Mikä on Helsingin huonoin ravintola
Mikä pk-seudun ravintola on jäänyt mieleenne erittäin huonona kokemuksena joko ruoan, palvelun tai pahimmassa tapauksessa molempien vuoksi? Itse voisin mainita ainakin Amigon Tehtaankadulla. Paikka on pysynyt pystyssä lähinnä kantiksien vuoksi, koska ruoka on heikkotasoista ja ylihintaista. Plussaa kesäisin pubipuolen terassillekin tarjottavat tapakset. (Tosin, kulman takana on monta kertaa parempi tapasravintola.) Kerran olimme varanneet syntymäpäiväjuhlia varten pöydän, koska muualla oli täyttä juhlapyhän vuoksi. Tarjoilija sotki tilaukset, laimean makuista ja kallista ruokaa piti odottaa tunti. Kerran kävin firman piikkiin, pihvin kypsyysasteet päin mäntyä. Mutta varmasti teillä on mehukkaampiakin stooreja takataskussa.
Kommentit (111)
Onko Suomessa vain jotain tex-mex paikkoja vai saako täältä aitoa meksikolaista ruokaa jostain?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 13:39"]
Onko Suomessa vain jotain tex-mex paikkoja vai saako täältä aitoa meksikolaista ruokaa jostain?
[/quote]
Patrona, Cholo ja Lucha Loco ovat ainakin kunnollisia meksikolaisia. Samoin tykkään Eatoksesta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 13:34"]
Nyt en ymmärtänyt mikä tässä oli se sovinismipointti? Paska palvelu vai?
Mutta unohdinkin jo toki, että miesvihapalstalla kaikki miehiin kohdistuvan vihan julistaminen täytyy sisällyttää joka aiheeseen. Ei mulla muuta.
[/quote]
Jos olisit käynyt joskus Italiassa, tietäisit, että siellä suhtaudutaan etenkin Roomassa, edelleenkin, monessa ravintolassa nihkeästi siihen, että pitäisi tarjoilla naisille, jotka ovat ravintolassa ilman miestä, viiniä. Saman kohtasi tuolla. Ja sellainen, jollet tiennyt, on sovinismia.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 13:34"]
Nyt en ymmärtänyt mikä tässä oli se sovinismipointti? Paska palvelu vai?
Mutta unohdinkin jo toki, että miesvihapalstalla kaikki miehiin kohdistuvan vihan julistaminen täytyy sisällyttää joka aiheeseen. Ei mulla muuta.
[/quote]
Jos olisit käynyt joskus Italiassa, tietäisit, että siellä suhtaudutaan etenkin Roomassa, edelleenkin, monessa ravintolassa nihkeästi siihen, että pitäisi tarjoilla naisille, jotka ovat ravintolassa ilman miestä, viiniä. Saman kohtasi tuolla. Ja sellainen, jollet tiennyt, on sovinismia.
[/quote]
Uliuliuli. Moneenko ketjuu aiot tänään ujuttaa miesvihaasi ?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:48"]
Vieläkö Rosso käyttää valmistaikinapohjia pizzoissaan? Toistaiseksi viimeisen kerran olen käynyt Rossossa Kuopiossa joskus 90-luvulla. Silloin pöytään kannettiin ohueen (pakaste?)taikinapohjaan tehdyt pizzat. Kun kysyimme tarjoilijalta WTF?, saimme nolona vastauksen ettei heillä valitettavasti leivota pizzapohjia enää itse. Pizzeria Rosso...just joo.
[/quote]
Ei niitä kyllä leivota juuri missään paikan päällä, sori vaan!
[/quote]
Onko maailma siis mennyt siihen, että pitää mennä karvakäsipaikkoihin autoon taikinaan leivottuja pizzoja saadakseen? Ainakin meidän lähipaikassa yhä edelleen pizzapohja pyöritellään ja kaulitaan jauhojen kera ihan siinä asiakkaan silmien edessä.
Vieläkö Rosso käyttää valmistaikinapohjia pizzoissaan? Toistaiseksi viimeisen kerran olen käynyt Rossossa Kuopiossa joskus 90-luvulla. Silloin pöytään kannettiin ohueen (pakaste?)taikinapohjaan tehdyt pizzat. Kun kysyimme tarjoilijalta WTF?, saimme nolona vastauksen ettei heillä valitettavasti leivota pizzapohjia enää itse. Pizzeria Rosso...just joo.
[/quote]
[/quote]
Tarkoittanet, että useimmat käyttävät valmistaikinaa, mutta valmiit esipaistetut pakastepohjat eivät sentään liene käytössä useimmissa pitserioissa.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 14:43"]
[/quote]
[/quote]
Onko maailma siis mennyt siihen, että pitää mennä karvakäsipaikkoihin autoon taikinaan leivottuja pizzoja saadakseen? Ainakin meidän lähipaikassa yhä edelleen pizzapohja pyöritellään ja kaulitaan jauhojen kera ihan siinä asiakkaan silmien edessä.
