Sairasloma poskiontelon/korvatulehduksesta!?
Oon tässä ollut kipeenä tammikuusta, neljäs kerta lääkärillä (yksityisellä, työterveyshuolto) tänään. Joka kerta olen saanut viikon antibiootit, syynä poskiontelon- korva- ja keuhkoputkentulehdus. Tänään ei sentään ollut enää tuota jälkimmäistä, vaan vain kaks ekaa. Ottivat nieluviljelyn nyt myös, koska kurkku oli turvonnut ja punainen. Verikokeita ei ole otettu kerta kuumetta ei ole ollut. Kertaakaan ei ole sairaslomaa tullut, vaikka mulla on ollut alilämpöä, kaamea yskä, hirveä hedari ja niin armoton väsymys ettei meinaa tolpilla pysyä. Duuniprojektien takia viime kuussa tuli vielä tehtyä reilun viikon verran ylitöitä tässä kondiksessa. Kotona kaksi alle kouluikäistä lasta joita leppoisasti hoitelen yh-mamina.
Mikä on teidän kokemus sairasloman saamisesta näissä influenssa/flunssataudeissa. Alkaa nimittäin huumori loppumaan tässä kierteessä ja alituiseen antibioottia syödessä (sitten hiivalääkkeet + maitohappobakteerit päälle ettei koko systeemi mene sekaisin), kun tää voisi hyvinkin hoitua LEVOLLA.
Kommentit (7)
Ei täälläkään työterv.lääkäri anna saikkua. Jos kuume niin saat sen yhden päivän. Ei vaikka mikä olis. Eräs meni valittamaan selkäänsä, (myöhemmin löytyi välilevyn pullistuma) niin lääkäri sanoi osta sukset.
Tänä vuonna noi romuskat on tosi siteitä. Ja hoitamattomana niiden jälkitaudit on ollu sitäkin kovenpia. Pyydä lääkäriä ottamaan verikoe jotta näette tulehdusarvot. Tosin jos se on viruksen aiheuttamaa niin niihin kun ei antipiootit auta. Toivotaan että paranet pian kuntoon. Mutta jätä nyt ne ylityöt kuitenkin muille.
Seuraavaksi kunnalliselle terkkariin jonottamaan? Saisiko sieltä sairaslomaa helpommin? Jos työterveyttä on kielletty antamasta "turhia" sairaslomia?
Oletko siis tehnyt nuo oireesi selväksi hoitajalle/lääkärille? Että väsyttää, ei meinaa tolpilla pysyä, päätä särkee särkylääkkeistä huolimatta... Ja pyysitkö sairauslomaa? Muuten eivät välttämättä anna joa et itse tajua kysyä sl.
en pyytänyt, jotenkin luulin että kun näin huonossa kunnossa on, lääkäri tarjoaa sitä automaattisesti. Ekan kerran kun menin lääkäriin, hän tarjosi mut silloin en vielä ollut huonossa kunnossa. Toisella kerralla sit olikin eri meno, sanoin lääkärille että tää väsymys on mahdoton enkä pysty lepäämään iltaisin kun on ne lapset...lääkärin vastaus oli että hän ei ikävä kyllä pysty mulle sairaslomaa kirjoittaa mun elämäntilanteesta... jäin haavi auki sitä kelaamaan, koska olin just selittänyt että olen yh ja isoja projekteja töissä... Edellisessä työssä (eri lääkärikeskus) oli ihan eri ääni kellossa, flunssasta sai heti viikon s-lomaa, koska eipä se muuten lähde kuin lepäämällä.
No mutta ei ne lääkärit ole mitään selvännäkijöitä! Tietysti pitää aina pyytää sairaslomaa, jos sellaista tarvitsee. Lääkäri saattoi olettaa, että olet kotiäitinä/työtön/opiskelija/lomalla tms. Ihmisten kunto myöskin vaihtelee, jotkut (kuten minä) ovat poskiontelontulehduksessa ihan työkykyisiä.
mitä ihmettä? onko jotenkin määrätty ettei s-lomaa saa myöntää, onpa outoa....