G.Montako tuntia nukut yössä?
Kommentit (10)
n.9 tuntia on mulle se sopivin määrä. ei aina tosin toteudu.
10-12 tuntia on tarpeeksi (lääkityksestä johtuen). Odotan kauhulla töihin palaamista, silloin saan unta vain 6-8 tuntia arkiyössä.
Arkisin 9. (22-7)
Viikonloppuisin 8. (23-7)
5-7. Olen tosi huno nukahtamaan uudelleen, usein herään koiran tai miehen takia esim klo 4 enkä nuku enää sen jälkeen.
Pyrin nukkumaan 8, jos enemmän, se tekee hömelön olon, jos vähemmän, ei mikään ole hyvin. Univelka on tappava juttu.
Sairauden takia n. 12-14 tuntia vaihdellen... :/
7-8h on passeli määrä. Se, että aamulla väsyttää herätyskellon soidessa ei muuten tarkoita, että tarvitsisi enemmän unta. Monet tuntuu kuvittelevan että näin on.
Yritän nukkua kahdeksan tuntia yössä, koska sellaisilla unilla olen pirteä. Onnistuu kuitenkin harvemmin. Esim. tämä viikko on ollut unien kannalta aika katastrofaalinen:
ma: ei ollenkaan unta, yövuoro. Ei unta seuraavana päivänäkään, koska oli sovittuna lapsen neuvolalääkärikäynti.
ti: unta noin 6-7 tuntia, melko hyvä, mutta lapsi herätteli ja olisin kyllä tarvinnut paljon enemmän unta tuon yövuoron vuoksi
ke: yksi lapsi sairastui oksennustautiin ja oksenteli yön, unta ehkä 4-5 tuntia pätkissä.
to: edelleen lapsi sairaana, unta ehkä 6-7 tuntia pätkissä
pe: toinen lapsi alkoi oksennella illalla, oksenteli läpi yön, sain nukuttua max 2-3 tuntia
la: oksentelu loppunut mutta korkeaa kuumetta toisella lapsella, matalampaa toisella. Unta 4-5 tuntia pätkissä.
Olen nyt ihan poikki ja kittaan vaan kahvia.
Arkisin n. 5h/yö. Viikonloppuisin sellaiset 7-8h.
6 liian vähän