Luetko lapselle iltasadun?
Mies lukee usein nelivuotiaalle kaksi satua iltaisin. Ihmettelee jos minä en lue.
Kommentit (27)
Pyrin lukemaan, mutta ihan joka ilta ei onnistu, kun joko lapset tai äiti ovat liian väsyneitä.
Joka ilta - kuuluu rutiineihin. Hampaat, pissalle ja joku kirja. Sitten nukkumaan :)
Joka ilta luetaan, lapsi 2v. Isä useimmiten, koska minä olen kiinni vauvassa. Joskus harvoin jää välistä.
Joo, luetaan totta kai. Ikää 3 vee.
Joka ilta.tullut rutiiniksi,josta olis vaikea luopua.tyttö on nyt seitsemän.
Luen, lapsi 12 v :D Ei välttämättä enää tietenkään ihan perinteisiä satuja, mutta haluaa edelleen, että hänelle luetaan joka ilta.
Eli katotte Pasilaa?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:03"]
Meillä Juho Milonoff lukee.
[/quote]
Luen joka toinen ilta. Mies kertoo omia tarinoitaan joka toinen ilta. Lapsi 10v.
Kyllä, lapsi saa valita kaksi kirjaa joka ilta. Hän on 2-vuotias. Se on osa iltarutiinia ja hyvä rauhoittumis-, läheisyys- ja läsnäolohetki ennen nukkumaanmenoa.
Eipä juuri. Peittely, silittely ja iltarukous. Joskus toki myös unilaulu.
Kuopukselle luin 10v asti, esikoinen usein oli vielä vieressä lukemassa omia kirjojaan. Mutta vain yksi satu, ei useampaa. Kun kasvoivat, luettiin isompaa kirjaa, muutaman luvun verran, etukäteen sovittiin määrästä, jotta ei tullut tilannetta, että LISÄÄ...
En tiedä, mitä hyötyä lukemisesta oli muuta, kuin että sanavarasto ja sanojen käyttö on monipuolista, sekä se läheisyys. Kuopus ei edelleenkään osaa lukea hyvin, vaikka on jo teini.
Luetaan, joka ilta. Kumpikin lapsi saa valita yhden sadun. Minusta se on helpoin tapa saada lapset nukkumaan; tieto siitä että luetaan kiva iltasatu ja saa istua samalla äidin kainalossa, auttaa lasta lopettamaan leikkinsä ja orientoitumaan iltapuuhiin.
Luetaan. Lapset 5v ja 8v. Joskus jos vanhempia ei huvita lukea, niin laitetaan äänisatu pyörimään.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:25"]
Eli katotte Pasilaa?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:03"]
Meillä Juho Milonoff lukee.
[/quote]
[/quote]
Luen joka ilta, ei ole vielä tilannetta tullut ettei olisi luettu. Ihanaa, kun 5-vuotias on alkanut jaksaa kuunnella jo kuvattomia kirjoja. Kuvakirjojakin toki luetaan. Toivon, että tyyppi jaksaa kuunnella ainakin siihen asti, että olen ehtinyt lukea kaikki klassikot (esim. Muumit ja Lingrenin tuotannon), sekä uudemmat hyvät lastenkirjat.
Luin kyllä