[/quote]
Niin, pyöritetään ja jauhotetaan, valmiista annoskokoisesta pakastetaikinasta ; D
Rautatientorin vieressä olevasta Amarillosta olen saanut aivan käsittämättömän huonoa palvelua. Liityin siis suureen seurueeseen myöhemmin, olimme kaikki juhlavaatteissa ja muutoinkin siistejä olemukseltamme jne ja jatkamassa yöelämään isojen juhlien jälkeen. Itse olin porukan nuorin, en tiedä oliko siinä syy kun muut olivat keski-ikäisiä niin minulle ei annettu mitään palvelua. Seurueessa ollut n. 50-v mieshenkilö joutui monta kertaa pyytämään tarjoilijaa paikalle että sain edes oman tilauksen tehtyä. Ja kun laskumme oli siis jaettu niin että jokainen maksoi itse oman laskunsa, niin olivat sekoilleet keittiössä mikä tilaus kuului kenellekin.
Onko se sitten näin ettei nuorelle naisihmiselle tarvitse antaa mitään palvelua, me kun nöyränä kestämme mitä tahansa eikä meillä voi rahaakaan mukamas olla, kun pienipalkkaisia synnytyskoneita olemme. Mikä lie filosofia tuossa taustalla, mutta kyllä koko seurueeni oli varsin närkästynyt tästä huonosta palvelusta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 14:50"]
Rautatientorin vieressä olevasta Amarillosta olen saanut aivan käsittämättömän huonoa palvelua. Liityin siis suureen seurueeseen myöhemmin, olimme kaikki juhlavaatteissa ja muutoinkin siistejä olemukseltamme jne ja jatkamassa yöelämään isojen juhlien jälkeen. Itse olin porukan nuorin, en tiedä oliko siinä syy kun muut olivat keski-ikäisiä niin minulle ei annettu mitään palvelua. Seurueessa ollut n. 50-v mieshenkilö joutui monta kertaa pyytämään tarjoilijaa paikalle että sain edes oman tilauksen tehtyä. Ja kun laskumme oli siis jaettu niin että jokainen maksoi itse oman laskunsa, niin olivat sekoilleet keittiössä mikä tilaus kuului kenellekin.
Onko se sitten näin ettei nuorelle naisihmiselle tarvitse antaa mitään palvelua, me kun nöyränä kestämme mitä tahansa eikä meillä voi rahaakaan mukamas olla, kun pienipalkkaisia synnytyskoneita olemme. Mikä lie filosofia tuossa taustalla, mutta kyllä koko seurueeni oli varsin närkästynyt tästä huonosta palvelusta.
[/quote]
Taustalla on feministinen filosofiasi ja miesvihasi.
Keittiö ei laskuja kirjoita, eikä laskunjakaminen isolla porukalla ole mikään helppo juttu.
Saitpahan taas naisen uhriutettua miesvihapalstalla.
Lisäksi on äärettömän moukkamaista kuvitella saavansa palvelua välittömästi täydessä ravintolassa, varsinkin jos olet itse sössinyt paikan päälle saapumisesi.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 14:50"]
[/quote]
Taustalla on feministinen filosofiasi ja miesvihasi.
Keittiö ei laskuja kirjoita, eikä laskunjakaminen isolla porukalla ole mikään helppo juttu.
Saitpahan taas naisen uhriutettua miesvihapalstalla.
Lisäksi on äärettömän moukkamaista kuvitella saavansa palvelua välittömästi täydessä ravintolassa, varsinkin jos olet itse sössinyt paikan päälle saapumisesi.
[/quote]
Hei laasalainen, eipä joku Amarillo muutoinkaan ole mikään laaturavintola, johon pitäisi tulla pöytävarauksella. Muutoinkin on ihan normaalia, että joskus joku joutuu tulemaan seurueeseen myöhemmin, ainakaan oikeissa ravintoloissa se ei ole koskaan ollut mitkään ongelma. Laskun jakamisen pitäisi olla ihan normaali toimenpide missä tahansa ravintolassa, kumma juttu ettei Amarillossa siihenkään pystytä.
Tilasimme joskus kaverini kanssa pizzaa Onni pizzeria -nimisestä pizzamestasta. Oli lauantai-ilta ja kello oli niin paljon, että tämä oli ainoa avoinna oleva pizzeria.
