Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulla verikoe, miten jaksaa paasto?

Vierailija
09.11.2021 |

10 h ei saa kuin vesilasin juoda. Vielä hetken siis ehtii, mutta mitä kannattaa tankata??

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jaksamista tuos nyt on.

Jää väliin iltapala, aamupala, ja juodakaan ei saa.

kuihdut  niin pieneksi ettei ne löydä sinua , ota megafoni mukaasi.

Vierailija
62/83 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikeaa, tankkaa tosiaan ihan viime tippaan, eli aikarajan sisään, siten onnistuu aika hyvin, äläkä ajattele sen jälkeen mitään muuta kuin unta palloon. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan normaalielämää viettänä muutenhaan syö klo 20.00 - 8.00?

No musta tuntuu, etten saa yöllä unta, jollen saa syödä enää 22, kun 10 h syömättä pitää olla. Siksi nyt ajattelin jotain tankata, jolla nälkä pysyy parhaiten. Onko se sitten hiilaria vai proteiinia.

Varaa jatkossa labra-aika myöhemmin aamulla. Heti klo 7.00 se aika jo on? Jos olisit ottanut klo 8-9 ajan, niin olisit voinut syödä vielä klo 22.

Jos kyseessä on esim. sokerirasitus niin ei sitä aikaa varailla. Ensin otetaan verikoe, sitten sokeripitoinen juoma ja tämän jälkeen tunnin välein pari verikoetta. Yleensä labra alkaa viimeistään tutkia otettuja näytteitä kokonaisuudessaan siinä puoliltapäivin. Ei se ole mikään hollitupa jossa on aina avoimet ovet. Tietenkin jos jotain kiireellistä tarvitaan se tehdään, tosin siinä samassa olisi mennyt 50:n muunkin näytteet.

Vierailija
64/83 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain on vialla, jos ei aikuinen voi olla edes kymmentä tuntia syömättä. Itse paastoan joka päivä 14-20 tuntia. Pari kertaa olen pitänyt 48 tunnin paaston, eikä siinäkään mikään sen kummempi nälkä tai heikotus tullut.

Vialla on lihavuuden aiheuttama hormonihäiriö nälän säätelyssä.

Entä niillä, jotka eivät ole lihavia? Varmasti sinulla on jokin halventava vastaus tähänkin. 

Ei tämä laihoja vaivaakaan. Nälkähormonit on täyttä totta.

Vierailija
65/83 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 vuorokautta menee helposti ilman vettä ja ruokaa, mutta sen jälkeen kannattaa aloittaa kevyesti laihalla teellä.

Vierailija
66/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan normaalielämää viettänä muutenhaan syö klo 20.00 - 8.00?

No musta tuntuu, etten saa yöllä unta, jollen saa syödä enää 22, kun 10 h syömättä pitää olla. Siksi nyt ajattelin jotain tankata, jolla nälkä pysyy parhaiten. Onko se sitten hiilaria vai proteiinia.

Varaa jatkossa labra-aika myöhemmin aamulla. Heti klo 7.00 se aika jo on? Jos olisit ottanut klo 8-9 ajan, niin olisit voinut syödä vielä klo 22.

Jos kyseessä on esim. sokerirasitus niin ei sitä aikaa varailla. Ensin otetaan verikoe, sitten sokeripitoinen juoma ja tämän jälkeen tunnin välein pari verikoetta. Yleensä labra alkaa viimeistään tutkia otettuja näytteitä kokonaisuudessaan siinä puoliltapäivin. Ei se ole mikään hollitupa jossa on aina avoimet ovet. Tietenkin jos jotain kiireellistä tarvitaan se tehdään, tosin siinä samassa olisi mennyt 50:n muunkin näytteet.

Jaaha, mikäköhän labra on vain aamusta joku 2h vain auki? Kyllä useimmat labrat ovat auki karkeasti arvioiden 7.30-14(16). Jotkut jopa ihan iltaan asti.

Vierailija
67/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on naurettavaa nimittää paastoksi sitä että menee aamulla labraan ja syö aamiaisen vasta sen jälkeen.

Illallahan voi syödä iltapalan normaalisti.

Yöllä yleensä nukutaan.

Vierailija
68/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on kunnon syöttöporsas

Vierailija
69/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vaikeinta on kun mun pitää herätä tankkaaman yöllä klo 2-3 välillä mutta ennen verikoetta ei saa. Sitten meneekin loppuyö valvoessa ja olen niin kipeä aamusta kun en ole saanut ruokaa ja unta. Ihmekös veriarvot ovat aina mitä ovat. Verinäytteen jälkeen tankkaan sitten kaiken mitä on jäänyt syömättä ja sitten nukuttaa koko päivän ja unirytmit on ihan sekaisin.

Vierailija
70/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavilla ei ole normaali nälkä.

Mikä ihme on normaali nälkä?

Ja miten lihavuus liittyy siihen, että joku joutuu menemään paastoverikokeeseen.

Lihavilla on "nälkä* vaikka olisi syöty kuin teollisuusimuri 😆😆😆

Vaikeasti ylipainoisenasanon, että asia on juuri päinvastoin! Mulle ei ole mikään ongelma olla täysin ilman mtn ravintoa 12-16 tuntia. Ruokahalut katoavat kokonaan, kun olen syömättä. Vettä menee kyllä sitten paljon.

Ongelma, ja ylipainon kertymisen syy onkin juuri tuo ruokahaluttomuus ja näkön tunteen katoaminen paastossa, koska sitten kun se nälkä ja ruokahalu yhtäkkiä iskee tärinän/ vapinan/ pääkivun myötä, syön liikaa.

Vierailija
71/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle vaikeinta on kun mun pitää herätä tankkaaman yöllä klo 2-3 välillä mutta ennen verikoetta ei saa. Sitten meneekin loppuyö valvoessa ja olen niin kipeä aamusta kun en ole saanut ruokaa ja unta. Ihmekös veriarvot ovat aina mitä ovat. Verinäytteen jälkeen tankkaan sitten kaiken mitä on jäänyt syömättä ja sitten nukuttaa koko päivän ja unirytmit on ihan sekaisin.

yösyönti  on hyvä ja tärkeä osa elämää.

Vierailija
72/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka yö tankata vai? Kuinka lihava olet?

Vierailija
73/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko se vika kuitenkin ruuassa, ei ruokailujen määrässä?

Vierailija
74/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten lihavuus liittyy siihen, että joku joutuu menemään paastoverikokeeseen.

Vaikeasti ylipainoisenasanon, että asia on juuri päinvastoin! Mulle ei ole mikään ongelma olla täysin ilman mtn ravintoa 12-16 tuntia. Ruokahalut katoavat kokonaan, kun olen syömättä. Vettä menee kyllä sitten paljon.

Ongelma, ja ylipainon kertymisen syy onkin juuri tuo ruokahaluttomuus ja näkön tunteen katoaminen paastossa, koska sitten kun se nälkä ja ruokahalu yhtäkkiä iskee tärinän/ vapinan/ pääkivun myötä, syön liikaa.

No sittenhän helppo ratkaisu sinulle on säännöllinen ruokailu. Vai mitenköhän on? Ylipainoiset usein väittävän, että eivät oikein syö mitään. Töissäkin on todennäköisempää, että lihavilla on joku salaatti tai pelkkä jogurttia eväänä ja normaalipainoiset syövät tukevammin, joskaan ei ihan ökysti. Töissä ei kai kehdata syödä tavanomaiseen tapaan.

Vierailija
75/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat todella hyvin. Yllätyt itsekin kun et maagisesti kuolekaan 10 tunnin aikana. Ihmistä ei ole muutenkaan luotu laiduntamaan vaikka veget niin kuvitteleekin.

Vierailija
76/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän helppo ratkaisu sinulle on säännöllinen ruokailu. Vai mitenköhän on? Ylipainoiset usein väittävän, että eivät oikein syö mitään. Töissäkin on todennäköisempää, että lihavilla on joku salaatti tai pelkkä jogurttia eväänä ja normaalipainoiset syövät tukevammin, joskaan ei ihan ökysti. Töissä ei kai kehdata syödä tavanomaiseen tapaan.

Säännöllisyydellä ei ole nälkään mitään vaikutusta, vain ruuan sisällöllä on.

Tietenkin, jos tarkoitat säännöllisyydellä usein syömistä, niin se on eri juttu. Jatkuvalla syömisellä ei nälkää tietenkään edes ehdi tulla. Ja sehän ei ole oikeastaan nälänhallintaa lainkaan.

Vierailija
77/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se, se on... Elämä raskasta ja vaikeaa nykyihmisellä. Huoh! Jaksuhalit...

Vierailija
78/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On elämä julmaa kun 10 h täytyy olla pupeltamatta jotakin..

Vierailija
79/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miten meni ap?

Vierailija
80/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 10 tuntia syömättä yöaikaan on vaikeaa, kannattaa miettiä, mikä on pielessä.

Näinhän sen jaksaa: Iltapala illalla tunti ennen nukkumaanmenoa ja sen jälkeen hampaiden pesu ja muut iltatoimet. Sitten sänkyyn ja n. 8 tuntia unta. Aamulla herätys tunti ennen labraa. Sen aikana aamutoimet ja matkustus näytteenottoon. Sen jälkeen saa syödä. 

Tämän ei luulisi olevan vaikeaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi