Mut onhan tohon vauvamaailmaan heittäytyminen niin erilaista kun mitään mitä on ikinä kokenu. Kävi jo vähän sääliksikin miestä, mutta sit vaan topakasti raahasin sen lisäimuja ostamaan:) Se innostukin niistä kun ne oli hamppua mut sit käviki ilmi et meidän kantsii ostaa vaan puuvillasia kun ei oo kuivausrumpua.
Kotona sit päätin et nyt harjottelen sen kietasuristikakkosen kantoliinalla ja nukella ja sainkin sen nuken tungettua sinne ja tuli ihan hyvä:)
no joo, nyt lettuja popsimaan!
Beijaflor rv 22+6
Taas on kierretty pari kirpparia ja tehty muutama vaatelöytö pikku-ukolle =)
Tunnustaudun kausiluontoiseksi käsityöläiseksi, vimma kun iskee niin saata ommella, neuloa tms monta päivää. Tänä kesänä oon tehny vauvalle peiton (neuloin) ja ommellu imetystyynyn + siihen vaihtopäällisen ja muutamat lakanat. Itse asiassa tulin juuri äidiltä lainaamaan sukkapuikkoja, että pääsis pikkusia villasukkia ja -tumppuja värkkäämään. Esikoiselle ompelin paljon vauvavaatteita itse, mut nyt ei enää aika riitä (mukamas..).
Horoskoopeista: itse olen härkä ja mies leijona. Esikoinen kauris, kakkonen härkä ja pikku pinsessa kalat. Kyllä tunnistan meissä merkkiemme piirteitä, varsinkin leijona.. noh, kuningas yrittää olla ;D me härät (minä ja poika) ollaan itsepäisiä ja kauris on aina ollut taitava ja hyvä koulussa, meidän luontotieteilijä. Muutama muukin kauris jonka tiedän on kiinnostunut luonnosta ja pärjäävät hyvin koulussa. Kalat on vähän vieraampi merkki, itkee ja nauraa yhtä herkästi.
(.) ennallaan. Pikku-ukko potkii kovasti, sisaruksetkin eilen ihmettelivät mojovia iskuja.
Sunmom ja pikku-ukko rv22+0
En kyllä muista, oonko " ilmoittautunut" juttuun mukaan jo alkuvaiheessa, jäi silloin kirjoittelut, kun oli niin epätodellinen olo raskaudesta. Nyt olisin tuppautumassa uudestaan jos vielä mahtuu mukaan. La olisi 27.1 ja kakkosta odotellaan, ikäeroksi on tulossa 1v7kk, joten arki mullakin pyörii tuon reilu 1-vee poitsun ympärillä. Ja tällä hetkellä meidän sängyssä uinuu miehen siskon 3kk tyttönenkin... ei uinukaan enää...
Yritin niin tehokkaasti tuossa imuroida sillä välin kun miehet on tuolla pihalla, mutta saamarin supistelut ne vaan alkaa heti kun jotain rehkii. Vähän rauhoittui tuossa kun makasin vähän aikaa, mutta maha on taas kipeä ja inhottavan tuntuinen. Minä kun oon vielä sen luonteinen että en turhia makoile, mutta kyllä se on nyt ymmärrettävä, etten näköjään pysty samaan malliin touhuaan enään. Pahaa pelkään, että nää taitaa jatkua ihan loppuun asti.
Kuinkas muilla supistelut? Onko tilanne rauhottunut?
Kiitokset ZATU ja TUISKUA vinkeistä. Mun pitäis siis tosiaan saada se vaaleansininen verho tasaisemman väriseksi, nyt se on sellainen laikukas. Ja valkoinen reunapehmuste taas valkoiseksi. Täytyypä mennä kauppaan tutkiin, mitä aineita ois tarjolla.
