Ekan kerran joulu ei innosta yhtään
Oon yleensä aloittanut jo hyvissä ajoin jouluun valmistautumisen: lahjat, kortit, ruuat, leipomukset, koristeet, valot.
Nyt ei innosta yhtään. Lapset on olleet isoja jo vuosikaudet, mutta ei se ole aiemmin estänyt mua hössöttämästä. Tiedän, että osa ihmisistä ei ole ikinä piitannut joulusta. Miten te ootte viettäneet pyhät ja kestäneet ympäröivää jouluhärdelliä?
Kommentit (6)
No ei kai nyt vielä tartekkaan, nyt on marraskuu! Odota vielä kuukausi.
Jouluhärdelli, tämä sana tuo mieleen sen, että siitä on tehty härdelli. Jouluun kuuluu aika paljon juttuja, mutta jos sen aloittaa ajoissa ja hyvin suunnitellen, ei mitään härdelliä edes pääse syntymään. Pikkuhässäkkä ikäänkuin kuuluu asiaan, mutta sekasorto ei kuulu!
Vietän joulua vain aattona. Itsellä pieni lapsi joten kyllä sitä pitää juhlistaa. Sitten kun lapsi tarpeeksi iso, jätän juhlimatta. Vähän ahdistaa koko joulu.
Mielestäni on jotenkin ääliömäistä että joulua pitää "juhlia", koska joulumieli on kuitenkin enemmän semmoinen henkilökohtainen hartaus joka menee pilalle hössötyksestä. Pahimmillaan siinä pilaa muidenkin joulut.
Sitä pitää viettää niin kuin itsestä tuntuu hyvältä. Minäkin olen ollut joulusta hössöttäjä ennen. Nykyään en halua hössöttää, mutta fiilistelen joulun hyviä tunnelmia edelleen. Kynttilän valoa, joulukuusi, herkkuja.