Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut 40-vuotta "kiltti tyttö" ja nyt yhtäkkiä

Vierailija
23.01.2015 |

ihan helevetin vihainen. Siis kaikista epäoikeudenmukaisuuksista, epäreilusta kohtelusta, itsekkyydestä tulee kauheat kilarit. Voiko liiallinen kiltteys loppua näin? Kerta kaikkiaan vaan mitta täysi vittumaisia, itsekkäitä ja jopa huijaavia ihmisiä kohtaan. Mitta täysi kynnysmattona olemisesta. Yritän toki esittää asiat rakentavasti, mutta kyllä tulee nyt ns. suoraa palautettakin. Ja tuntuu, että osa lähipiiristä on tätä jo kavahtanutkin. Eivät ymmärrä minun muuttuneen.

Kohtalotovereita?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! Mä olen myös ollut kiltti koko ikäni, mutta onneksi tajusin jo tässä 20-vuotiaana ettei tää vetele enää.

Vierailija
22/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:33"]Mitähän hyötyä on olla kiltti tyttö??? Saa parempia numeroita koulussa mutta muuta mä en keksi. Kiltin sijaan vois vaihtaa sanaksi alistunut. Ei uskalla tehdä mitään ja tekee aina niinkun muut määrää. 
[/quote]En minä ollut kiltti vaikka olin luokan priimus aina. Minut oli kasvatettu huomioimaan muut mutta MYÖS itseni. En tietenkään tehnyt rikoksia mutta kaikkia rajoja kyllä kokeilin ja sanoin mielipiteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Vierailija
24/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tuo vihavaihe jo päälle parikymppisenä, mutta minua olikin poljettu jo aika paljon. Nyt Kolmikymppisenä olen jo aika seesteinen, eikä monetkaan asiat jaksa hetkauttaa. Paljon typerää porukkaa on liikkeellä, mutta ei niiden mielipiteet kerro minusta mitään. Harvat ihmiset nimittäin oikeasti "näkevät" toisen sellaisena kuin tämä on. Näkevät vain oman versionsa sinusta. 

Vierailija
25/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pääsitte kiltteydestä eroon?

t:kiltteydestä kärsivä 38v

Vierailija
26/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikista naisista tulee vanhemmiten rasittavia kiukkuperseitä.

Vierailija
27/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulee näitä selkeyden hetkiä aina silloin tällöin mutta sitten tulee aina joku ihminen ja pilaa ne. Juuri kun ajattelee, että nyt otan tiukan asenteen ja mua ei kuseteta enää kertaakaan (vitun huuto.net), niin sitten tulee joku josta ei oikein tiedä, että onko se tahallaan tollanen vai onko se vain tyhmä.  Sitten menen taas siihen "yritän ymmärtää" -moodiin ja ajattelen, että jos selitän sille, niin ehkä se tajuaa mitä on tekemässä ja lopettaa olemasta kusipää. Niin ei koskaan käy.

Jos te saatanat vielä kerrankin varastatte minun pyykkivuoroni, niin pöllin pyykkinne. Siinäpähän ihmettelette sitten.

Vierailija
28/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

38-v miehenä mietin ihan samaa. Oon kyllästynyt olemaan niin perkeleen joustava kaikkia ja kaikkea kohtaan. Kai mustakin on tulossa v-mäinen keski-ikäinen omanarvontuntoinen kyrväke jota ei voi aina kohdella miten huvittaa.

Vierailija
29/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen nainen ei jaksa enää teeskennellä.

Vierailija
30/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:02"]

En minä mielestäni ole ilkeä. Hymyilen ja vastaan asiallisesti. Mutta minuun on tullut napakkuutta ja jämäkkyyttä! Pystyn tosiaan sanomaan "ei käy", osaan myös sanoa "nyt en jaksa" sekä "en halua tätä" jne. En hauku ihmisiä, en puhu heistä pahaa tms. Yksinkertaisesti: Osaan nyt pitää puoleni ja vetää rajani!

-ap

[/quote]

Hannu Lauerma pitäisi sinua psykona.

[/quote]

Lauermalla on omituisia mielipiteitä. Psykoottisen masentunut = narsisti, esim.

Vierailija
31/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kerhoon! :)

Mulla on aina ollut hyvä itsetunto ja olen ollut hyvin seksuaalinen, mutta nyt nelikymppisenä tosissaan puhkean kukkaan.

Ei tarvitse ollenkaan murehtia, että sopiiko ympäristölle, että teen asiat omalla tavallani. Sopii tai laitetaan sopimaan. ;)

Ja räjähtävän nautinnollinen, kyltymätön, ihana seksuaalisuus, ou jee... :D

Vierailija
32/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alamäki on alkanut. Seuraavaksi tulevat kuvioihin mukaan alkoholi, tupakka, huumeet ja saatananpalvontahevi.

Vierailija
33/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nelikymppisenä alkoi panettaa päivittäin. Miesparka!

Vierailija
34/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:46"]

Jollain lailla itsekin pyrin tuohon- eikä se mulla oikeastaan ole edes mitään kiltteyttä se, ettei osaa sanoa ei ja haluaa olla kaikille mieliksi, vaan sitä että pelkää konflikteja ja hylkäämistä sellaistenkin ihmisten kanssa, joista ei itse edes pidä ja saattaa ajatella heistä vaikka miten ilkeästi. Semmoinen täynnä ihmisvihaa oleva mutta muiden reaktioita pelkäävä henkilö ei oikein istu sanan "kiltti" määritelmään. Myös siitä on kyse, ettei tunne itseään eikä omia mielipiteitään tai edes sitä, onko vaikka liian väsynyt ottaakseen jonkun asian hoidettavakseen, ja vaikka tuntisikin olevansa, ei uskalla kieltäytyä tekemästä sitä ettei kukaan vain suutu. Onhan se ihan älytöntä. Termi "kiltti tyttö" pitäisi tästä johtuen laittaa tunkiolle ja käyttää mieluummin vaikka jotain "itseään inhoava" tai "muiden miellyttäjä", monet kun edelleenkin kuvittelevat olevansa nimenomaan kilttejä vaikka oikeasti ovat niin huonoitsetuntoisia/epävarmoja että pieninkin kritiikki uhkaa murentaa minäkuvan- ja usein tällaiset kiltit ovat kuten minä, eli oikeasti pitävät muista ihmisistä huomattavasti vähemmän kuin mitä antavat ymmärtää, ja se tietenkin johtuu siitä, kun ei pidä edes itsestään tarpeeksi.

[/quote]

Tästä tunnistan itseni. Ennen ajattelin olevani juuri kiltti, mutta oikeasti olen ollut miellyttämishaluinen, "tykätkää kaikki musta" -tyyppi. Se alkaa pikku hiljaa olla ohi, mutta ikääkin on jo 50 vuotta. Edelleen ahdistun hetkeksi, jos huomaan jonkun loukkaantuneen esim. kieltäytyessäni jostain asiasta. Se vaan onneksi menee nykyään hetkessä ohi.

Vierailija
35/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jollain lailla itsekin pyrin tuohon- eikä se mulla oikeastaan ole edes mitään kiltteyttä se, ettei osaa sanoa ei ja haluaa olla kaikille mieliksi, vaan sitä että pelkää konflikteja ja hylkäämistä sellaistenkin ihmisten kanssa, joista ei itse edes pidä ja saattaa ajatella heistä vaikka miten ilkeästi. Semmoinen täynnä ihmisvihaa oleva mutta muiden reaktioita pelkäävä henkilö ei oikein istu sanan "kiltti" määritelmään. Myös siitä on kyse, ettei tunne itseään eikä omia mielipiteitään tai edes sitä, onko vaikka liian väsynyt ottaakseen jonkun asian hoidettavakseen, ja vaikka tuntisikin olevansa, ei uskalla kieltäytyä tekemästä sitä ettei kukaan vain suutu. Onhan se ihan älytöntä. Termi "kiltti tyttö" pitäisi tästä johtuen laittaa tunkiolle ja käyttää mieluummin vaikka jotain "itseään inhoava" tai "muiden miellyttäjä", monet kun edelleenkin kuvittelevat olevansa nimenomaan kilttejä vaikka oikeasti ovat niin huonoitsetuntoisia/epävarmoja että pieninkin kritiikki uhkaa murentaa minäkuvan- ja usein tällaiset kiltit ovat kuten minä, eli oikeasti pitävät muista ihmisistä huomattavasti vähemmän kuin mitä antavat ymmärtää, ja se tietenkin johtuu siitä, kun ei pidä edes itsestään tarpeeksi.
[/quote]

Samaistuin. Toivon, että iän karttuessa saisin rohkeutta ja itsevarmuutta. Ehkä sitten nelikymppisenä ;)
Terveisin
kynnysmatto 24v

Vierailija
36/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekös että se "kiltin tytön" -syndrooma (tai miksi sitä nyt kutsuukaan) periytyy vuosituhansien takaa. Käyttäytymisen, ajatusmallien, asenteiden ja tunnereaktioiden kautta. Lukekaa tämä:

http://hidastaelamaa.fi/2015/01/terveys-ja-tunteet-aidilta-tyttarelle-opi-rakastamaan-sisaista-aitiasi-osa-1/

Vierailija
37/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 10:12"]

Tiedättekös että se "kiltin tytön" -syndrooma (tai miksi sitä nyt kutsuukaan) periytyy vuosituhansien takaa. Käyttäytymisen, ajatusmallien, asenteiden ja tunnereaktioiden kautta. Lukekaa tämä:

http://hidastaelamaa.fi/2015/01/terveys-ja-tunteet-aidilta-tyttarelle-opi-rakastamaan-sisaista-aitiasi-osa-1/

[/quote]

Huhhuijaa, mitä roskaa. Täysin epätieteellisiä huuhaa-terapioita opettava nainen harrastamassa kyökkipsykologiaa.

Vierailija
38/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea tätä, en siis olekaan yksin.

Vierailija
39/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tuossa perääkin. Taipumus mäkättää, nähdä muissa vain virheitä ja hyssytellä muiden tunnereaktiota on ainakin minulle (ja veljilleni) tullut äidiltäni. Hän oli kaikkea tuota ja kodin ilmapiiri sen mukainen. Tunteiden nimeämistä, hyväksymistä ja ilmaisua onkin tässä tullut harjoiteltua parikymmentä vuotta sen jälkeen, kun muutin pois kotoa. Siitä mäkättämisestä pitäisi vielä päästä eroon ennen kuin avioliitto karahtaa kiville...

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 10:12"]

[/quote]

Huhhuijaa, mitä roskaa. Täysin epätieteellisiä huuhaa-terapioita opettava nainen harrastamassa kyökkipsykologiaa.

[/quote]

Vierailija
40/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme