Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin töihin vauvan ollessa 3 viikkoa.

Vierailija
25.01.2015 |

Isä jäi kotiin.

Kun jopa 3kk jälkeen töihin palaavia kauhistellaan, mitä mieltä olette tästä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halusit/menit töihin vauvan ollessa niin pieni? Uteliaana vaan kysyn

Vierailija
2/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikimaailmassa noin tekisi kun sinä, vauva aika on niin lyhyt ja on kiva seurata kehitystä ja muutenkin sitä haluaa hoitaa vauvaa kun on kerrankin saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei alunperinkään ollut tarkoitus jäädä kotiin, tämä oli sovittu miehen kanssa jo ennen kuin lasta alettiin yrittämään.

Pidän työstäni, mutta mitään erityisen pakottavaa syytä (esim. jotain projektia) minulla ei ollut palata niin aikaisin. En vain halunnut jäädä kotiin pitkäksi aikaa ja mies taas halusi.

Ap

Vierailija
4/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni täysin ok. Itse pidän pikkulapsille parhaana paikkana omaa kotia (ja omaa vanhempaa parhaana hoitajana), ja minun on vaikea ymmärtää, miksi joku vie vauvaikäisen päiväkotiin, vaikka varmasti jokaisella on omat syynsä. Oman vanhemman kanssa vauvasi saa hyvän alun elämälleen. Mies ja nainen ovat lähtökohtaisesti ihan yhtä päteviä, oli kyse sitten vanhemmuudesta tai työelämästä.

Vierailija
5/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään väärää. Lapsella on kaksi vanhempaa ja molemmat aivan yhtä hyviä pitämään hänestä huolta. 

Vierailija
6/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh! Sehän ois just ihanaa nauttia ajasta vauvan kanssa kun saa hoitaa, pusutella ja katsella vauvaa kun se kehittyy:( on kyllä outoa että miksi ihmeessä sun pitää mennä duuniin just ku sulla on ihana rakas kotona. Ei voi olla noin mahtavaa muka käyä töissä! Kyllä mua ainaki harmittas jälkeenpäin jos en vois olla vauvan kaa kotona:(

Vierailija
7/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:48"]

Itse en ikimaailmassa noin tekisi kun sinä, vauva aika on niin lyhyt ja on kiva seurata kehitystä ja muutenkin sitä haluaa hoitaa vauvaa kun on kerrankin saanut.

[/quote]

Varmaan isienkin mielestä on kiva seurata sitä kehitystä. 

Vierailija
8/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetätkö/pumppaatko maitoa? Vai annatteko korviketta?

Vierailija
9/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi!

Nainen on rumimmillaan 'toipuessaan' raskaudesta/synnytyksestä ja kolmen viikon kohdalla prosessi on vielä pahasti kesken. En haluaisi sellaista omalle työpaikalleni. 

Vierailija
10/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:52"]

No höh! Sehän ois just ihanaa nauttia ajasta vauvan kanssa kun saa hoitaa, pusutella ja katsella vauvaa kun se kehittyy:( on kyllä outoa että miksi ihmeessä sun pitää mennä duuniin just ku sulla on ihana rakas kotona. Ei voi olla noin mahtavaa muka käyä töissä! Kyllä mua ainaki harmittas jälkeenpäin jos en vois olla vauvan kaa kotona:(

[/quote]

Eivät kaikki nauti samoista asioista. Miettikää nyt isiä. Useat heistä menee takaisin töihin muutaman viikon kuluttua lapsen syntymästä. Lapselle se nyt on aivan sama kumpi jää kotiin, äiti vai isä. Pääasia, että äiti ja isä pääsee sopuun asiasta, eikä jompi kumpi joudu haluamattaan töihin. 

Vierailija
11/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:54"]

Hyi!

Nainen on rumimmillaan 'toipuessaan' raskaudesta/synnytyksestä ja kolmen viikon kohdalla prosessi on vielä pahasti kesken. En haluaisi sellaista omalle työpaikalleni. 

[/quote]

Et vain keksinyt mitään järkiperäistä argumenttia miksi äidin pitäisi pysyä kotona eikä isän. 

Vierailija
12/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vauvalla on syli ja hänen tarpeisiinsa vastataan, on ihan sama kumpi siellä kotona on.

Vierailija
13/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:54"]

Hyi!

[/quote]

Et vain keksinyt mitään järkiperäistä argumenttia miksi äidin pitäisi pysyä kotona eikä isän. 

[/quote]

Tiedän, että provota sinä yrität, mutta mulla ei ole lapsia eikä todennäköisesti koskaan tule olemaankaan, joten minulle on aivan sama kuka muiden lapsia hoitaa - kunhan joku. 

Vierailija
14/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:53"]Imetätkö/pumppaatko maitoa? Vai annatteko korviketta?
[/quote]

Miksi alapeukku? Kai se vauva nyt jompaa kumpaa saa, rintamaitoa tai korviketta?

Vierailija
15/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:53"]Imetätkö/pumppaatko maitoa? Vai annatteko korviketta? [/quote] Miksi alapeukku? Kai se vauva nyt jompaa kumpaa saa, rintamaitoa tai korviketta?

[/quote]

Mitä sinä sillä tiedolla teet?

Vierailija
16/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:53"]Imetätkö/pumppaatko maitoa? Vai annatteko korviketta? [/quote] Miksi alapeukku? Kai se vauva nyt jompaa kumpaa saa, rintamaitoa tai korviketta?

[/quote]

Mitä sinä sillä tiedolla teet?
[/quote]

Koska kysyn, muuten vain. Kysyyhän muutkin täällä eri asioita vai onko aihe tabu? En minä ole ketään tuomitsemassa

Vierailija
17/32 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää keskustelua aiheesta?

Vierailija
18/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:54"]

Hyi!

[/quote]

[/quote]
Imetys. Niin kauan kun lapsi ei syö kiinteitä, on rintamaito parasta ruokaa lapselle. Enkä usko, että kukaan äiti, joka kolme viikkoa synnytyksestä menee töihin, pumppaa ja varmistaa että lapsi äidinmaitoa ravinnoksi saa.

Vierailija
19/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:54"] Hyi! Nainen on rumimmillaan 'toipuessaan' raskaudesta/synnytyksestä ja kolmen viikon kohdalla prosessi on vielä pahasti kesken. En haluaisi sellaista omalle työpaikalleni.    [/quote] Et vain keksinyt mitään järkiperäistä argumenttia miksi äidin pitäisi pysyä kotona eikä isän.  [/quote] Imetys. Niin kauan kun lapsi ei syö kiinteitä, on rintamaito parasta ruokaa lapselle. Enkä usko, että kukaan äiti, joka kolme viikkoa synnytyksestä menee töihin, pumppaa ja varmistaa että lapsi äidinmaitoa ravinnoksi saa.

[/quote]

Ei ehkä kannata olettaa. Minä pumppasin maitoa lapselleni yli puoli vuotta. Kaikki me emme asu pitkien äitiyslomien Suomessa.

Vierailija
20/32 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en pumppaa maitoa, mutta kuten 19 huomautti, varmaan moni niin tekeekin.

Ap