Tarkeneeko nollakeleillä kyprämyssyllä ja välikausihatulla?
Mietin tässä vaan, että kannattaako sellainen kosteussuojattu talvihattu hankkia vai pärjääkö villapipoilla ja tavallisella talvihatulla sekä välikausi sydvestillä.
Joku hattu tarvitaan nollakeleille, jolloin voi sataa märkää lunta ja pipo on heltkessä märkänä. En vaan ole tykästynyt mihinkään vettä pitävään hattuun. Tuo välikausihattu olisi kiva.
Kommentit (8)
Nehän pitää hyvin tuulen ja ovat kuin sadehattuja. Ei vaan ole kokemusta niistä yhtään kylmemmillä ilmoilla.
kuin mulla huppu eli pitäisi vaan sen viiman poissa. Eli miksei riittäisi.
4
Mä suosittelen kyllä niitä Reimatecin talvihattuja. Ovat olleet meillä tosi kovassa käytössä. Tosin ehkä se välikausihattukin ajaa asiansa, jos pakkasille on jotain muita lämpimiä hattuja.
Meillä ei ole puistossa kellään mitään talvi- tai välikausihattuja vaan nää kypärämyssyt. Eikä lapset ole koskaan valittaneet, että huppu jotenkin haittaisi leikkimistä. Pitääköhän munkin nyt vääntäytyä tutkimaan näitä talvihattuja...
Meillä ei ole ollu niitä paksumpia kypärämyssyjä ollenkaan.
Pään kääntäminen on hankalaa ja näkyvyys ei ole yhtä hyvä kuin ilman huppua.
Mun mielestä ne kypärämyssyt, siis ne paksut, joita pidetään sellaisenaan, on ihan kauheen näköisiä. Mä hankin kyllä aina lapselle hatun ja sinne alle laitetaan tarvittaessa ohut kypärämyssy.
Mä kyllä uskoisin, että sillä välikausihatulla ja villakypärämyssyllä tarkenis silloin, kun sitä kosteussuojaa tarvii.
miksi huppu päässä olisi vaikea kääntää päätä. Meillä on aina aika reilu se haalari, eikä huppu purista takaa, eikä siellä yleensä räntäsateessa muutenkaan kauhean hyvä näkyvyys ole.
Musta se paksu kypäräpipo on ollut kätevä, se myötäilee päätä, lämmittää niskan, eikä hiosta. Meillä on aina pipo, haalari, hanskat ja kengät sävy sävyyn, mutta muuten en kyllä ymmärrä, mitä väliä sillä ulkonäöllä on jossain puistossa.
Ja tosiaankin meidän lapset ulkoilee ihan hyvän alueen puistossa keskellä Helsinkiä joka ikinen talvipäivä, monesti kahdestikin (jolloin heillä on toinen haalari+piposatsi, jos aamuinen on kastunut), enkä ole täällä neljään talveen kellään nähnyt muunlaista varustusta. Bligh me!
mutta mulla on ollut aina esikoisella puistossa ihan vaan kypärämyssy. Jos on tosi kylmää ja märkää, sen päällä on ollut huppu.