Kertokaa minulle, mitä haen opiskelemaan.
Olen pitänyt nyt yhden välivuoden lukion jälkeen ja himottaisi palailla koulun penkille, kun yhteishakukin lähestyy. Ongelmana vaan on se, ettei minulla ole hajuakaan mitä alaa hakea opiskelemaan.
Lukiosta kirjoitin ihan okei, M:n paperit, vahvuuksinani englanti sekä äidinkieli. Kehnoimmin olen pärjännyt matikassa, lyhyestä matikasta kirjoitin B:n.
Lukion päättötodistuksen keskiarvo on vain n. 7,0. En jaksanut panostaa lukion aikana läksyihin tai kokeisiin lukemiseen, joka selittää tuon.
Kuvittelisin kuitenkin olevani enemmän yliopisto-ihminen, muttei toki AMKkaan ole sekään poissuljettu! Olen kiinnostunut monista eri asioista, kulttuurista, politiikasta, kirjoittamisesta... Äh. Ehdotelkaa, suositelkaa aloja. Olen kovin hukassa.
Kommentit (6)
Tee AVO-ohjelma netissä. Se on ammatinvalintatesti ja sitä käyttävät myös te-toimistot. Vie jonkin verran aikaa, mutta mun kohdalla tulos osui oikeaan ja viihdyn sen tarjoamassa ammatissa hyvin.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 10:57"]
Tee AVO-ohjelma netissä. Se on ammatinvalintatesti ja sitä käyttävät myös te-toimistot. Vie jonkin verran aikaa, mutta mun kohdalla tulos osui oikeaan ja viihdyn sen tarjoamassa ammatissa hyvin.
[/quote]
Olen vaan tehnytkin sen jo pariin otteeseen, ja molemmilla kerroilla on tulokseksi tullut ala, joka ei ole kyllä kiinnostanut pätkän vertaa. Näistä on kuitenkin jo aikaa, joten täytyy varmaan yrittää uudelleen. :)
Yliopistoon lukemaan suomen kieltä?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 10:57"]
[/quote]
Olen vaan tehnytkin sen jo pariin otteeseen, ja molemmilla kerroilla on tulokseksi tullut ala, joka ei ole kyllä kiinnostanut pätkän vertaa. Näistä on kuitenkin jo aikaa, joten täytyy varmaan yrittää uudelleen. :)
[/quote]
Eikä tarvitse valita sitä ihan ensimmäistä vaihtoehtoa, siitä kärkipäästä vaan alat miettimään että mites olisi
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:09"]
Yliopistoon lukemaan suomen kieltä?
[/quote]
Hmm, ei välttämättä hullumpi idea. Olen jostain syystä aina ajatellut että kielten opiskelijoista tulee vain kielten opettajia, enkä välttämättä itseäni nää opena. Vaikka eihän tuo näin ole. Täytyy ehkä perehtyä tähän vähän syvällisemmin :D
-ap
Et mitään. Opiskelu tekee sinusta tyhmän ja pintapuolisen toistavan apinan.