Aamulla verikoe, miten jaksaa paasto?
10 h ei saa kuin vesilasin juoda. Vielä hetken siis ehtii, mutta mitä kannattaa tankata??
Kommentit (83)
Kaikista tympein ehkä on se, että vettä ei saa kauheasti juoda, mutta paastoaminen ei ole minulle ongelma, varmaan tottumiskysymys
Vierailija kirjoitti:
Mitä jaksamista tuos nyt on.
Jää väliin iltapala, aamupala, ja juodakaan ei saa.
Ei kai kukaan normaalielämää viettänä muutenhaan syö klo 20.00 - 8.00?
Tankkaat kunnolla, että jaksat nukkua. Keitä perut ja makkarasoosi.
Tuhti ruoka-annos juuri aikarajalla ja aamulla herätys siten, että juuri ehdit verikokeeseen. Ei sinne kyllä kiva nälkäisenä ole mennä, mutta äkkiä se on ohi ja pääset taas lihapatojen ääreen.
Voi kiesus! Ootko jatkuvasti jotain puputtava ihris, vai miten tuo voi olla ONGELMA?
Minä olen usein syömättä vaikka 15 tuntia ja enemmänkin.
Syön viimeisenä klo 15 ja aamulla kuudelta.
Vierailija kirjoitti:
No musta tuntuu, etten saa yöllä unta, jollen saa syödä enää 22, kun 10 h syömättä pitää olla. Siksi nyt ajattelin jotain tankata, jolla nälkä pysyy parhaiten. Onko se sitten hiilaria vai proteiinia.
Ei sitä kukaan huomaa, jos syöt tuom aikarajan sisällä. Punaista se veri söit tai paastosit.
Itsellä oli sama tilanne kesällä, ja ihan aidosti olin huolissani, että entä jos pyörryn verikokeeseen aamulla. Näin on joskus käynyt, kun olen syönyt huonosti ja verensokeri on päässyt laskemaan. Tukeva iltapala vielä kun saa syödä, ja ota mukaan jokin nopeasti syötävä eväs (smoothie, hedelmää tms), jonka voit kietaista huiviin heti verikokeen jälkeen. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Lihavilla ei ole normaali nälkä.
Mikä ihme on normaali nälkä?
Ja miten lihavuus liittyy siihen, että joku joutuu menemään paastoverikokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tankkaat kunnolla, että jaksat nukkua. Keitä perut ja makkarasoosi.
Tämä olisi varmaan bueno! Täytyy alkaa hipsiä sinne keittiöön niin ehtii tehdä ruuan ja syödä. Saa siitä lounaan myös mukaan töihin.
Mä paastoan yleensä iltayhdeksästä seuraavan päivän puolimaille, tarvittaessa kolmeen, neljään iltapäivällä. Mutta toki tunnistan tuonkin ilmiön, että kun jokin on ehdottomasti kielletty, sitä ajattelee lähes pakonomaisesti.
Kerran oli labraan jonottamassa naurettava prätkäjengiläinen kerholiivit päällään. Alkoi mekastaa, että hänen on nyt päästävä jonon ohi koska muuten hän kusee housuun. Lähinnä sääliä ja huvittuneisuutta herätti. Ei päässyt jonon ohi. Tämä oli Järvenpään Justissa kesäkuussa 2018.
Jos liivimies Tuusulasta luet tätä, niin mä nauran sulle vieläkin. Nössö...
Ei tuo 10h ole vielä edes paha, mutta paastoapa ensin raskaana 12h, kun on muutenkin nälkä ja sitten toiset 2h vielä pelkän sokeriliemen voimin. Yli 14h ilman ruokaa, kun koko ajan on nälkä. Sokerirasitustesti siis kyseessä. Oli todellista tuskaa, kun piti syödä iltapala jo reippaasti ennen kahdeksaa ja seuraavan kerran sai ruokaa vasta joskus puol 11 jälkeen. Tankkasin illalla niin älyttömästi, että varmaan näkyi sokereissa, mutta kun olisi narahtanut joka tapauksessa ja rankasti, niin meni samalla vahingolla. Kuitenkin noudatin paastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavilla ei ole normaali nälkä.
Mikä ihme on normaali nälkä?
Ja miten lihavuus liittyy siihen, että joku joutuu menemään paastoverikokeeseen.
On mulla vararavintoa, on se totta, mutta ei elimistö sitä osaa niin yhtäkkiä käyttää.
Moni paastoaa ilman vettä kuukauden putkeen 20h. Sit joku vinkuu 10h "paastosta" joka monelle ihan normi aika olla syömättä jokapäiväisessä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No musta tuntuu, etten saa yöllä unta, jollen saa syödä enää 22, kun 10 h syömättä pitää olla. Siksi nyt ajattelin jotain tankata, jolla nälkä pysyy parhaiten. Onko se sitten hiilaria vai proteiinia.
Varaa jatkossa labra-aika myöhemmin aamulla. Heti klo 7.00 se aika jo on? Jos olisit ottanut klo 8-9 ajan, niin olisit voinut syödä vielä klo 22.
Nosto…