Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan muu, joka EI ole koskaan ottanut katumuspilleriä?

Vierailija
25.01.2015 |

Tuli mieleen, tuosta toisesta ketjusta että olenkohan ihan harvonaisuus, kun olen lähes 30-vuotias nainen, joka ei ole koskaan joutunut turvaamaan jälkiehkäisypilleriin?

Kertokaa myös, että mitä ehkäisyä olette käyttäneet ja minkä ikäisiä olette?

Itse olen käyttänyt 16-vuotiaasta 18-vuotiaaksi e-pillereitä, sen jälkeen vaihtelevasti kortsuja ja keskeytettyä yhdyntää ja varmoja päiviä. Yhtään vahinkoa ei ole käynyt minkään kanssa ja raskaaksi olen tullut joko ekasta tai tokasta yrityskierroksesta, kun ollaan vartavasten lopetettu ehkäisy lastentekoa varten

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Olen 32-vuotias. En ole myöskään koskaan sairastanut sukupuolitautia. Ehkäisynä kortsu, yhdistelmäehkäisypilleri, hormonikierukka.

Vierailija
2/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 40v. Ei katumuspillereitä eikä sukupuolitauteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan vaikka näin että ainakin omassa kaveripiirissäni halutaan pelata varman päälle. Eli jos vaikka on pienikin epäilys että kondomi on mennyt rikki tai pillereistä on jäänyt ottamatta huolimattomuutta pari, on haluttu varmistaa että se raskaus ei tule vahingossa. En tunne esimerkiksi ketään omasta ikäluokastani joka luottaisi ns varmoihin päiviin tai keskeytettyyn yhdyntään koska niihin ei luoteta tarpeeksi.

23 v olen

Vierailija
4/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:10"]

Ikää 40v. Ei katumuspillereitä eikä sukupuolitauteja.

[/quote]Sama ikä ja samat jutut. En usko, että on kovin harvinainen ilmiö.

Vierailija
5/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhden ainoan kerran kun kondomi meni rikki 18-vuotiaana uuden poikaystävän kanssa ja ajoitus oli juuri ovulaation aikoihin, joten otin katumuspillerin. Olen nyt 23-vuotta ja naimisissa ja esikoinen vatsassa :)

Vierailija
6/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 vuotias enkä ole ottanut ikinä jälkiehkäisypilleriä, en ole myiöskään koskaan tehnyt aborttia. Raskaaksi olen tullut toisessa kierrossa silloin kun on sovittu että halutaan lapsi. Ehkäisynä on käytetty kortsuja, e-pillereitä, minipillereitä, kuparikierukkaa ja hormonikierukkaa (vain yhtä ehkäisyä krrrallaan).

Vierailija
7/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten jotenkin harvinaista??

En ole tosiaan tarvinnut. Ehkäisynä on ollut kumi ja pillerit, jokusen vuoden myös kierukka. Ikää 35v.

Vierailija
8/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo siis mielestäsi joku saavutus??

Vierailija
9/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:20"]

[/quote]

sinä taidat olla ottanut useammankin kun tulit tuollaisen kommentin kirjoittamaan ;)
Pilkka osuu omaan nilkkaan

Vierailija
10/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle taitaa olla kehumisen arvoinen saavutus sekin ettei ole tarvinnut aborttia tehdä...

Vierailija
11/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut jälkiehkäisypillerin kerran 21-vuotiaana. Kortsu meni rikki, enkä ollut sellaisessa elämänvaiheessa, että vahinko ois voinu tulla

Vierailija
12/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut jälkiehkäisypilleriä, saati tehnyt aborttia, tai edes ollut tietääkseni ikinä raskaana. 24 vuotta aktiivista seksielämää yhteensä noin kymmenen miehen kanssa takana ja ehkäisyä osaan siis käyttää. Ehkäisynä vuorotellen ja väliin samaan aikaankin e-pillerit ja kondomi. 

Vierailija
13/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut jälkiehkäistypilleriä ja ajattelin, ettei kovin moni muukaan. Olen 28, nuorena käytin pillereitä pari vuotta, vähän aikaa keskeytettyä yhdyntää ja sen jälkeen kortsuja.

Vierailija
14/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vähän hassu tuo vanhempi nimi "katumuspilleri". Itse olen 20v ja kolmesti ottanut jälkiehkäisypillerin. Avomieheni kanssa jokainen. Mekin ollaan varmuuden vuoksi käyty ne ostamassa, sillä vanhemmiksi emme vielä halua. Hintava yhdeksi pilleriksi, mutta halvempi kuitenkin kuin mahdollinen abortti tai lapsi. 

Vierailija
15/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut  koskaan ottaa jälkiehkäisypilleriä eikä tehdä aborttia. Ikää 28v ja ehkäisynä ollut miltei alusta (~16v) asti kapseli.

Vierailija
16/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:22"]

[/quote]

sinä taidat olla ottanut useammankin kun tulit tuollaisen kommentin kirjoittamaan ;)

[/quote]

En ole mutta mielestäni siinä ei ole mitään pahaa että huolehtii ettei tule raskaaksi jos se ei ole toiveena. Siksi ihmettelin että onko tuo joku saavutus jonkun mielestä. Sinä et kuulosta ihan terveeltä yksilöltä kommenttisi perusteella.

Vierailija
17/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Täh? En ole ensimmäinen vastaaja, mutta niin kuin huomaat tästä ketjusta, aika moni ajattelee samoin. Eli vähissä on saavutukset jos tällä asialla pitää yrittää päteä! :-D N40

Vierailija
18/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mutta olen nuorempi, 24 v. Käytössä aina kondomit.

Vierailija
19/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ohiksena ihmettelen minäkin tätä kommenttia; olen ottanut kahdesti jälkiehkäisyn, kummallakin kerralla on kondomi rikkoutunut. Ja kyseessä on siis aviomieheni jonka kanssa olen tänä keväänä ollut yhdessä 26v. Ja tämäkö on jotenkin nolo asia?

Vierailija
20/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kertaa ei näemmä lasketa, jos on mennyt kortsu rikki ja/tai jälkiehkäisy tehdään vakituisessa parisuhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi