Olen 150kg painava nainen. Kysyttävää?
En ole ylpeä tilanteestani. Olen laihduttanut elämäni aikana yli 200 kilon verran mutta jojolihonut aina seuraavaksi siten, että lopputulemana paino on ollut isompi kuin ennen laihdutusta. Kärsin yhteiskunnan suhtautumisesta.
Auton turvavyö menee nippanappa kiinni. Lentokoneessa joudun välillä pyytämään jatkopalan. Vaatteet saan isojen tyttöjen osastolta (koko 56). Kumartuminen kengännauhojen solmimiseksi on vaikeaa.
Haluatko tietää lisää millaista elämä on tämän kokoisena?
Kommentit (47)
Ap, tiedän minulta sinusta tuntuu. Painoin itse viime kesänä lähes yhtä paljon ja elimistöni oireilun jälkeen päätin, että nyt tämä loppuu. Minun ei kuulu olla tämän kokoinen ja tulen kuolemaan todennäköisesti tämän takia. Olen alle 30-vuotias. Ennen tuota vakaata päätöstä olin myös kokenut nämä "viimeiset päätökset" mutta pelko ennenaikaisesta kuolemasta ajoi minut laihduttamaan. Tällä hetkellä painan 117 kiloa, eli olen pudottanut n. 30kg. En tiedä, mitä voin sanoa sinulle, muuta kuin että nämä olivat minun syyni alkaa pudottaa painoa. Eikö sinua voisi motivoida nämä samat syyt kuin minuakin? Olimmehan samassa tilanteessa.
Kun sanoit, että sinulla ei ole mitään vaikeuksia laihduttaa, mutta et pysty pitämään painoasi saavutetussa lukemassa - mitäs sanoisit ajatuksesta, että laihduttaisit 200 grammaa kuukaudessa koko loppuelämäsi ajan? Tämä ei ole mitään piruilua, painiskelen itsekin samanlaisten ongelmien kanssa, tosin painoa on "vain" 75 kg.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:05"]
Miksiköhän useat tosi lihavat on Anneja?
[/quote]
Tiedoksesi, että vuoden 2009 loppuun mennessä nimi Anne oli Suomessa Väestörekisterikeskuksen tietojen mukaan annettu 38 767 naiselle.
Minä en ole yksi heistä. Mutta varmasti tuohon määrään kyseisen nimen haltijoita aika monta ylipainoistakin mahtuu.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:06"]
Ap, tiedän minulta sinusta tuntuu. Painoin itse viime kesänä lähes yhtä paljon ja elimistöni oireilun jälkeen päätin, että nyt tämä loppuu. Minun ei kuulu olla tämän kokoinen ja tulen kuolemaan todennäköisesti tämän takia. Olen alle 30-vuotias. Ennen tuota vakaata päätöstä olin myös kokenut nämä "viimeiset päätökset" mutta pelko ennenaikaisesta kuolemasta ajoi minut laihduttamaan. Tällä hetkellä painan 117 kiloa, eli olen pudottanut n. 30kg. En tiedä, mitä voin sanoa sinulle, muuta kuin että nämä olivat minun syyni alkaa pudottaa painoa. Eikö sinua voisi motivoida nämä samat syyt kuin minuakin? Olimmehan samassa tilanteessa.
[/quote]
Millä keinoilla olet pudottanut tuon 30 kg? Hieno tulos!
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:06"]
[/quote]
Millä keinoilla olet pudottanut tuon 30 kg? Hieno tulos!
[/quote]
Pudotin sen käytännössä muuttamalla ruokavaliota. Pienensin annoskokoja, aloin punnitsemaan ruokia keittiövaa'alla, otin pois kokonaan tietyt ruoka-aineet ruokavaliosta, vaihdoin vaaleat jauhot tummaan jne jne. Ja juon vettä väh. 1,5l päivässä. Näillä perusohjeilla mitä netistä löytyy! :)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:53"]
Kuka sinulle on antanut luvan olla olemassa?
[/quote]
Haluatko väitellä kanssani ontologiasta? ;)
ap