Luetko lapselle iltasadun?
Mies lukee usein nelivuotiaalle kaksi satua iltaisin. Ihmettelee jos minä en lue.
Kommentit (27)
Mulle se on vähän niinkuin hampaidenpesu. Aina ei jaksaisi, mutta tehdään se ainakin nopeasti jos ei muuten.
Joskus luen pitkän sadun, joskus ihan lyhyen, jos kaikki on väsyneitä. Ilman satua lapsi nukahtaa huonosti ja lukeminen kasvattaa sanavarastoa.
Esikoiselle en kauheasti lukenut, eikä lukenut hänen isänsäkään. Nyt on nämä nuorimmaiset 5v. kaksospojat, ja heillä on eri isä kuin esikoisella, ja näille nuorimmaisille on isänsä lukenut joka ilta jo vuosia, en muista mistä se alkoi ja koska, minä luen silloin kun isi on yövuorossa töissä, minä sanon aina että etsikää joku lyhyt satu, ja saatan vähän hyppiä sieltä täältä jättää lauseen lukematta.. Mies kuuluu joskus lukevan kaksikin satua, ja jää vielä odottamaan että pojat nukahtaa, ei kuulemma raaski lähteä, kun toinen poika aina joskus näyttää kun nukkuisi, mutta avaakin silmiä ja tarkistaa onko isi vielä siinä.
Minä luen sen sadun, käsken pojat sänkyihinsä, peittelen, sammutan valot ja sanon että hyvä yötä, nukkukaa kiltisti ja lähden pois, ja yleensä nukahtavat ihan hyvin, joskus saattaa toinen käydä moneenkin kertaan olohuoneessa valittamassa milloin mitäkin.
En jaksa joka ilta, päivällä pidetään satutunti silloin kun ollaan kotona. Lapsi ei enää nuku päiväunia, mutta kyllä siinä päivällä ruuan jälkeen tarvitaan pieni rauhoittava hetki ja siihen satutunti on ihan omiaan.
Ei joka ilta, mutta usein kyllä. Lapset 3v ja 1v.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:57"]
Mies kuuluu joskus lukevan kaksikin satua, ja jää vielä odottamaan että pojat nukahtaa, ei kuulemma raaski lähteä, kun toinen poika aina joskus näyttää kun nukkuisi, mutta avaakin silmiä ja tarkistaa onko isi vielä siinä.
[/quote]
Onko vähän lutusta. :D Ihana mies ja ihana isä. :)
En. Lapsi tahtoo mennä sänkyyn ja valot laitetaan kiinni heti. Luetaan kyllä muuten paljon satuja, mutta nukkumaan mennessä kuuntelee mieluummin pienellä rentoutus levyä jossa on kaikkia sademetsän ääniä. Koitettiin me lukea, mutta tyttö pyysi, että saisko vain alkaa nukkumaan.
Luen kyllä. Tai lapsi lukee minulle. Nyt ekaluokkalainen ja 2 vuotiaasta asti on luettu.