Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten psykologin luona ollaan?

Vierailija
24.01.2015 |

Olen menossa psykologille työstressin takia. Miten sinne pitää valmistautua? Hermostuttaa kun en itsekään tiedä, miten aloittaisin, enkä oikein sitäkään, mikä tässä oikein om ongelma. Huolestuttaa että kerron jotain vääriä asioita tyhmyyksissäni ja sitten menee koko juttu hakoteille. Entä jos se pitää mua ihan idioottina, entä jos ne asiat mitä kerron, ei olekaan oikeanlaisia, entä jos se sanoo että kaikki onnormaalia, opettele elämään tai entä jos se nauraa mulle? Miten kestän jos se tulee mua vastaan kaupassa tai onkin joku tutun tuttu? Tekis mieli perua, ehkä olen vain turhasta valittaja ja liian heikko.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos alottaisit siitä, että kerrot sille psykologille samat asiat mitä kirjoitit tänne?

Vierailija
2/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin kuin kakkonen sanoo. Aloita tuolla kuvailemallasi analysoinilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologilla käynti tuntuu siinä mielessä hassulta, että on kuin juttelisi läheisen ystävän kanssa vain omista asioistaan, täysin yksipuolisesti. Kysymyksiin täsmällisesti vastaaminen ei oikeastaan ole tärkeää, vaan kaikki mitä sanot on arvokasta "materiaalia". Tsemppiä, ja älä ainakaan itse käynnistä lisästressia ota! :)

Vierailija
4/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologi osaa työnsä ja tapaa päivittäin useita ihmisiä, joilla on mitä erilaisimpia ongelmia. hän osaa kysyä oikeat kysymykset ja ohjata keskustelua siten, että sinulla on mahdollisuus kertoa, mikä mieltäsi painaa. vaikka hän olisi tutun tuttu, hänellä on vaitiolovelvollisuus. jos psykologi tulee kaupassa vastaan, ei sinun tarvitse edes tervehtiä jos et halua. voit vaikka vaan nyökätä ystävällisesti ja jatkaa matkaa. se ainakin on ihan varmaa, ettei psykologi naura sinulle. 

on hienoa, että olet hakenut apua tilanteeseesi. ensimmäisen kerran jälkeen psykologille meno tuntuukin sitten jo helpommalta. 

Vierailija
5/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa muka on? Ei liity töihin mitenkään. Saako muuten esimies tietää, että olen käynyt siellä? Tietääköhän se jo terveydenhoitajalla käynnistäkin, tuntuu että mun selän takana punotaan juonia. ap

Vierailija
6/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aloittaako se keskustelun vai pitäisikö mun osata jotenkin esitellä asia? Voiko sinne mennä valmistautumatta, osaako se sitten kysyä? ap

Vierailija
7/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todennäköisesti se kysyy että miten voin auttaa, tai että miksi olet täällä.

Vierailija
8/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttäytyä mahdollisimman "normaalisti" eli herättämättä millään tavalla huomiota. Neutraalit vaatteet, neutraali puhe jne. Koko olemuksesi on myös tarkastelun kohteena ja kirjataan potilastietoihin. Itselle oli aika traumaattista lukea omista potilastiedoista psykologin kuvaukset olemuskestani. Käytin liian hienoa kieltä puheessani ja hymyilin liikaa. En saanut paua ongelmaan mutta opin että Suomessa hymyileminenkin on oire.

Vierailija
9/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:29"]

psykologi osaa työnsä ja tapaa päivittäin useita ihmisiä, joilla on mitä erilaisimpia ongelmia. hän osaa kysyä oikeat kysymykset ja ohjata keskustelua siten, että sinulla on mahdollisuus kertoa, mikä mieltäsi painaa. vaikka hän olisi tutun tuttu, hänellä on vaitiolovelvollisuus. jos psykologi tulee kaupassa vastaan, ei sinun tarvitse edes tervehtiä jos et halua. voit vaikka vaan nyökätä ystävällisesti ja jatkaa matkaa. se ainakin on ihan varmaa, ettei psykologi naura sinulle. 

on hienoa, että olet hakenut apua tilanteeseesi. ensimmäisen kerran jälkeen psykologille meno tuntuukin sitten jo helpommalta. 

[/quote]

Onnittelut, olet tavannut vain hyviä psykologeja. 

Vierailija
10/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sen erikseen kieltää kirjaamasta asioita potilasrekisteriin?

Vierailija
11/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja menestystä, jos on työpaikan kautta järjestetty stressipsykologi niin sitten olet jo siellä työnantajan kirjaamattomassa rekisterissä, että tästä tyypistä eroon ja äkkiä kun mahdollista....

Vierailija
12/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:40"]

[/quote]

[/quote]

no kyllä nuo on ihan psykologin työn perusperiaatteita eikä mitään erityistä. esim vaitiolovelvollisuuden määrää laki. ap, esimiehesi ei ainakaan saa tietää käynnistäsi, ja jos tuntuu että.selkäsi takan punotaan juonia, on todella korkea aika hakeutua ammattiavun piiriin! 

Vierailija
13/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:28"]

Psykologilla käynti tuntuu siinä mielessä hassulta, että on kuin juttelisi läheisen ystävän kanssa vain omista asioistaan, täysin yksipuolisesti. Kysymyksiin täsmällisesti vastaaminen ei oikeastaan ole tärkeää, vaan kaikki mitä sanot on arvokasta "materiaalia". Tsemppiä, ja älä ainakaan itse käynnistä lisästressia ota! :)

[/quote]

Nimenomaan. Kaikki mitä sanot on arvokasta materiaalia. Joten kannattaa miettiä tarkasti mitä asioita siellä juttelet ja mikä on parempi pitää omana tietona.

Vierailija
14/14 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:40"]

[/quote]

[/quote]

no kyllä nuo on ihan psykologin työn perusperiaatteita eikä mitään erityistä. esim vaitiolovelvollisuuden määrää laki. ap, esimiehesi ei ainakaan saa tietää käynnistäsi, ja jos tuntuu että.selkäsi takan punotaan juonia, on todella korkea aika hakeutua ammattiavun piiriin! 

[/quote]

Niin, onhan noita perusperiaatteita mutta ei niitä kaikki noudata. Lue vaikka ketju oudoista lääkärikokemuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan