Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on paha mieli! Sisar hento valkoinen taitaa ottaa lopputilin... Kommentoikaa!

Vierailija
08.09.2006 |

Teen 75% työaikaa, meillä on kaksi pientä lasta ja mies tekee kolmivuorotyötä. Sairaspäiviä mulle on tälle vuodelle kertynyt 11, kun jouduin toimenpiteeseen (joka muuten oli viikolla 19. keskenmeno). Pomo huomauttelee jatkuvasti sairaslomastani. Eikö mulla ole oikeutta sairaslomaan siinä missä muillakin? Enhän nosta palkkaakaan kuin 75%. Harmittaa kiusaaminen niin, että taidan lopettaa hommat kyseisessä työpaikassa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta parempaan kannattaa aina vaihtaa. Eli eiköhän sairaanhoitajalle töitä löydy.

Vierailija
2/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis vara valita mieluinen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ja häivy, hyvälle tekijälle on töitä. Sulla on ollut oikea syy olla saikulla ja sillä siisti, eriasia on nuhaflunssa saikut joita minäkään en esimiehenä sietäisi.

Vierailija
4/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siedä nuhaflunssa sairauksia??? Et ole ihan terve ihminen. Minä olen pois töistä flunssassa ja toivon että ovat kaikki muutkin hoitajat. Jos minulla olisi tuollainen esimies,ei varmasti olisi sitä pitkään. Sairaana on oikeus ja velvollisuus olla kotona sairastamassa!

Vierailija
5/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan pitäisi olla välittämättä, mutta lapsienkin sairastumiset olen joutunut hoitamaan anopin avulla ettei tulisi sairaslomapäiviä, koska lasten sairastumiset joutuisin vetämään omaan piikkiin, koska ne tulevat mulle palkattomana, vaikka lain mukaan olisi oikeus kolmeen palkalliseen hoitopäivään, mutta jos esim. mulla aamu ja miehellä yöt niin pomo katsoo, että mieheni olisi yötöiden välissä hoidettava sairaat lapset päivällä ja mentävä sitten taas yöksi töihin. Ja myös mies on hoitoalalla, joten potilaiden hoidonlaatu ei ole turvattuna kun mies ensin hoitaa päivän sairaita lapsia ja lähtee sitten töihin.

Vierailija
6/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tietty totta mutta kokemuksesta kiusaamiseen ei auta muu kun kiusata takaisin. Niin väärin kun se onkin.

Vierailija
7/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti ne jotka nuhan/köhän takia ovat pois töistä viilettävät pitkin kaupunkia ostoksillaan eivätkä lepää kotona itseään työkuntoon niinkuin pitäisi... Ei millään pahalla, mutta lusmuilijoita on niiiiiiin paljon että usko loppuu.

Vierailija
8/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa esimies on siellä kaupungilla katsomassa kuka liikkuu kaupoissa flunssaisena. Ei ole sillä esimiehellä paljon tekemistä. Jos epäilee lintsausta, voi aina vaatia lääkärintodistuksen. Tosi kurjaa, jos ihmisten pitää tulla sairaana töihin epäluuloisen pomon takia. Ei ole hyvä asia potilaille eikä hoitajille.

Vierailija
9/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän työmaalla tätä ei ilmeisesti tapahdu? Se on pirun hyvä juttu! Mutta näitä on NIIIIIN paljon niinkuin sanoin, th kirjottaa saikkulapun kyllä kun menet aamulla päivystykseen surkeen näköisenä ja sanot että buranaa oli pakko ottaa että kuume lähtee. (Olen muuten erittäin pidetty ja sympaattinen esimies, en tietenkään tälläisiä siellä työmaalla toitota)

Vierailija
10/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän vasta meteli nousee :( Työpaikkaa en haluaisi vaihtaa, koska viihdyn työssä ja työkaverit ovat kivoja. Tää on vaan henkisesti raskasta kun huomautellaan asiasta. Toivottavasti en sairastu nuhakuumeeseen. Pitäisi kait ottaa luottamusmiehiin yhteyttä, mutta mitä mä niille sanon?

Vierailija
11/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörryttää ja oksettaa ja hiki virtaa. Ei jaloillaan ole pysyä. Sinä tietenkin menet itse töihin, vaikka sellaisen taudin saisitkin. Jos sinulla on syytä epäillä, että joku lintsaa, otat tietenkin asian puheeksi hänen kanssaan. Jos toteen näytetään, että turhaan on pois ollut, laitat poissaolon palkattomaksi. Keskustelet näistä asioista siellä työpaikalla. Et leimaa kaikkia sairaita (flunssaisia) lintsareiksi keskustelupalstalla.

Vierailija
12/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod. tarkoittanut rönsyillä tän jutun kanssa. Sulla on taatusti ihan puhtaat jauhot pussissa, ja olet pois kun tarve vaatii. Kaikkea hyvää sulle, ihan oikeesti. Monilla pomoilla vaan on tosiian sellaset määräykset että siitä ja tästä on PAKKO soittaa poskeaan, vaikkei olis syytä eikä halua. Ja kuten sanoin, hyvälle tekijälle löytyy aina töitä jos ilmapiiri käy liian ikäväksi.

Vierailija
13/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan sen takia, etten jaksa aina töissä pitkiä raskaita päiviä vajaalla henkilökunnalla. Ylitöitä saat tehdä maailman tappiin, yötöitä et saa aikahyvityksenä kun ei ole ketään tekemään, vapailta soitetaan töihin kun porukka ei riitä. Olen välillä niin poikki, että on pakko katkaista tuo saikulla ja NUKKUA.

Vierailija
14/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi reilumpaa mennä työterveyslääkärille ja kertoa mikä tilanne on. Saat sairaslomaa uupumuksen takia. Työterveyslääkärille voi kertoa myös jos joku työpaikalla mättää, oli se sitten kiire, hoitajapula, v-mäinen esimies tai mikä tahansa.

Vierailija
15/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt suuttuko... Kyllä minäkin olisin töistä pois sairauden takia jos voisin, esimies ei voi. Oksennustaudin takia oli tosin pakko olla viime keväänä 1 päivä.

Vierailija
16/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa työpaikalla keskustellen epäilyksen turhista poissaoloista. Hyvä esimies osaa sen tehdä ketään loukkaamatta. Hyvä esimies ei repostele tuollaisia asioita vauvapalstan aihevapaalla nimettömänä, vaan osaa avata suunsa siellä missä tarve on.

Vierailija
17/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän osastolla saa kyllä sairaana olla pois töistä niin hoitajat kuin osastonhoitaja itsekin. Kukaan ei ole niin korvaamaton, että tarvitsisi flunssassa töihin tulla. Mutta meillä onkin hyvä ilmapiiri ja poissaoloja ehkä tavallista vähemmän. Juuri siksi, että on tieto siitä, että esimies luottaa ja tarvittaessa voi hyvällä omalla tunnolla jäädä kotiin lepäämään.

Vierailija
18/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet erittäin oikeassa. En todellakaan tuo työpaikallani julki epäilyksiäni ja vittuuntumistani, mutta kyllähän se tietenkin vituttaa jos teen jonkun saikun takia yli 60 viikkotuntia. Koska MINÄ siitä saikusta vastaan. Ylitöistä en tietenkään saa palkkaa, sijaisia ei ole/eivät tarvittaessa pääse, työt on tehtävä.

Vierailija
19/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 75% työaikaa samalla palkkaprosentilla yhtä oikeutettu sairaslomaan kuin muutkin?

Vierailija
20/29 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi