Adhd-lääkkeen sivuvaikutus: Ei huvittaisi mennä nukkumaan ollenkaan?
Kommentit (9)
Mä pystyn nukkumaan vasta noin 13 tunnin päästä siitä, kun otan 27mg Concertan. Lääkärini mukaan tämä on normaalia. En ota lääkettä, jos olen esim. nukkunut liian myöhään.
Tuli mieleen tutun tytär jolla ADHD. Ymmärtääkö he itse ollenkaan käytöstään? Tosin itse olen hidas hämäläinen ja muiden mielestä myös koominen.
Onko mikä lääke käytössä? Esim. Elvanse on käytännössä puhdasta amfetamiinia, niin ei ihme jos valvottaa. :D
Myös ihmisellä jolla ei ole adhd vaan väärä diagnoosi, aiheuttaa usein tuollaista. Pienempi annos kannattaa ihan ensin myös kokeilla.
Tsemppiä
Sitä ei suositella otetravaksi klo 10 jälkeen, ainakaan Concertaa, juuri tuon takia, että se piristää. Ja kyllä, myös adhd-henkilöä, vaikka se adhd-henkilöä auttaa myös keskittymään häiläämisen sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tutun tytär jolla ADHD. Ymmärtääkö he itse ollenkaan käytöstään? Tosin itse olen hidas hämäläinen ja muiden mielestä myös koominen.
Kyllä ymmärrämme, siksi meillä onkin lääkitys. Miksi tulet tähän ketjuun kyselemään tyhmiä? Et vastannut aloitukseen ollenkaan.
Ei kannata ottaa sellaisina päivinä kun ei tee mitään. Aktiivisina päivinä kun ottaa lääkkeen aamulla niin se ehtii palaa pois aineenvaihdunnan mukana. Ylipäätänsä se on aamulääke jonka on tarkoitus tukea normaalia päivällä tapahtuvaa toimintaa (ellet siis tee yövuoroa). Minulla 36mg aamuannos tuntui kertyvän elimistöön kun paino äkillisesti tipahti jonka seurauksena lääkkeen teho lisääntyi joka aamu. Kaikki on yksilöitä.
Yksilöllistä. Mulla se palautti unirytmin normaaliksi.
Itsellä on ADHD ja minua ne yleensä rauhoittavat ja saatan joskus jopa nukahtaa.
Jos lääke aiheuttaa hyperaktiivisuutta tai unettomuutta on joko annos liian iso tai sitten otat sen liian myöhään.
Oletan myös että sinulla on lääkkeeseen resepti. Muussa tapauksessa en ihmettele valvomista.