Mies pettänyt, hlauaisin jutella toisen naisen kanssa. Miten?
Mies petti ja jäi kiinni. Myönsi, pyysi anteeksi ja sai. Mutta ei ole kertonut edelleenkään kaikkea. Ei siis ole myöntänyt esim. seksiä ja olen melko varma, että sitä on ollut. Meidän avioliitto ei voi jatkua, jos en saa tietää totuutta. Miehestä en sitä saa puristettua. Haluaisin ottaa yhteytää siihen naiseen ja kysyä häneltä, mitä tapahtui. En siis narauttaakseni miestä valheesta tai raivotakseni naiselle, olen sellaisesta päässyt yli. Mutta minä itse en voi prosessoida asiaa mielessäni loppuun, kun tiedän tietäväni vain osan totuudesta.
Katsoin, että FB:ssä viestit menis muut-kansioon, josta hän ei varmaan ikinä hoksaisi niitä katsoa. Onko liian tungettelevaa laittaa whatsappi? Vai mailia työosoitteeseen? Soittaa en uskalla.
Kommentit (38)
OT, onko täysin mahdotonta, että miehesi onkin kertonut asiasta totuuden?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:31"]On totta, että jos nainen vain vahvistaa miehen kertomuksen, niin on riski, että homma kaatuu joka tapauksessa. Lisäksi tässä on vielä sellainenkin juttu, että olen kuullut tämän naisen potevan tosi huonoa omaatuntoa siitä, että HÄN teki minulle niin kuin teki, eli jotain mieheni kanssa. Vittu, mikä sotku.
[/quote]
Jos juttu on jo ohi, niin mitä syytä naisella on vahvistaa miehen tarinaa. Ei yhtään mitään. En usko tuohon.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:33"]
OT, onko täysin mahdotonta, että miehesi onkin kertonut asiasta totuuden?
[/quote]
Ei se tietysti täysin mahdotonta ole. Mutta minä tunnen mieheni niin hyvin, että tiedän, milloin hän valehtelee. Ja jotain hän nyt on jättänyt kertomatta. Lisäksi minulla on erittäin vahva epäily siitä, että eriäden juhlien jälkeen mies kävi naisen luona. En tietenkään tiedä, mitä siellä tapahtui, mutta tuskin vain teetä joivat.
Minä olen ollut vastaavassa tilanteessa kuin AP. Laitoin tuolloin tälle naiselle hyvin ystävällisen viestin facebookin kautta ja kerroin myös ymmärtäväni jos ei halua vastata. Nainen vastasi alle kahden tunnin kuluessa ja kertoi kuinka on seurustellut mieheni kanssa pitempään ja tietysti harrastanut myös seksiä. Mies ei olisi ikimaailmassa mitään itse myöntänyt, kiisti seksinkin. Lopulta sanoi että ko nainen oli ainoastaan ottanut suihin, joka ei hänen mielestään ole pettämistä. Uskoin mieluummin naista. Onneksi uskoin. Olen vasta vuosia myöhemmin saanut ihan todisteetkin sille, että nainen puhui totta ja mies valehteli.
Anna miehelle viimeinen tilaisuus kertoa suunsa puhtaaksi, sanot siis ettet suostu jatkamaan kun tiedät ettei kerro kaikkea ja että tiedät että hän on valehdellut.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:31"]On totta, että jos nainen vain vahvistaa miehen kertomuksen, niin on riski, että homma kaatuu joka tapauksessa. Lisäksi tässä on vielä sellainenkin juttu, että olen kuullut tämän naisen potevan tosi huonoa omaatuntoa siitä, että HÄN teki minulle niin kuin teki, eli jotain mieheni kanssa. Vittu, mikä sotku. [/quote] Jos juttu on jo ohi, niin mitä syytä naisella on vahvistaa miehen tarinaa. Ei yhtään mitään. En usko tuohon.
[/quote]
On helpompi kieltää kuin myöntää tehneensä jotain ikävää. Jos nainen haluaa päästä helpolla ja jättää koko jutun taakseen, kieltäminen on helppoa, myöntämällä kaataa lisää bensaa liekkeihin.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:39"]
Anna miehelle viimeinen tilaisuus kertoa suunsa puhtaaksi, sanot siis ettet suostu jatkamaan kun tiedät ettei kerro kaikkea ja että tiedät että hän on valehdellut.
[/quote]
Minä en haluaisi antaa miehelle mitään uhkavaatimuksia, koska tosiaan minun lähtökohtainen pyrkimys on jatkaa tätä liittoa. Mutta haluaisin myös tietää sen totuuden. Ehkä en voi koskaan saada molempia. Jos uhkailen miestä kertomaan totuuden, saattaa hän tuntea joutuneensa nurkkaan ajetuksi ja lähteä lätkimään. Sitä en halua.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:31"]On totta, että jos nainen vain vahvistaa miehen kertomuksen, niin on riski, että homma kaatuu joka tapauksessa. Lisäksi tässä on vielä sellainenkin juttu, että olen kuullut tämän naisen potevan tosi huonoa omaatuntoa siitä, että HÄN teki minulle niin kuin teki, eli jotain mieheni kanssa. Vittu, mikä sotku. [/quote] Jos juttu on jo ohi, niin mitä syytä naisella on vahvistaa miehen tarinaa. Ei yhtään mitään. En usko tuohon.
[/quote]
On helpompi kieltää kuin myöntää tehneensä jotain ikävää. Jos nainen haluaa päästä helpolla ja jättää koko jutun taakseen, kieltäminen on helppoa, myöntämällä kaataa lisää bensaa liekkeihin.
[/quote]
Niin ehkä niin, mutta luulisin että pohjimmiltaan ihmiset haluavat olla rehellisiä ja tunnustaa ikävät teot. Saada anteeksiannon. Riippuu paljon siitä millä asenteella asiaa alkaa selvittelemään. Syyttely ja haukkuminen harvoin johtaa toivottuun tulokseen. Omatuntoon vetoaminen kannattaa.
Tässähän ei ole kyse siitä miten sinä saat yksinäsi päässäsi asian "prosessoitua" vaan siitä miten te kaksi, miehesi ja sinä, voitte rakentaa suhteenne uudestaan ja miten hän pystyy palauttamaan luottamuksen väillenne!
Nyt olet pika-pikaa muka antanut anteeksi, asian josta et edes tiedä totuutta tai epäilet ettei se olekaan totuus. Pelkäsit ilmeisesti että "hirveästi" rakastamasi paskiaisen tavoin käyttäynyt mies jättäisi. Sisimmässäsi tunnet kuitenkin ettei asia ole edes alkujaan selvitetty ja nyt yrität itse "selvittää" asian yksiksesi.
Mies on sinun mukaasi tunnustanut pettämisen, mutta silti muka valehtelee asiasta. Emme siis tiedä valehteleeko mies vai onko kyseessä vain sen, että kummin päin niin luottamuspula välillänne on selkeä.
En siis näe että suhteessanne olette kyenneet pääsemään pettämisestä yli ollenkaan, ettekä ole edes alkaneet rehellisesti työstää asiaa yhdessä.
Sinuna en lähtisi ollenkaan raahaamaan kolmatta osapuolta tilanteeseen vaan keskittyisin parisuhteeseen ja sen mahdollisuksiin jatkua rehellisellä pohjalla.
Sun pitää itseksesi selvittää miksi rakastat miestä, joka ei tunnu rakastavan saati kunnioittavan sinua omien sanojesi mukaan. Ja toiseksi, miksi annoit anteeksi niin nopeasti ettet edes tiennyt mitä annoit anteeksi. Sori vaan, mutta vaikuttaa siltä, että olet kovin epäitsenäinen ja miehestäsi riippuvainen henkisesti tai rahallisesti ja siksi oli "pakko" antaa anteeksi heti.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:01"]Tässähän ei ole kyse siitä miten sinä saat yksinäsi päässäsi asian "prosessoitua" vaan siitä miten te kaksi, miehesi ja sinä, voitte rakentaa suhteenne uudestaan ja miten hän pystyy palauttamaan luottamuksen väillenne!
Nyt olet pika-pikaa muka antanut anteeksi, asian josta et edes tiedä totuutta tai epäilet ettei se olekaan totuus. Pelkäsit ilmeisesti että "hirveästi" rakastamasi paskiaisen tavoin käyttäynyt mies jättäisi. Sisimmässäsi tunnet kuitenkin ettei asia ole edes alkujaan selvitetty ja nyt yrität itse "selvittää" asian yksiksesi.
Mies on sinun mukaasi tunnustanut pettämisen, mutta silti muka valehtelee asiasta. Emme siis tiedä valehteleeko mies vai onko kyseessä vain sen, että kummin päin niin luottamuspula välillänne on selkeä.
En siis näe että suhteessanne olette kyenneet pääsemään pettämisestä yli ollenkaan, ettekä ole edes alkaneet rehellisesti työstää asiaa yhdessä.
Sinuna en lähtisi ollenkaan raahaamaan kolmatta osapuolta tilanteeseen vaan keskittyisin parisuhteeseen ja sen mahdollisuksiin jatkua rehellisellä pohjalla.
Sun pitää itseksesi selvittää miksi rakastat miestä, joka ei tunnu rakastavan saati kunnioittavan sinua omien sanojesi mukaan. Ja toiseksi, miksi annoit anteeksi niin nopeasti ettet edes tiennyt mitä annoit anteeksi. Sori vaan, mutta vaikuttaa siltä, että olet kovin epäitsenäinen ja miehestäsi riippuvainen henkisesti tai rahallisesti ja siksi oli "pakko" antaa anteeksi heti.
[/quote]
Tämä on valitettavan totta.
Terapiassa niin itse kuin miehenkin kanssa käyneenä juuri suht vastaavan tapauksen jälkeen, sanoisin että tän olisi voinut kirjoittaa palstalle eksynyt, vapaalla oleva terapeutti.
Oikeasti! Juuri näin minullekin terapeutti aikanaan asian selitti ja niin se myös lopulta oli.
Ja siitä seksistä ja yhteydenotosta.... Minä soitin toiselle naiselle saadakseni totuuden. Nainen valehteli, valehti myös kaikesta muusta.. Mies sitten lopulta joutui itse kertomaan (niin ja tietenkin sitä seksiä oli ollut).
Olen pahoillani puolestasi. Toivon sulle paljon voimia.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:47"]
[/quote]
Minä en haluaisi antaa miehelle mitään uhkavaatimuksia, koska tosiaan minun lähtökohtainen pyrkimys on jatkaa tätä liittoa. Mutta haluaisin myös tietää sen totuuden. Ehkä en voi koskaan saada molempia. Jos uhkailen miestä kertomaan totuuden, saattaa hän tuntea joutuneensa nurkkaan ajetuksi ja lähteä lätkimään. Sitä en halua.
[/quote]
Totuus on varmaankin se, että mies on kaivannut seuraa, nainen on miellyttänyt häntä ja heillä on ollut suhde eli siis he ovat panneet. So what? Mitä lisää sinun pitää tietää?
Minusta sinun olisi tärkeintä nyt miettiä, että miten tästä eteenpäin. Miten voit kehittää suhdettanne sellaiseen suuntaan, että pettämiseen ei tule enää olemaan tarvetta?
Kannattaa myös miettiä kuinka paljon mies on valmis panostamaan suhteeseen, niin ettei pettämiseen ja valehteluun ole enää tarvetta.
[quote author="Av Mamma" time="25.01.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:47"]
[/quote]
[/quote]
Totuus on varmaankin se, että mies on kaivannut seuraa, nainen on miellyttänyt häntä ja heillä on ollut suhde eli siis he ovat panneet. So what? Mitä lisää sinun pitää tietää?
Minusta sinun olisi tärkeintä nyt miettiä, että miten tästä eteenpäin. Miten voit kehittää suhdettanne sellaiseen suuntaan, että pettämiseen ei tule enää olemaan tarvetta?
[/quote]Turhaa yrittää sysätä vastuuta pettämisestä peitetylle.
Jos sä haluut oikeasti siitä itsellesi vielä kunnon miehen ja hyvän avioliiton, sun on nyt ihan oikeasti uskallettava pistää mies koville ja tekemään työtä helvetisti teidän suhteen eteen.
Jos mies ei sitä kestä/jaksa/viitsi, niin mitä rakkautta se on (?)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:01"]
Tässähän ei ole kyse siitä miten sinä saat yksinäsi päässäsi asian "prosessoitua" vaan siitä miten te kaksi, miehesi ja sinä, voitte rakentaa suhteenne uudestaan ja miten hän pystyy palauttamaan luottamuksen väillenne!
[/quote]
Samaa mieltä. Selvitä asia miehesi kanssa ja yritä saada hänen kanssaan jälleen luottamuksellinen suhde.
Ilmeisesti, et usko mitä miehesi sanoo. Tilanteessasi se on luonnollinen rektio. Toinen on pettänyt luottamuksesi javet pysty luottamaan häneen. Se on ehkä se pahin tunne, tiedän kokemuksesta. Itse ajattelen sen niin, että jos anna anteeksi ja päätän jäädä niin sitten asian pitää antaa olla. Tai jos en pysty luottamaan, oli totuus sitten mikä tahansa nikn sitten minun on lähdettävä. Rikot itsesi jos elät luottamatta, tietämättömyys tekee hulluksi. Eli jos luotat niin luota ja jää. Jos et luota miehesi sanaan, lähde.
On totta, että jos nainen vain vahvistaa miehen kertomuksen, niin on riski, että homma kaatuu joka tapauksessa. Lisäksi tässä on vielä sellainenkin juttu, että olen kuullut tämän naisen potevan tosi huonoa omaatuntoa siitä, että HÄN teki minulle niin kuin teki, eli jotain mieheni kanssa. Vittu, mikä sotku.