Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan käyttänyt kirjastoautoa

Vierailija
10.11.2021 |

Kirjasto ollut aina tähän mennessä niin lähellä, että ei ole tarvinnut. SIISPÄ: miten tuo kirjastoauto toimii? Onko siellä randomisti jotain yleisesti suosituimpia kirjoja, joita pystyy jotenkin lainaamaan normaalisti pelkällä kirjastokortilla siellä autossa? Voiko sen kirjan myös palauttaa kirjastoautoon vai pitääkö se sitten palauttaa kirjastolle? Voiko kirjastosta lainata kirjan ja laittaa noutopaikaksi johonkin tiettyyn paikkaan tulevan kirjastoauton ja sitten taas voi palauttaa sen siihen autolle? :D Sivistäkää joku. Terveisin hölmöläinen

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kuin kirjastoon ja toimit kuin kirjastossa . Se on vain kirjasto renkaiden päällä. Voi lainata ja palauttaa . Sitä en tiedä voiko varata kirjastoauton noutopaikaksi mutta ei ole ikinä tarvinnut niin tehdä

Vierailija
2/7 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirjastoautosta lainatun kirjan voi palauttaa kirjastolle ja päinvastoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toimii ihan kuin tavallinen kirjasto, pienemmällä valikoimalla ja siinä on pyörät alla ja se vaihtaa paikkaa. Ainakin meidän kaupungissa kirjastoautolle voi varata kirjoja, jotka noutaa kirjastoautolta, jos siis kirjastoauton valikoimissa ei juuri tiettyä kirjaa ole. Ja kirjoja voi palauttaa niin kirjastoautoon kuin tavallisiin kirjastoihinkin, ei tarvitse olla sama kirjasto, josta kirjan lainasi. Toimii samalla tavalla esim. pääkirjaston ja sivukirjastojen kanssa, eli yhdestä kirjastosta lainatun voi palauttaa toiseen kirjastoon, kunhan ovat siis kaupungin kirjastoja.

Vierailija
4/7 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos teille! Olipa kiva kun täältä sai fiksuja vastauksia ja näinkin nopeasti. :) AP

Vierailija
5/7 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto ja kirjaston palvelualttius tuoda ja  mahdollistaa  kirjaston palveluita eriopuolille kirjastoautolla, joka on kuin liikkuva pieni kirjasto on yksi hienoimpia "hyvinvointi valtion" innovaatioita jo kauan ennen nettiä. Ja edelleen loistava.

Vierailija
6/7 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus. Muistan kun asuin Pohjois-pohjanmaalla ja kävin joka maanantai kirjastossa. Siellä paikkakunnalla kaikki inhosivat minua. Kirjastonhoitaja otti minut sivuun ja sanoi, että kaikki palauttamani kirjat haisevat kissan pissalle. Ihan normaalille vanhoille kirjoille haisivat. Pidin niitä tuvan pöydällä, kun en lukenut eikä mulla ollut mitään kissaa, mikä niihin olisi voinut pissata. Kävin senkin jälkeen vielä muutaman kerran kirjastossa vaikka se oli sitten ikävää.

Vierailija
7/7 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusta maasta en tiedä, mutta pääkaupunkiseudulla kirjan voi myös varata autoon. Sen otetaan mukaan tyylin 2 kertaa, kun auto lähtee reitille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi