Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Olen vuosia kärsinyt tosi pahasti kuivuvista käsistä talvisin. Iho on aivan rutikuiva ja vuotaa ihan verta. En mielestäni kärsi minkään puutoksesta ja syön rasvaa tarpeeksi ja juon vettä paljon. Onko kellään mitään "niksiä" tähän? Ostin viimein puuvillahanskat, jotka alan laittaa yöksi rasvattujen käsien suojaksi. Muuten ihoni on suht normaali. Välillä tuntuu ettei rasva imeydy käsiin :(
Kommentit (30)
Yleislääkärille. Sama ongelma mulla, kortisonivoidekuureja ja Ceralania.
Sama ongelma, ajattelin kans kokeilla josko tuo gluteenin poistaminen ruokavaliosta vaikuttaisi. Laktoosi-intoleranssi on, syön kuitenkin jonkin verran laktoosiakin.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:03"]
Mulla joka talvi samaa. Nyt raskaana ha kädet ihan pehmeät. Täytyy vissiin tehdä enemmänkin lapsia :D Ei meinaan mikään auttanut kun oli kädet pahimmillaan.
[/quote]
Mulla oli sama, raskaana ollessa atooppinen iho voi tosi hyvin eikä esim. sääret olleet jatkuvasti naarmuilla niin kuin tavallisesti. Nyt vauva-aikana kädet onkin sitten kovilla jatkuvan pesemisen takia ja kuiva talvi-ilma vielä pahentaa asiaa...
Minkälaiset hanskat/tumput/tms. sulla on? Mulla menee kädet rikki jos on vähänkin jotain muuta joukossa kuin luonnonkuituja.
Mene lääkäriin niin saat kunnon voiteet.
T. Atoopikko
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:37"]
Olen vuosia kärsinyt tosi pahasti kuivuvista käsistä talvisin. Iho on aivan rutikuiva ja vuotaa ihan verta. En mielestäni kärsi minkään puutoksesta ja syön rasvaa tarpeeksi ja juon vettä paljon. Onko kellään mitään "niksiä" tähän? Ostin viimein puuvillahanskat, jotka alan laittaa yöksi rasvattujen käsien suojaksi. Muuten ihoni on suht normaali. Välillä tuntuu ettei rasva imeydy käsiin :(
[/quote]
Mulla, kunnes jätin vehnän pois ruokavaliosta! Tänä talvena ei ole kuivunut.
Mä vaihdoin Fairyn hajusteettomaan Fairyyn eikä käsissä ole enää ihottumaa.
Meillä käytössä Lipolan. Joka ilta sitä käsiin, ei hanskoja tms. Jos haluaa hanskoja laittaa niin sit niitä vinyylikäsineitä ja teipillä kiinni ranteen ympäriltä. Näin isäni psori parantui käsistä.
Body Shopin hamppukäsirasva on hyvä! Jos iho on todella rikki, yksi rasvaus kortisonilla ja sitten hamppua ylläpitoon.
Täällä oli sama homma, tuli oikein isoja verta vuotavia halkeamia mutta käsien lisäksi myös muualle kehoon. Sitten löysin pelastuksen ihan marketin hyllystä : kookosöljy. Oikein paksu kerros kookosöljyä päivittäin suihkun jälkeen. Ja kyllä, kuivasta ihosta kärsivän PITÄÄ käydä joka päivä suihkussa.