Uudistunut yhteishaku (3. aste)
Perseestä! Miksi on pitänyt laittaa aikuiskoulutukset ja enkkulinjatkin samaan hakuun, jossa voi valita vain 6 vaihtoehtoa kokonaisuudessaan??! Ennustan ennätysmäärää ilman opiskelupaikkaa jääviä ja syrjäseutujen koulujen tason totaaliromahdusta.
Itehän en enää ikinä minnekään pääse, koska tyhmänä menin joskus vastaanottamaan paikan yliopistosta.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:43"]
Joku sillan alla asuva Reiska voisi hyvinkin kuntoutua esim. lääkäriksi tällä tavalla.
[/quote]
Pitäisikö jättää sillan alle kuolemaan nälkään sinusta? Ansainnut kohtalonsa, jos on esimerkiksi syntynyt köyhäksi, joutunut lastenkotiin tms. tai lentänyt 10:ssä yt:ssä ulos? Itseltä on mennyt monta työpaikkaa taantuman ja laman takia. Joten kaikki ei ole niin yksinkertaista kuin luulet. Itse en aio ainakaan jäädä Suomeen tukemaan sinunkaltaistesi ihmisten elämää verovaroin ja tiedän että en ole ainoa joka muuttoa suunnittelee. En halua tukea eriarvoistavaa systeemiä.
[/quote]Hohhoh, tervemenoa vaan ulkomaille. Missään muualla ei tosin Suomen kaltaista hyysäriparatiisia ole, joten luulisi sun olevan täällä onnelassa.
[/quote]
Mistä tiedät että tarvitsen hyysäystä? Ja jos luulet että Suomi on jotenkin poikkeuksellinen esim. muihin Pohjoismaihin verrattuna, kannattaisi laajentaa omaa yleissivistystä. En jää tänne missä ihminen on ihmiselle susi. Jo pelkkä yhteiskunnan ilmapiiri tekee Suomen vastenmieliseksi.
t. kolmen vakituisen työpaikan haltija ja kokemusta 50:sta työalasta, olen tehnyt työtä 14-vuotiaasta
[/quote]Katsoin samasta kristallipallosta, josta sinä näit aiemman kirjoittajan tarvitsevan tukea SINUN verovaroistasi?
[/quote]
En edes ajatellut koko asiaa ennen kuin otit sen esille. Maksan ihan mielelläni veroja. Voimme tietysti myös heittäytyä julkisesti pahoinvointiyhteiskunnaksi ja unohtaa yhteisvastuun. Näyttää tosi hyvältä mm. EU:n silmissä.
[/quote]Vittuako sinä sitten vastailet viestiin, joka ei ollut osoitettu sinulle. Tyhmä ämmä.
[/quote]
Kyllä se oli minulle tarkoitettu. Kiroileva ja suuttuva on jo hävinnyt debatin.
Kun sinusta ainoa kriteeri sille että saa opiskella on että pystyy sen rahoittamaan niin pitääkin varmaan ryhtyä pyörrittämään huumekauppaa tai parittamista ja ihmiskauppaa. Kunhan se pysyy salassa ja en nosta yhteiskunnan tukia niin kuin inhottava loinen, olen kunnon ihminen - ihan sama mistä se raha tulee. Ihanaa kun täällä saa rauhassa, muiden siunauksella, rakentaa todellista ihanneyhteiskuntaa.
V-sanaa käyttävän kanssa ei kannata jankata, puhumattakaan ad hominem-argumentteja käyttävästä (anonyymissa nettikeskustelussa), joten suothan anteeksi, mutta sosiaalityön opintoni kaipaavat nyt huomiota. Itse voit vaikka mennä ammuskelemaan sillan alla makaavia. Sehän on vain kohtuullista yhteiskunnalle. Heikompi aines on syytä pyyhkiä saman tien olemattomiin, vaikka jonain päivänä, esim. onnettomuuden seurauksena, liittyisit itse siihen joukkoon.
Opiskelen AMK:ssa ja on todella eriarvoista: yksi saa opintotukea, toinen aikuiskoulutustukea, kolmas te-toimiston harkinnanvaraista ja neljäs ei mitään tukia , kun tienaa kesätöistä liikaa.
Kaikki kuitenkin tulevat hyödyttämään yhteiskuntaa ihan yhtä paljon kun siirtyvät työelämään....
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:43"]
Joku sillan alla asuva Reiska voisi hyvinkin kuntoutua esim. lääkäriksi tällä tavalla.
[/quote]
Pitäisikö jättää sillan alle kuolemaan nälkään sinusta? Ansainnut kohtalonsa, jos on esimerkiksi syntynyt köyhäksi, joutunut lastenkotiin tms. tai lentänyt 10:ssä yt:ssä ulos? Itseltä on mennyt monta työpaikkaa taantuman ja laman takia. Joten kaikki ei ole niin yksinkertaista kuin luulet. Itse en aio ainakaan jäädä Suomeen tukemaan sinunkaltaistesi ihmisten elämää verovaroin ja tiedän että en ole ainoa joka muuttoa suunnittelee. En halua tukea eriarvoistavaa systeemiä.
[/quote]Hohhoh, tervemenoa vaan ulkomaille. Missään muualla ei tosin Suomen kaltaista hyysäriparatiisia ole, joten luulisi sun olevan täällä onnelassa.
[/quote]
Mistä tiedät että tarvitsen hyysäystä? Ja jos luulet että Suomi on jotenkin poikkeuksellinen esim. muihin Pohjoismaihin verrattuna, kannattaisi laajentaa omaa yleissivistystä. En jää tänne missä ihminen on ihmiselle susi. Jo pelkkä yhteiskunnan ilmapiiri tekee Suomen vastenmieliseksi.
t. kolmen vakituisen työpaikan haltija ja kokemusta 50:sta työalasta, olen tehnyt työtä 14-vuotiaasta
[/quote]Katsoin samasta kristallipallosta, josta sinä näit aiemman kirjoittajan tarvitsevan tukea SINUN verovaroistasi?
[/quote]
En edes ajatellut koko asiaa ennen kuin otit sen esille. Maksan ihan mielelläni veroja. Voimme tietysti myös heittäytyä julkisesti pahoinvointiyhteiskunnaksi ja unohtaa yhteisvastuun. Näyttää tosi hyvältä mm. EU:n silmissä.
[/quote]Vittuako sinä sitten vastailet viestiin, joka ei ollut osoitettu sinulle. Tyhmä ämmä.