Tilasimme pizzaonlinen kautta, ja arvio oli että tunnin päästä ruoat tulisivat. No eipä tullut, meni lähemmäs kaksi tuntia kunnes pizzat saapuivat ja ne olivat aivan kylmiä. Siis ei edes vähän lämpöisiä, vaan ihan kylmiä. Ei mitään pahoitteluja kuskilta.
Noin kolmea kuukautta myöhemmin ajattelimme antaa uuden mahdollisuuden, kun oli taas ainoa pizzeria siihen aikaan auki. Ei olisi kannattanut, meni lähes yhtä kauan mitä aiemminkin ja pizzat tottakai kylmiä. Nyt en ole enää sieltä ruokaa tilannut, enkä aio.
En tiedä huonointa enkä parasta. Jos menisin syömään tai tilaisin pizzan tai muun TaKe away ruoan haluan tarkastaa ensin keittiön.
Ratatientorin nurkilla olevassa Amarillossa saa tunnin varttua tilausta ja lopuksi se ruoka tuodaan kylmänä. Lasit on nurinpäin suoraan likasella pöydällä, ei siis millään tarjottimella.
Ravintola La Morena Munkkivuoren kupeessa. Palvelu hidasta ja huonoa, macchupicchumusiikki soi järjettömän kovalla, olevinaan jotain Perulaista vaikka ainesten ja makujen puolesta huonoa kouluruokaa. Entinen alkkisräkälä eikä sisustusta ole siitä muutettu mitenkään.
Eat.fi sanoo nykyään:
Tätä ravintolaa ei voi toistaiseksi arvostella Eat.fi:ssä
Ravintolan omistaja ei toistaiseksi halua Eat.fi:hin julkisia arvosteluja tästä ravintolasta, vaan on päättänyt laittaa olemassaolevat arvostelut piiloon. Arvosteluita ei siis ole poistettu, vaan ne tulevat uudelleen näkyviin mikäli ravintolan omistaja päättää myöhemmin taas sallia arvostelut. Mikäli haluat kysyä miksi tämä valinta on tehty tai haluat antaa muuta palautetta, ota yhteyttä suoraan ravintolaan.
Oho, tuo La Morena on vaikuttanut kiinnostavalta ja olemme ajatelleet käydä siellä, kun kerran asummekin lähellä. Tämän jälkeen ei enää ihan niin paljon huvita tutustua paikkaan :o
Vierailija kirjoitti:
Oho, tuo La Morena on vaikuttanut kiinnostavalta ja olemme ajatelleet käydä siellä, kun kerran asummekin lähellä. Tämän jälkeen ei enää ihan niin paljon huvita tutustua paikkaan :o
Mä olen taas tykännyt La Morenasta, jossa olen käynyt neljä kertaa, vaikken ihan vieressä asukaan.
Lounasta en ole kokeillut, vaan päivällisellä olen käynyt.
Suosittelen tilaamaan niitä perulaisia annoksia ja jättämään burgerit ja ranskalaiset/ lohimedaljongit jne. jonnekin muualle. Juomaksi maissimehua.
Ihan yleisenä vinkkinä: jos ruokapaikassa soi musiikki häiritsevän kovalla, kannattaa siitä mainita tarjoilijalle, joka usein pienentää äänenvoimakkuutta tai voi vaihtaa asiakkaat rauhallisempaan pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola La Morena Munkkivuoren kupeessa. Palvelu hidasta ja huonoa, macchupicchumusiikki soi järjettömän kovalla, olevinaan jotain Perulaista vaikka ainesten ja makujen puolesta huonoa kouluruokaa. Entinen alkkisräkälä eikä sisustusta ole siitä muutettu mitenkään.
Eat.fi sanoo nykyään:
Tätä ravintolaa ei voi toistaiseksi arvostella Eat.fi:ssä
Ravintolan omistaja ei toistaiseksi halua Eat.fi:hin julkisia arvosteluja tästä ravintolasta, vaan on päättänyt laittaa olemassaolevat arvostelut piiloon. Arvosteluita ei siis ole poistettu, vaan ne tulevat uudelleen näkyviin mikäli ravintolan omistaja päättää myöhemmin taas sallia arvostelut. Mikäli haluat kysyä miksi tämä valinta on tehty tai haluat antaa muuta palautetta, ota yhteyttä suoraan ravintolaan.[/
Mä en ainakaan samaa koulua ole sun kanssa käynyt. Meidän ruokalassa ei tunnettu kvinoaa, tuoreita herkkusieniä, kesäkurpitsaa tai edes chiliä.
Helmi Grillissä Kontulan ostarilla on aivan kamalaa ruokaa, ainakin lounas. Palvelu on kyllä ihan ok.
Vuosaaren Chicosissa on pienet annokset. Niillä ei nälkä lähde. Todella raivostuttavaa sellainen rahastus!
[/quote]