Galluppivastauksia:
En ole muuten käsityöihmisiä, mutta pojalle innostuin aikoinaan tekeen kirjontatyön. sellainen nallejuttu, mihin tuli syntymäajat ja muut mitat. Ja nyt tuolla kaapissa odottaa samantyyppinen tälle uudelle tulokkaalle. Kun sais vaan aikaiseksi aloittaa ja sitten kun sais sen vielä valmiiksi ennen syntymää. Noissa kirjontatöissä on hirvee homma, mutta toisaalta hermot lepää niitä tehdessä. Muuten en oikeen harrasta mitään nykyisin. Vuosia harrastin vatsatanssia, joka jäi ekan raskauden aikana ja myöhemmin kun aloitin uudestaan niin mun selkä ei oikeen tykännyt, vaikka yleisesti ottaen vatsatanssihan on hyvää liikuntaa selkävaivaisille. Mutta sitä haaveilen vielä jatkavani, sitten tän odotuksen jälkeen. Että ei sen kummempia harrasteluita.
Synnytysg: Poika syntyi rv 37+6, synnytys käynnistyi lapsiveden tihkumisella, mutta paikat ei vaan auennut ennen kuin sain oksitosiinia vauhdittaan. siitä kolme tuntia ja poika oli pihalla. Mua on ruvennut vähän hirvittään toi synnytys. Eka oli tosiaan niin pitkä ja olin tosi kipeä, se pelottaa, että jos tässä käy sama juttu. Mutta niinhän se yleensä menee, että toinen syntyy nopeammin. Ja tietysti pelkään sitäkin, että mitä jos tää rääpäle tuleekin ennen aikojaan kun on tätä supistelua.
Horoskooppig:Itse olen siis neitsyt, mies rapu ja poika on oinas/härkä. on syntynyt 20.4, eli siinä rajalla. Enemmän siinä on kyllä oinaan luonnetta.
Sellaisia, ja ai niin tervetuloa elin@ takasin joukkoon.
Meinaan taas pudota ihan kärryiltä teidän jutuissa. Miten ihmeessä te ehditte kirjoitteleen näin paljon? Ihan kateeksi käy. Tuntuu ettei aika riitä istahtaan koneelle ja sitten jo siinä menee oma aikansa kun kahlaa kaikki pinot läpi.
Kiitokset minunkin puolesta Sindalle, lähetin sulle sähköpostia ja odottelen innolla että pääsee kans katseleen teidän masuja. Mun täytyy kans kuvauttaa tää mahani, niin saa tuoreen kuvan.
Zatu: Onko sulla tarkotuksena tehdä myös se pinnasängyn verho itse? Minä nimittäin menin tärveleen pojan verhon sekä suojuksen. En tiedä mikä oikosulku tuli kun laitoin vaaleensinisen verhon valkoisen suojuksen kanssa samaan koneeseen. Arvaatte varmaan lopputuloksen. Kyllä harmittaa, varsinkin kun ne on niin tyyriitä ostaa. Katselin vauvatalo johannasta, että yksistään ne verhot on siinä 50e pintaan, että vois päästä halvemmalla jos tekis itse. Ohje vaan puuttuu.
Galluppeihin vastauksia...
Mulla on " fobia" bakteereista ja liasta. Aika-ajoin se äityy niin pahaksi, että kuljetan desinfiointiainetta ( sellasta käsille tarkotettua, myydään apteekissa) mukana. Sitä ei vaan voi olla miettimättä, että miten likaista on tuolla esim. kaupoissa ovien kahvat, busseissa penkit ja kahvat ja niin edelleen. Kuulostaa varmaan ihan hölmöltä, tuntuu vaan että neitsyt luonteeni vain pahenee iän myötä ja tää siisteysintoilu menee välillä äärimmäisyyksiin.
Painoa on tullut ihan liikaa 6-7 kiloa tähän mennessä eli rv 22. No, suunta näyttää olevan vaan ylöspäin, sillä suklaa on ruvennut maistuun liian hyvin. Olen koittanut pysytellä noissa pikku patukoissa, ettei ihan kauheesti tuu kerralla syötyä. Olo on tosi turvonnut, että minkähänlainen joulukinkki sitä on sitten jouluna. Mutta sama tahti oli ekassa odotuksessa.
Omasta olosta sen verran, että sairaslomalla olen nyt lokakuun alkuun. Eilen oli neuvolalääkäri ja se oli heti sitä mieltä, ettei missään nimessä voi töihin mennä, jos on tällaista. Supistelee edelleen rasituksesta ja mahassa on etenkin iltaisin inhottava paineentunne ja kipuilu.
Mutta nyt leipoon sämpylöitä, että ehtii vielä iltapalalle. Palaillaan.