Ymmärsin vasta aikuisena olleeni 15 vuotta jonkinlaisen ihmeellisen kyttäämisen kohde
Kommentit (33)
Sama tapahtui erään likan kanssa jonka käyttäytymistä ihmettelin. Sellaista liikaa seuraamista mitä joku tekee. Myöhemmin selvisi että hän on kotoisin meidän paikkakunnalta. En ollut enää lainkaan yllättynyt.
En kerro että missä. Mutta muualla ei sellaista ole samassa mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte, kaikki kuurtanelaaset tiätää kyllä
Vierailija kirjoitti:
Ok, mutta mikä osa Suomesta? Esim. länsi? Mikä maakunta/lääni?
Lentokentillä niihin törmää, kun on ensin ollut matkalla ja saapuu portille, josta lähtee lento Helsinki-Vantaalle. Missään muualla ei ole niin umpimielistä ja samalla tuijottelevaa käytöstä kuin joidenkin suomalaisten parissa (sitä en tiedä, mistä päin Suomea ovat kotoisin).
Eräs tuttuni kertoi, että kotipaikkakunnallaan on ihmeellistä nokittelua, kyräilyä ja tuijottelua sekä mielenosoituksellista mykkäkoulua (suomenkielinen pikkukaupunki läntisessä Suomessa ihan rannikolla, ei mainittu tässä ketjussa). Olin hämmentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että ne on aina nämä samat ihmiset joita kytätään 👀menivät minne hyvänsä.
Kyllä, kyttääminen on tosiasia. Jotkut harrastaa sitä ihan järjestelmällisesti joukolla. Minua pyydettiin joskus toimintaan mukaan, mutta lähetinkin kuvakaappaukset facebookista kyttäyksen kohteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että ne on aina nämä samat ihmiset joita kytätään 👀menivät minne hyvänsä.
Kyllä, kyttääminen on tosiasia. Jotkut harrastaa sitä ihan järjestelmällisesti joukolla. Minua pyydettiin joskus toimintaan mukaan, mutta lähetinkin kuvakaappaukset facebookista kyttäyksen kohteelle.
Hyvä, että paljastit koko kuvion. Tuollainen järjestelmällinen kiusaaminen oli jo henkistä väkivaltaa.
Google kyttää minua, jopa sähköpostia.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttuni kertoi, että kotipaikkakunnallaan on ihmeellistä nokittelua, kyräilyä ja tuijottelua sekä mielenosoituksellista mykkäkoulua (suomenkielinen pikkukaupunki läntisessä Suomessa ihan rannikolla, ei mainittu tässä ketjussa). Olin hämmentynyt.
Miten tätäkin voi joku alapeukuttaa, kun puhun vain totta? Miksi valehtelisin. Huomasin itsekin kyseisellä paikkakunnalla käydessäni, että monet ihmiset näyttivät nyrpeiltä, umpimielisiltä ja pahansuovilta. Hymyilyä tai avoimuutta ei näkynyt juurikaan. Mutta pienessä hiprakassa kuulemma korkeintaan muuttuvat kivoiksi. Onneksi en ole koskaan asunut siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi, että hyödynnät kotikuntasi mielenterveyspalveluja pikimmiten. Puhuminen ja keskustelu voi auttaa.
Ikävä kyllä, ne palvelut on alas ajettu jo aikaa sitten.
Kyllä ne järjestetään sinulle jossain muualla saman sairaanhoitopiirin alueella jos niitä ei ole omassa kotikunnassasi saatavilla. Tuskin ne siellä kotikunnassasi sydänleikkauksiakaan tekevät mutta kyllä ne tarpeen vaatiessa saa keskussairaalassa.
Missä päin Suomea on tuollaista? Hyvä tietää, niin osaa vältellä tuollaisia paikkoja jatkossa.