Tapasin tänään ystävääni, joka on vakavasti masentunut.
Jotenkin on vaikea uskoa, että hän on niin masentunut. Hänen olemuksessaan on jotain niin vetovoimaista, suorastaan hypnoottista ja hän on niin jotenkin.. mukava. Tuntuu, että miten sen hymyn ja kerrassaan hurmaavan ja hyväntuulisen olemuksen taakse voi kätkeytyä hänen kuvaamiaan asioita. Vakavaa itsetuhoisuutta, masennusta, pakko-oireita.
Hänen ystävällisyydessään ei ole mitään epäaitoa, vaan hän on erittäin lämmin.. tai jotenkin, suorastaan imaisee minut mukaansa. Voisin vain katsella häntä ja kuunnella hänen puhettaan loputtomiin. Siis pointtini: Saattaako syvästi masentuneilla ihmisillä olla jotain erityisiä tapoja " imaista" toinen ihminen syvälle " verkkoonsa" ? En osaa selittää sitä hämärää ja kummallista tunnelmaa jonka valtaan keskustelujemme jälkeen jouduimme.
Olen mieltänyt, että masentunut ihminen olisi jotenkin olemukseltaan jäykkä ja sulkeutunut - ja kas, tämä ystäväni on täydellinen vastakohta sellaiselle persoonallisuudelle.
Kommentit (4)
voi olla perinteinen, iloinen, kiltti tyttö, joka ei enää jaksakaan vetää iloista rooliaan. Heikko itsetunto>miellyttämisen, hyväksytyksi tulemisen tarve.
Nämä asiat tulevat omalla kohdallani mieleen. Sairastan masennusta.
Kuvasit asian mielestäni hyvin, " imaista verkkoonsa" , semmoista se tosiaan voi olla. Mun mielestä se on pelottavaa.
Vieläkin olen lähes hypnoottisen tunteen vallassa.. tyypissä on jotain niin oudon karismaattista tai jotain.
oli pari vuotta sitten todella masentunut ja yritti tehdä itsemurhaa, läheltä piti mutta hänet löydettiin ajoissa. Hän oli kyllä päinvastoin.