Miehet ja naiset ovat erilaisia, viimeinkin siitä aletaan puhua
Mitä tasa-arvoisempi ja vauraampi maa, sitä sukupuolittuneempia opiskeluvalinnat ovat. Selitykseksi tarjotaan biologisia eroja.
Hyvä että lopultakin biologian ja sukupuolten erilaisuuden merkitys ruvetaan tunnustaaan.
Kommentit (14)
No eikös tuo nyt aina ole ollut päivän selvä asia
"Kaikissa tutkituissa maissa esinekeskeiset ja stem-ammatit kiinnostivat paljon suurempaa osaa pojista kuin tytöistä. Vastaavasti ihmiskeskeiset ammatit vetosivat selvästi suurempaan osaan tytöistä kuin pojista.
Esimerkiksi matemaattis-tieteellis-tekniset stem-alat kiinnostivat pojista keskimäärin viittätoista ja tytöistä kolmea prosenttia.
Tasa-arvon paradoksin mukaisesti sukupuolten väliset erot ammattihaaveissa olivat voimakkaampia tasa-arvoisemmissa maissa."
"”Vielä 90-luvulla uskottiin, että kun tasa-arvo etenee, naisia ja miehiä saadaan yhtä paljon eri ammatteihin. Sitä ei ole tapahtunut, enkä usko, että niin tulee tapahtumaankaan, ellei yhteiskunta jotenkin romahda. Jos vauraus jatkuu tai vielä nousee, silloin näemme vielä suuremman jakautumisen sukupuolen mukaan.”"
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat hassuja höppänoitä, eivätkä kovin loogisesti ajattelevia. :)
Heille sopiikin hoiva-ammatit luonnollisesti.
Mies
Tässä on se todellinen tasa-arvo-ongelma eli naisvaltaista alaa esim. hoitotyötä ei arvosteta.
Tasa-arvo ei ole tasapäistämistä vaan nimensä mukaisesti TASA arvoa.
Eli arvostus yhtälailla hoitotyötä kuin talonrakennustakin kohtaan, eikä halveksivaa puhetta kuten sinulla. Ei edes trollina.
Sekin on kuitenkin fakta, ettei kaikki koe biologista sukupuoltaan omakseen. Itse olen biologisesti mies, mutta koen olevani pukeutumiseltaan ja muutenkin androgyyni. Sukupuolittamisesta pitäisi päästä eroon. Jos joku kokee täysin itsensä naiseksi tai mieheksi niin hyvä, mutta ihminen on muutakin kuin sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Sekin on kuitenkin fakta, ettei kaikki koe biologista sukupuoltaan omakseen. Itse olen biologisesti mies, mutta koen olevani pukeutumiseltaan ja muutenkin androgyyni. Sukupuolittamisesta pitäisi päästä eroon. Jos joku kokee täysin itsensä naiseksi tai mieheksi niin hyvä, mutta ihminen on muutakin kuin sukupuoli.
No silti sinullakin on sukupuoli. Se ei ole kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet 25 - vuotias, niin et voi alkaa vaatimaan että sinua aletaan kohtelemaan kuin 60-vuotiasta, jos et sitä ole.
Sama pätee sukupuolen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
Keskimäärin juuri noin!
Onko lääketiede ei-loogista? Entä oikeustiede?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
Tässä on se todellinen tasa-arvo-ongelma eli naisvaltaista alaa esim. hoitotyötä ei arvosteta.
Tasa-arvo ei ole tasapäistämistä vaan nimensä mukaisesti TASA arvoa.
Eli arvostus yhtälailla hoitotyötä kuin talonrakennustakin kohtaan, eikä halveksivaa puhetta kuten sinulla. Ei edes trollina.
Hoitotyön kustannukset maksetaan tulonsiirroilla. Kyse on siitä eikä arvostuksesta.
Jos täällä olisi jotain ökyrikkaiden luksusyksityissairaaloita, niissä voisi myös maksaa henkilökunnalle enemmän, jotta voisi valita työntekijöistä parhaat päältä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tässä maassa on tasa-arvo ja voit hakea opiskelemaan ihan mihin vaan ammattiin sukupuolestasi riippumatta. Jollain naisvaltaisilla aloilla miehet jopa palkataan helpommin tasapainottamaan sukupuolijakaumaa.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että naiset tietävät paikkansa miehen alapuolella.
Tiedän paikkani sinun yläpuolella.
Paitsi jos kyse on naisten urheilusta, silloin miehet ovat yhtäkkiä tasoltaan aivan samanlaisia kuin naiset. Kaikki muu on vihapuhetta.
"Miehet ja naiset ovat erilaisia,"
Eläköön erilaisuus!
Vierailija kirjoitti:
No eikös tuo nyt aina ole ollut päivän selvä asia
Aina tämä on ollut selvää. Minulla ei ole uloketta jalkojen välissä, kuten miehelläni. Minulla on pusuhuulet ja reikä
Ei ollut yllätys. Enemmän ihmettelen ihmisiä, joille tuo oli yllätys.
mies53v