Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kituuttaminen hoitovapaalla, kun miehen tulot vaikuttavat tukeen

Vierailija
24.01.2015 |

Olen nyt hoitovapaalla ja saan n. 700 eur kotihoidontukea kuukausittain. Lapset ovat 11kk ja 2v. Mieheni oli sitä mieltä, että jäisin töistä hoitamaan lapsiamme kotiin. Hänellä itsellään on erittäin hyvä palkka (noin 8500 eur bruttona tms.). Mies kuitenkin haluaa, että jaamme ruokakulut ja lasten kulut täysin puoliksi, mistä seuraa se, että joudun itse kituuttamaan pelkällä halpismakaronilla ja puurolla ainakin arkipäivät.

Lapsille toki ostamme kunnon ruoat ja vaatteet, mutta itselläni on talous todella tiukilla, sillä maksan miehelle myös asunnon koko vastikkeen, sähkölaskuista puolet sekä pienen osan vakuutuksista sekä auton bensoista (itselläni ei ole tosin edes ajokorttia, mutta mies veloittaa minulta bensat, jos menemme esim. sukulaisten luo käymään autolla pidemmän välimatkan päähän).

Joka tapauksessa olisi tarkoitus laittaa lapset ensi syksynä päiväkotiin, jolloin pienempi olisi vasta 1,5-vuotias, sillä miehen mielestä minun on mentävä töihin asap. Mietin tässä vain, että olisiko jotain vinkkejä, miten selviäisin taloudellisesti.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sano nyt onko teillä avioehto?!

Tajuatko, että jos teillä ei ole avioehtoa saat avioerossa puolet kaikesta omaisuudestanne. Myäs sellaisesta mikä on vain miehen nimissä.

Hullu olet jos jäät tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
62/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei vaan voi elättää sua niin laita sille lasku jokaisesta seksikerrasta. Suihinotto ja anaali tietenkin huomattavasti kalliimpia jne. 

Jos maksat kodista kaiken puoliksi, laitat myös laskun kun peset hänen astioitaan, hänen vaatteitaan, siivoat hänen jälkiään jne.

Sit on se julkinen nöyryytys eli kun käytte sukulaisissa ja ystävien luona sanot kaikkien aikana, että voinko maksaa bensat kotihoidontukipäivänä kun nyt on vähän tiukkaa jne.

Sit kun syötte sukulaisten luona, otat aina lisää, koska sulla on ihan hirveä nälkä. Olethan syönyt jo päiväkausia pelkkää makaronia. Pyydät mukaan jämiä itsellesi tulevia päiviä varten jne. =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:30"] Mitä tarkoitat, kun ensin kirjoitit. "Mieheni oli sitä mieltä, että jäisin töistä hoitamaan lapsiamme kotiin." ja sitten "sillä miehen mielestä minun on mentävä töihin asap." Onko miehen mielipide siis muuttunut tässä välillä esim. rahatilanteestasi johtuen? Vai oliko hän alunperinkin sitä mieltä, että olisit kotona siihen, että kuopus on 1,5v.? Oletko palaamassa vanhaan työhösi vai pitääkö sinun hakea uusi työ hoitovapaan jälkeen? Jos työ on vakituinen, niin kuinka pitkän hoitovapaan olet hakenut? [/quote] Miehen mielipide on tässä matkan varrella muuttunut. Nyt kun hän huomaa, että rahani alkavat oikeasti olla tiukilla (aluksi mulla oli hätävarana pari tuhatta euroa säästössä, jotka ovat huvenneet perhevapaiden aikana matalammasta tulotasosta johtuen), niin hän on sitä mieltä, että mun pitäisi sittenkin mennä töihin. Menen samaan työpaikkaan takaisin. En tosin tässä kehtaa paljastaa liikaa yksityiskohtia, ettei vaikkapa joku tuttu tunnistaisi. T. Ap [/quote] Lähinnä tarkoitin tuolla viimeisellä sitä, että onko sun mahdollista palata töihin ASAP. Ainakaan minulla ei ole asiaa töihin ennen hakemani hoitovapaan loppua, koska minulle on palkattu sijainen. Ei siis auttaisi haluta töihin ASAP.

[/quote]

Sen takia mulle tulikin vähän kiusallinen olo, kun oon tosiaan sopinut töissä palaavani tiettyyn aikaan ja mies haluaa, että alkaisinkin sooloilla ja muutella sitä aiemmin sovittua (ja miehellekin käyvää) ajankohtaa. En ole yhtään varma, että voisinko mennä aiemmin ja onko siellä sijainen palkattuna. Olen itse sillä kannalla, että menen sitten takaisin töihin, kun olen alunperin sopinut. T. Ap

[/quote]

Siis sinulla pitää olla oma tahto. Ei miehesi voi määräillä sinua miten sattuu kulloinkin huvittamaan. Ihan tulee tuosta oma narsistiäitini mieleen. Olin pelkkä hyödyke. Aidosti empaattinen ihminen ei toimi noin. 

Vierailija
64/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos Ap nyt sairastuisi? Auttaisiko mies kuluissa silloinkaan? 

Vierailija
65/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ap saisi suuren perinnön tai vaikka lottovoiton, malttaisiko mies pysyä erossa rahoista vai olisiko määräilemässä niidenkin käytöstä?

Vierailija
66/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin järjettömän typerä tilanne, ei voi muuta sanoa kuin että siinähän kituutat.

Itse olet soppasi keittänyt, kun tuollaista ukkoa katselet. :/

Nainen, kasvata nyt ihmeessä jonkunlainen selkäranka!

Vierailija
67/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko, että jos teillä ei ole avioehtoa saat avioerossa puolet kaikesta omaisuudestanne. Myäs sellaisesta mikä on vain miehen nimissä.

[/quote]

Ei ole avioehtoa, mutta olen luvannut, että en tule vaatimaan häneltä mitään mahdollisessa erossa. Lisäksi mieheni uhkaili, että jos vaatisinkin jotain, niin siinä tapauksessa minun kävisi huonosti - hän sanoi näin, että "sinähän et minun rahojani vie". Minulla on varmaankin kyllä kieltämättä aika huono itsetunto ja se on suhteen edetessä huonontunut entisestään, nimittäin mieheni kontrolloi kaikkia tekemisiä muutenkin ja pakottaa sekä manipuloi monissa asioissa. Sen takia olenkin nyt vähän ymmällä, että mitä tässä teen ja miten selviän, jos tulisi ero.

Eipä liitossamme tosiaan taida enää rakkautta olla. Mieheni käyttäytyy muutenkin hyvin kylmästi ja ilkeästi minua kohtaan. Eron koittaessa kyllä hieman pelottaisi se asunnon etsiminen ja yksinäisyys, kun sosiaalinen verkosto hajoaisi pääosin. Nyt melkein kaikki sosiaaliset suhteeni liittyvät mieheen (ollaan oltu lähinnä hänen sukulaistensa ja kavereittensa kanssa tekemisissä avioliittomme aikana). T. Ap

Vierailija
68/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:03"]Olen nyt hoitovapaalla ja saan n. 700 eur kotihoidontukea kuukausittain. Lapset ovat 11kk ja 2v. Mieheni oli sitä mieltä, että jäisin töistä hoitamaan lapsiamme kotiin. Hänellä itsellään on erittäin hyvä palkka (noin 8500 eur bruttona tms.). Mies kuitenkin haluaa, että jaamme ruokakulut ja lasten kulut täysin puoliksi, mistä seuraa se, että joudun itse kituuttamaan pelkällä halpismakaronilla ja puurolla ainakin arkipäivät.

Lapsille toki ostamme kunnon ruoat ja vaatteet, mutta itselläni on talous todella tiukilla, sillä maksan miehelle myös asunnon koko vastikkeen, sähkölaskuista puolet sekä pienen osan vakuutuksista sekä auton bensoista (itselläni ei ole tosin edes ajokorttia, mutta mies veloittaa minulta bensat, jos menemme esim. sukulaisten luo käymään autolla pidemmän välimatkan päähän).

Joka tapauksessa olisi tarkoitus laittaa lapset ensi syksynä päiväkotiin, jolloin pienempi olisi vasta 1,5-vuotias, sillä miehen mielestä minun on mentävä töihin asap. Mietin tässä vain, että olisiko jotain vinkkejä, miten selviäisin taloudellisesti.
[/quote]

Jättämällä tuo kitupiikki. Ainakin siinä tapauksessa ettei teillä ole avioehtoa :D

Vierailija
69/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luehan nyt tämä ketju ajatuksen kanssa läpi ja mieti, että joku hyvä ystäväsi olisi AP. Mitä sanoisit hänelle?

Vierailija
70/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:16"]

[/quote]

Ei ole avioehtoa, mutta olen luvannut, että en tule vaatimaan häneltä mitään mahdollisessa erossa. Lisäksi mieheni uhkaili, että jos vaatisinkin jotain, niin siinä tapauksessa minun kävisi huonosti - hän sanoi näin, että "sinähän et minun rahojani vie". Minulla on varmaankin kyllä kieltämättä aika huono itsetunto ja se on suhteen edetessä huonontunut entisestään, nimittäin mieheni kontrolloi kaikkia tekemisiä muutenkin ja pakottaa sekä manipuloi monissa asioissa. Sen takia olenkin nyt vähän ymmällä, että mitä tässä teen ja miten selviän, jos tulisi ero.

Eipä liitossamme tosiaan taida enää rakkautta olla. Mieheni käyttäytyy muutenkin hyvin kylmästi ja ilkeästi minua kohtaan. Eron koittaessa kyllä hieman pelottaisi se asunnon etsiminen ja yksinäisyys, kun sosiaalinen verkosto hajoaisi pääosin. Nyt melkein kaikki sosiaaliset suhteeni liittyvät mieheen (ollaan oltu lähinnä hänen sukulaistensa ja kavereittensa kanssa tekemisissä avioliittomme aikana). T. Ap

[/quote]

No niin, eroa. Ensimmäisen kerran ikinä sanon näin kenellekään. Ei tuollaisen kanssa kannata käydä edes parisuhdeterapiassa. Olet liian kiltti Ap, mistä olet oppinut tuollaiseksi? Ansaitset parempaa. 

Vierailija
71/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kertomasi. Vaikka uskomattomalta kuulostaa. Lähde. T 46 v onnellisesti naimisissa. Tuo on täysin epänormaalia. Meillä rahat samalle tilille, omaisuus yhteistä ja samoja ruokia syödään jne... Olet vielä nuori ja hulluhan tuo miehesi on. Ei hänen luonteensa muutu.

Vierailija
72/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto. Ihan sama mitä mies on sinut pakottanut lupaamaan. Saat erossa puolet. Älä vaan suostu tekemään avioehtoa.

Vierailija
73/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:16"]

[/quote]

[/quote]

Mieshän on aito narsisti.

Ota nyt se ero ja ota myös puolet omaisuudesta.

MUTTA. Narsistista kun eroaa niin ero tehdään niin, että olet salassa etukäteen valmistellut kaiken ja hankkinut oman juristin. Miehen selän takana hankit itsellesi ja lapsille asunnon valmiiksi. Sitten viet käräjäoikeuteen avioerohakemuksen 1. vaiheen paperin ja ilmoitat asiasta miehelle puhelimessa ETKÄ PALAA SEKUNNIKSIKAAN VANHAAN KOTIINNE TAI TAPAA MIESTÄ. Lisäksi ilmoitat, että olet muuttanut lasten kanssa pois. Sen jälkeen juristisi hoitaa yhteydenpidon mieheen avioeron suhteen ja hankkii pesänjakajan joka huolehtii siitä , että saatte lasten kanssa puolet omaisuudesta. Eroilmoituksen jälkeen et mene miehen luo ja kaikki yhteydenpito vain justistin kautta. Mies alkaa uhkailemaan sua, mutta sitten säästät kaikki testarit ja sähköpostit, et puhu puhelimessa, koska jos sulla on uhkaavat tekstarit ja sähköpostit tallessa saat miehelle lähestymiskiellon ja lapsille valvotut tapaamiset.

Been there, seen it. Pidä puolesi nainen! Sulle tosiaankin kuuluu puolet omaisuudesta. Miksi mies ei vaatinut avioehtoa jo naimisiin mennessä jos on niin tarkka omaisuudestaa? Sä olet nyt joutunut kestämään niin kovia, että puolet omaisuudesta on pieni korvaus sun kärsimyksistä!

Minä pidin puoleni ja se kannatti. Mies raivosi vuoden verran, mutta on nyt rauhoittunut. Olen toki paska akka sen mielestä, mutta ehkäpä kohtelee seuraavaa eukkoansa paremmin.

Vierailija
74/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta osote posti restaneksi niin saat enempi rahaa.

Vierailija
75/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista! Toivon että sinä ap eroat! Pärjäät kyllä itseksesi. Usko pois, kiität siitä itseäsi vielä. Kaikkea hyvää sinulle. Tuollaiseen ei tarvitse alistua.

Vierailija
76/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ole tiennytkään että puolison tulot vaikuttaa kotihoidontukeen?! Ei ainakaan minulla vaikuta... Johonkin hoitolisiin kai vaikuttaa mutta ei itse kotihoidontukeen.

Vierailija
77/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:29"]

Missä kunnassa tulee kuntalisää 300€? Espoossa eniten ja se ei ole lähellekään sitä ja verojen jälkeen käteen reilu 500€. Sähän voit mennä lastenvalvojalle ja pyytää elatuslaskelmat myös avioliiton ajalle

[/quote]

Mutta eikö toisesta lapsestakin saa jotain..

Vierailija
78/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin tuolla lailla siihen asti kun lapsi oli 3v.
Etsin uuden miehen jätin aviomieheni ja muutin uuden miehen kanssa pois.
Nyt ei mitään ongelmaa mies maksaa kaiken kun on hyvät tulot ei edes huoli minun rahoja :D

Vierailija
79/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule AP sitten kertomaan mitä aiot tehdä kun tiedät!

Vierailija
80/83 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:10"]Eli provo koska saman perheen kaikki lapsilisät tulevat aina samalle tilille. Hullu maailma, joskus totuus tarua ihmeellisempää.
[/quote] ei vaan, jos niita ei makseta samalle tilille, ni kaikki lapset saa saman suuruisen tuen, jonka ensimmainen lapsi saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän