Minkä hintaisia punaviinejä ostelet alkosta ?
Ja siis omaan käyttöön vai illanistujaisiin tms
Entä oletko ns erikoistunut jonkin tietyn maan tai marjan viineihin ?
Muutkin punkkuihin liittyvät keskustelunaiheet tervetulleita
Kommentit (47)
Ostan 10-15 euroa maksavia pulloja. En osta eteläafrikkalaisia viinejä ollenkaan. Mieluiten italialaisia, portugalilaisia ja espanjalaisia viinejä. Kuohuvat Ranskasta ja Espanjasta. En tykkää makeista viineistä. Kesällä valkkari ja rose, talvea kohden siirtyminen punaisiin. Olen aika huono viinituntija, en tunnista rypäleitä.
Vierailija kirjoitti:
Lyötkö lapsia nyrkillä, kepillä vai remmillä?
Olet itse ilmeisesti saanut maistaa noista jokaista.
Jatka jallukola linjalla👍
Tämä tulee sinulle yllätyksenä. En osta mitään päihteitä. Ja meitä on paljon.
En katso hintaa silloin harvoin kun punaviiniä ostan. Menee ehkä 5-8ploa vuodessa.
Vai että niitä pitäisi oikein "ostella".
Olen eläkeläinen. Minulla ei ole varaa ostaa minkäänlaista alkoholia Alkosta tai lähikaupasta. Pullotetut virvoitusjuomat ja vedetkin on liian kalliita juomia minulle. Juon vesijohtovettä tai piimää.
Mä en osta kuin Hannibalia pullon vuodessa. Ainoa punkku mitä pystyy juoda. Muista saa päänsärkyä ja vatsakramppeja.
Vierailija kirjoitti:
En lyö ketään, sinunkaan ei pitäisi.
Yleensä 15-25 e/plo, tärkeintä on orgaanisuus (allergiaoireita jos ei ole) ja tietysti maku.
20e on ihan perushyvä.
Tukkapölly on tarvittaessa ihan hyvä lapsille.
~40€ pulloja, italia, ranska. Muutaman 70-80€ Punkun vuodessa lähinnä uteliaisuudesta.. hunttia en ole kertaakaan tuhlannut yhteen pulloon.
Varmaan saisi laadultaan vastaavia eteläamerikkalaisia parillakin kympillä mutta jotenkin vaan jumitan eurooppalaisissa.
Ei ole sinänsä mikään harrastus tms n:50 kpl ostan vuodessa, joista ehkä 20 jää viinikaappiin
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lyö ketään, sinunkaan ei pitäisi.
Toi kyssäri esitetään yksipuolisille kyselijöille, mutta helmet meni sioille.
10-15€, niissä on paras hinta-laatusuhde Alkossa. Reissusta tuomme sitten erikoisuuksia jotka Suomessa maksaisi 20-100€. Ystävälle tosin ostimme synttärilahjaksi haaveilemansa 80€ viinin kesällä.
Yleensä > 25€ hintaista. Tykkään Amaronesta eniten. Olen todennut vuosien aikana että huomattavasti parempia ja nautinnoksihan viiniä juodaan (tai ainakin minä).
Punkut varmaan jossain 14-20€ haarukassa. Pääsääntöisesti italialaisia ja espanjalaisia, joku ranskalainen silloin tällöin. Aika samoja tulee ostettua olaanko keskenämme vai tuleeko vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee sinulle yllätyksenä. En osta mitään päihteitä. Ja meitä on paljon.
Miks vastailet? Ei kiinnosta mitkään alkkisperheiden streittarikitinät
10-20€. Juon itse, yleensä chileläisiä. Fortuna ja Mayu on suosikkeja.