Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veikkauksia, koska pörssi romahtaa

Vierailija
09.11.2021 |

Onko se jo ennen joulua?

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paetkaa!!! Juoskaa vuorille!!!! TUOMIOPÄIVÄ!!!!!!!!!!!!!11111111!!!!!!!!

Tai sitten ei. Taaskaan. Toi alkaa mennä vanhaksi. Diginatiivi ei jaksa kuin huokaista väsyneesti hörhelöiden nettipaniikille, jossa ainoastaan aihe vaihtuu.

Just näin. 

Tällä palstalla jo melkein 20 v notkuneena voin kertoa, että ensin manattiin kuinka asuntomarkkinat tulee ihan kohta rommaamaan, ja sitten mennään käteisellä ostamaan -50- -90% alessa olevia kämppiä, kun ne asuntojen hinnathan oli siis silloin 2000-luvun alussa niin kauhean korkeat...

Sitten itkettiin lintuinfluenssaa, siihen kuoli puolet maailman väestöstä, sen jälkeen Nostradamus oli ennustanut maailmanlopun 2009. Sitten tulikin jo 21.12 2012, jolloin planeetat oli linjassa ja maapallo tuhoutui, ja Niburukin jostain kulman takaa kurvasi tuhoamaan koko linnunradan. 

Että kyllä tässä kaikenlaista on ehditty jo kokea. K2Y:n  aikaan en vielä ollut täällä, mutta kaikki varmaan muistaa sen, kun koko maailman tietotekniset systeemit sekosi ja lentokoneet tippui taivaalta ja mitä kaikkea nyt tapahtuikaan.

Mutta hei, pidätellään hengitystä! Kyllä se Yellowstone kohta poksahtaa tai meteoriiitti iskee.

20 vuotta palstalla? Sun pitää hankki oma elämä

Vierailija
62/143 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä shorttaaminen tarkoittaa?

KVG

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo romahtanut aikaa sitten, kuplaan painettu rahaa biljoonia tyhjästä johon talouskasvukin perustuu.

Kaiken pakko jatkua nyt loputtomiin.

Talouskasvu todellakin perustuu luotuun rahaan, mutta ei se kyllä loputtomiin kestä, ei vaikka haluttaisiinkin.

No kerro ihmeessä miksi ei? Ihmeen pitkään on tähänkin mennessä jo kestänyt. Itse asiassa suhdanne kokonaisuutena on ollut erittäin positiivinen jo sata vuotta.

Niin, ja vähän yli satavuotta sitten oli asenteet samanlaisia kuin nyt, mutta eihän nyt voi käydä  niin , eihän .  

Vierailija
64/143 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo romahtanut aikaa sitten, kuplaan painettu rahaa biljoonia tyhjästä johon talouskasvukin perustuu.

Talouskasvu todellakin perustuu luotuun rahaan, mutta ei se kyllä loputtomiin kestä, ei vaikka haluttaisiinkin.

No kerro ihmeessä miksi ei? Ihmeen pitkään on tähänkin mennessä jo kestänyt. Itse asiassa suhdanne kokonaisuutena on ollut erittäin positiivinen jo sata vuotta.

Kuplat puhkeavat aina säännöllisin väliajoin ja nyt on rakennettu huolella sellaista kuplaa, että finanssikriisikin oli lasken leikkiä tähän verrattuna.

Toisaalta ihminen on oppivainen eläin, ja jokainen talouskriisi on opettanut meille jotain. Niitä osataan jo nyt hallita paremmin kuin vielä 20 vuotta sitten. Seuraava rysäys voi olla todella lyhytaikainen, aivan kuten koronadippikin. Jos eliitti on päättänyt, että talous ei tutise, kyllä siihen keinot löytyy. Vauhtia vaan pitäisi hiljentää, koska ilmastonmuutos.

Vierailija
65/143 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja vähän yli satavuotta sitten oli asenteet samanlaisia kuin nyt, mutta eihän nyt voi käydä  niin , eihän .  

Niin, eikä käynyt.

Vierailija
66/143 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuplat puhkeavat aina säännöllisin väliajoin ja nyt on rakennettu huolella sellaista kuplaa, että finanssikriisikin oli lasken leikkiä tähän verrattuna.

Toisaalta ihminen on oppivainen eläin, ja jokainen talouskriisi on opettanut meille jotain. Niitä osataan jo nyt hallita paremmin kuin vielä 20 vuotta sitten. Seuraava rysäys voi olla todella lyhytaikainen, aivan kuten koronadippikin. Jos eliitti on päättänyt, että talous ei tutise, kyllä siihen keinot löytyy. Vauhtia vaan pitäisi hiljentää, koska ilmastonmuutos.

Mutta kun ei todellakaan olla opittu, itse asiassa päinvastoin. Tilanne on lähes kaikilla mittareilla pahempi kuin finanssikriisin aikaan. Ja se koronadippi ei ollut taloudesta johtuva, mutta seuraava dippi on.  

Vierailija
67/143 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romahdusta tehtäessä ensin luodaan näennäinen kriisi ja sitten aletaan paukutella. 

Vierailija
68/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se kriisi voisi olla?

Vierailija
69/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alan ekspertti mutta jotenkin tuntuu, että jotain epäterveitä signaaleja on jo ilmassa.

Esim. kryptovaluutoissa on jo 3000 miljardia dollaria sijoituksia globaalisti (sama kuin Teslan ja Applen markkina-arvo yhteensä suurinpiirtein).

Ja esim. Suomesta tämä Wolt-kauppa tuntuu olevan kyllä täysin posketon. Tai sitten en vain ymmärrä tuota toimialaa tarpeeksi hyvin.

Ihmettelen vain että mistä tuo kaikki raha on lähtöisin?

Vierailija
70/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole alan ekspertti mutta jotenkin tuntuu, että jotain epäterveitä signaaleja on jo ilmassa.

Esim. kryptovaluutoissa on jo 3000 miljardia dollaria sijoituksia globaalisti (sama kuin Teslan ja Applen markkina-arvo yhteensä suurinpiirtein).

Ja esim. Suomesta tämä Wolt-kauppa tuntuu olevan kyllä täysin posketon. Tai sitten en vain ymmärrä tuota toimialaa tarpeeksi hyvin.

Paljon on löysää rahaa markkinoilla. Ja koko ajan pumpataan lisää. Niin pitkään kun tämä jatkuu, kaikkien sijoituskohteiden hinnat nousevat. Eli nyt olisi pöljää himmailla kun arvonnousua tapahtuu ihan kaikissa sijoituskohteissa. Kriittinen taito markkinoilta vetäytymisen ajoittaminen. Itse aion katsella pitempään kuin viimeksi. Edellisen kerran myin kaiken vähän liian aikaisin, kun kurssinousua jatkui vielä pari vuotta sen jälkeen, kun itse olin jo varma, että ei voi jatkua viikkoakaan.

Vierailija
71/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paetkaa!!! Juoskaa vuorille!!!! TUOMIOPÄIVÄ!!!!!!!!!!!!!11111111!!!!!!!!

Tai sitten ei. Taaskaan. Toi alkaa mennä vanhaksi. Diginatiivi ei jaksa kuin huokaista väsyneesti hörhelöiden nettipaniikille, jossa ainoastaan aihe vaihtuu.

Minä luulin että sanaa "diginatiivi" käyttävät vain 60-ikävuotta ylittäneet opettajat.

Ei sellaista ole olemassakaan kuin digi"natiivi". Joko opiskelet ja olet kiinnostunut, tai sitten lähinnä sometat.

Vierailija
72/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Signaaleja on paljon ilmassa. Lähes kaikki on jo kuplahinnoissa, mutta suurimmat signaalit tulevat ulkomailta esim. energiapula ympäri maailmaa

Vierailija
73/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennusteiden mukaan ensi vuonna.

Vierailija
74/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, ettei koskaan. Rahaa vaan pumpataan, että pysyy koossa.

On pitänyt romahtaa jo vuosia sitten.

Eikö se romahdus ollut syksyllä 2019?  Tilanne pelastettiin koronalla.

Vierailija
75/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennusteiden mukaan ensi vuonna.

Siis "näkyvästi". Taloushan ON jo romahtanut.

Vierailija
76/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku keväästä. Talvi tulee olemaan vaikea todella monessa paikassa, kun ei ole sähköä eikä kaasua. Tehtaat kiinni sekä komponentti-, että sähköpulan takia

Vierailija
77/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietojeni mukaan varjopankki romahti 2 vuotta sitten.

Vierailija
78/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sijoittaa kiinteistöihin niin ei ainakaan tule romahdusta.

Ai kamala ku näin huono vitsi sai mut nauramaan vedet silmissä. Kiitos! En olekaan nauranut tänään vielä näin hyvin.

Romahdus tulee kun tulee ja toivottavasti tulee. Saadaan rahan arvo takaisin sijoilleen ja ihmiset ymmärtämään sen. Nyt on kaiken maailman typeriä sijoittajia, jotka eivät ymmärrä pörssistä tai sijoittamisesta tuon taivaallista. Kunhan mättävät kaiken omaisuutensa rahastoihin (huom! Ei osakkeisiin, vaan rahastoihin...) ja odottavat joka vuotista +7% nettonousua niistä rahastoista (huom! Ei osakkeista). Tosin itse olen tyytyväinen kun typerykset ovat laittaneet rahaa palamaan niin olen saanut kivoja voittoja kun olen realisoinut OSAKEsijoituksia.

Kannattaa nostaa rahat ajoissa tilille odottelemaan sieltä osakkeista sun muualta ja odotella että rahan arvo nousee, profit.

Vierailija
79/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sijoittaa kiinteistöihin niin ei ainakaan tule romahdusta.

Ai kamala ku näin huono vitsi sai mut nauramaan vedet silmissä. Kiitos! En olekaan nauranut tänään vielä näin hyvin.

Romahdus tulee kun tulee ja toivottavasti tulee. Saadaan rahan arvo takaisin sijoilleen ja ihmiset ymmärtämään sen. Nyt on kaiken maailman typeriä sijoittajia, jotka eivät ymmärrä pörssistä tai sijoittamisesta tuon taivaallista. Kunhan mättävät kaiken omaisuutensa rahastoihin (huom! Ei osakkeisiin, vaan rahastoihin...) ja odottavat joka vuotista +7% nettonousua niistä rahastoista (huom! Ei osakkeista). Tosin itse olen tyytyväinen kun typerykset ovat laittaneet rahaa palamaan niin olen saanut kivoja voittoja kun olen realisoinut OSAKEsijoituksia.

Kannattaa nostaa rahat ajoissa tilille odottelemaan sieltä osakkeista sun muualta ja odotella että rahan arvo nousee, profit.

Korot nousevat ensi vuoden aika merkittävästi, joten silloin kannattaa miettiä jo exit strategiaa

Vierailija
80/143 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko järkevää hajauttaa varat mahdollisimman moneen eri rahastoon? Bitcoinejakin ajattelin ostaa jonkin verran. Eikö se antaisi jotain suojaa kun jos osa rahastoista romahtaa niin ei luulisi kaikkien roomahtavan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä