Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan muu, joka EI ole koskaan ottanut katumuspilleriä?

Vierailija
25.01.2015 |

Tuli mieleen, tuosta toisesta ketjusta että olenkohan ihan harvonaisuus, kun olen lähes 30-vuotias nainen, joka ei ole koskaan joutunut turvaamaan jälkiehkäisypilleriin?

Kertokaa myös, että mitä ehkäisyä olette käyttäneet ja minkä ikäisiä olette?

Itse olen käyttänyt 16-vuotiaasta 18-vuotiaaksi e-pillereitä, sen jälkeen vaihtelevasti kortsuja ja keskeytettyä yhdyntää ja varmoja päiviä. Yhtään vahinkoa ei ole käynyt minkään kanssa ja raskaaksi olen tullut joko ekasta tai tokasta yrityskierroksesta, kun ollaan vartavasten lopetettu ehkäisy lastentekoa varten

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se saavutus jos on elämässään osannut huolehtia ehkäisystä asiaan kuuluvalla tavalla. Eri asia onkin sitten jos kortsu hajoaa eikä lapsi siis ole toiveissa. Mutta se ettei ole ehkäisyä alkuunkaan ollut käytössä että joutuu  katumukseen pillerin popsia niin se silkkaa tyhmyyttä. Eli olen ylpeä että en ole moisia pilleretä tarvinnut.

Vierailija
22/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, yhteistä taivalta miehen kanssa takana 15 vuotta ja muutamaan kerran olen suhteen aikana joutunut ottamaan jälkipillerin kumin hajotessa kun ei olla haluttu ottaa riskiä raskaudesta. Ei kai tässä mitään noloa ole?  Ikää 32v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut minäkään katumuspilleriä ikinä. Enkä ole tehnyt yhtään aborttia. Parikymppisenä tuli oltua aika levoton perseestä, mutta kyllä mä kortsua aina käytin. 

Vierailija
24/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:46"]

No onhan se saavutus jos on elämässään osannut huolehtia ehkäisystä asiaan kuuluvalla tavalla. Eri asia onkin sitten jos kortsu hajoaa eikä lapsi siis ole toiveissa. Mutta se ettei ole ehkäisyä alkuunkaan ollut käytössä että joutuu  katumukseen pillerin popsia niin se silkkaa tyhmyyttä. Eli olen ylpeä että en ole moisia pilleretä tarvinnut.

[/quote]

Säälittävää. Itse en ole koskaan jälkiehkäisypilleriä ottanut - kerran olisin kyllä halunnut kun kumi meni rikki, mutta olin teini-ikäinen ja seurustelin henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisen miehen kanssa, joka ehdottomasti kielsi. Toiveena oli todennäköisesti saattaa minut raskaaksi, jotta olisin vielä riippuvaisempi hänestä kuin ennen. En tunne mitään ylpeyttä tästä, koska tiedän, kuinka monella tavalla asiat voivat mennä elämässä pieleen. Tietenkin sinä nyt olet ylpeä siitä, ettet ole tällaisen hirviön kanssa seurustellut. Olet varmaan myös ylpeä siitä, etteivät vanhempasi ole alkoholisteja ja väkivaltaisia, tai ettei sinua ole lapsena käytetty hyväksi, tai ettet ole kotiolojen takia muuttamaan omillesi jo teininä. 

Vierailija
25/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut sellaista ottamaan minäkään.

Vierailija
26/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut jälkiehkäisyä ja sain 44 v lapsen. Aikamoinen lottovoitto oli. Ihan eka ja lapsi oli terve ja vieläpä oikeaa sukupuolta. Olisi tyttökin saanut tulla.

Vierailija
27/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 38v. Ei katumuspillereitä eikä abortteja, yksi lapsi tuli vähän yllätyksenä, tiedostetulla riskillä pelattiin kun pari pilleriä oli unohtunut.

Ehkäisynä ollut pillerit, kierukka, tarpeen tullen kumi ja nyt kun lapsiluku on täynnä suunnitteilla sterilisaatio.

Sukupuolitautejakaan ei ole ollut. Kumppaneita on ollut yhteensä viisi joista kaksi pitkää parisuhdetta, yksi lyhyt nuoruudensuhde ja pari irtosuhdetta nuorena. Kaikki lapset syntyneet tähän viimeisimpään suhteeseen missä olen nyt ollut 14v.

Vierailija
28/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap olisi vastuullinen aikuinen, hän olisi ottanut katumuspillerin jokaisen keskeytetyn yhdynnän jälkeen, eikä väittäisi ko. menetelmää ehkäisykeinoksi. Noihin tilanteisiinhan se lääke on tarkoitettu: Kumi hajoaa, ei todellakaan jatketa nussimista paljaalla, vaan lähdetään apteekkiin. Ap kuvittelee noiden olevan sitä varten, että voi paljaalla vedellä ja sitten seuraavana päivänä vasta miettiä ehkäisyä. Väärin.

Vierailija
29/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:46"]

[/quote]

Säälittävää. Itse en ole koskaan jälkiehkäisypilleriä ottanut - kerran olisin kyllä halunnut kun kumi meni rikki, mutta olin teini-ikäinen ja seurustelin henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisen miehen kanssa, joka ehdottomasti kielsi. Toiveena oli todennäköisesti saattaa minut raskaaksi, jotta olisin vielä riippuvaisempi hänestä kuin ennen. En tunne mitään ylpeyttä tästä, koska tiedän, kuinka monella tavalla asiat voivat mennä elämässä pieleen. Tietenkin sinä nyt olet ylpeä siitä, ettet ole tällaisen hirviön kanssa seurustellut. Olet varmaan myös ylpeä siitä, etteivät vanhempasi ole alkoholisteja ja väkivaltaisia, tai ettei sinua ole lapsena käytetty hyväksi, tai ettet ole kotiolojen takia muuttamaan omillesi jo teininä. 

[/quote]No nuo esimerkit voisivat juurikin kuvailla minu elämääni. Joten se pillerin popsiminen ei siihen liity.

terv Se jonka viestiä kommentoit

Vierailija
30/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään kertaa ei ole tarvinnut katumuspilleriä ottaa, sillä aina on ollut ehkäisy käytössä eikä siis tarvinnut katua suojaamatonta seksiä. Pari kertaa sen sijaan on täytynyt ottaa jälkiehkäisypilleri kun kondomi on hajonnut.

Vierailija
31/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:24"]Yhtään kertaa ei ole tarvinnut katumuspilleriä ottaa, sillä aina on ollut ehkäisy käytössä eikä siis tarvinnut katua suojaamatonta seksiä. Pari kertaa sen sijaan on täytynyt ottaa jälkiehkäisypilleri kun kondomi on hajonnut.
[/quote]
Luulitko olevasi jotenkin nokkela? No etpä ollut, lähinnä säälittävä, kun kuitenkin tiedät mitä tarkoitetaan katumuspillereillä . Typeriä tällaiset kommentit.

Vierailija
32/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:12"]Sanotaan vaikka näin että ainakin omassa kaveripiirissäni halutaan pelata varman päälle. Eli jos vaikka on pienikin epäilys että kondomi on mennyt rikki tai pillereistä on jäänyt ottamatta huolimattomuutta pari, on haluttu varmistaa että se raskaus ei tule vahingossa. En tunne esimerkiksi ketään omasta ikäluokastani joka luottaisi ns varmoihin päiviin tai keskeytettyyn yhdyntään koska niihin ei luoteta tarpeeksi.

23 v olen
[/quote]
Omassa kaveripiirissäni varman päälle pelaaminen tarkoittaa sitä että ei olla suojaamattomissa yhdynnöissä.

Vierailija
33/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tai 4 jälkiehkäisypilleriä syötynä. 21v

Vierailija
34/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21.v. ehkäisykapseli

Vierailija
35/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs teillä hajoilee kortsuja paljon! Miten ne ovat hajonneet?

Vierailija
36/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän kaduttaa katumuspillerin syöminen hajonneen kortsun jälkeen, sillä suunnitelmallisesti en osaisi jättää ehkäisyä pois, vaikka lapsi sopisikin kuvioihin. Mutta panikoin, sillä olin silloin vasta 30-v aloittanut seksielämän.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän