Neuvokaa parisuhdeongelmassa
Olemme tänään puhuneet kolme tuntia suhteesta. Ei apua. Ongelma on se ettei läheisyys pysy. Emme jaksa pyrkiä pitämään läheisyyttä, henkistä ja fyysistä ja ajaudumme koko ajan kauemmaksi toisistamme. Mitä tulisi tehdä? Mies lähti illaksi pois ja minua vaan itkettää.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:33"]Miten kannattaisi alkaa yrittää?
[/quote]
Puhuminen! Puhukaa!
Puhuminen ei aina auta, jos toinen/jompikumpi varsinkin ei osaa puhua, juuri esim suutttuu tai syyllistää/syyllistyy. Teiäälähn on vielä ihan pikkulapsivaihe meneillään. Väsymys pienenee pikkuhiljaa, se varmasti auttaa vähäsen, jos tiedostaa, että olette vielö vauvaperhe ja väsymys nyt aina hiertää välejä.
Yritä saada myös omaa aikaa. Yritä harrastaa mitä vain liikuntaa, se antaa yllättävästi voimaa, sillä pilkkoo pahaa oloa, vaikei tietenkään muuta taikaiskusta koko tilannetta. Liikunta vie turhaumia, surua, vihaisuutta pois, tuo endorfiinejö, hyvönolon ja toiveikkuuden tunnetta ja tietty fyysinen kuntokin kasvaa.
Yrittäkää tehdä asioita, joita teitte ennen kriisiä. Oliko lempiseurana joku tuttavaperhe/pariskunta tms, kutsukaa kylään tms.
suora ruotiminen ei aina auta, varsinkaan ekana yrityksenä. Kerro, että rakastat edelleen. Yritä lyhyitä tällaisia viestejä saada toiselle läpi. Hän voi myös olla vihainen itselleen, monesti itseensä pettynyt kiukuttelee ja raivoaa.
läheisyys myös voi palata. Onko mahdollista saada omaa aikaa, lapsille vaikka isovanhemmat tns hoitamaan?
joillakin toimii kirje. Siis käsin kirjoitettu, lyhyt tai pitkä. Se koskettaa monesti enemmän kuin meili tai puhe. Sellainen, jossa kerrot, että rakastat vaikka nyt vaikeaa onkin, että olet sitoutunut yrittämään eteenpäin ja olet kiitollinen jostain hänen piirteestään tai tekemisestään. Jätä pettymysten käsittely mylhemmäksi tai käsittele vaikka ammttiauttajan kansss, jos mahdollista. Itse olen saanut paljon apua neuvolan psykologilta, aikuisen ihmisen hyvöntahtoinen ymmäärrys antoi voimaa ja toivoa.
Up