Kallis haalari lapsella, miksi?
Tiedän että tämä on ikuisuuskysymys, mutta yritetäänkö niillä päteä? Onko se kilpailua äitien kesken? Onko se näytönhalua muille? Ja nyt puhun siis näistä Molon yms. haalareista, joiden ovh on yli 150€.
Kommentit (55)
Osa vanhemmista oikeasti luulee, että ne kalliimmat on jotenkin erityisen hyvää laatua. Eivät ole, ikävä kyllä. Niin paljon valitusta ja kitinää "merkkivaatteista", eikä ikinä näy ja kuulu vastaavaa valitusta Remu, Rasavil, Everest tai muista keskihintaisista mutta kestävistä haalareista.
Osa ostaa ihan vain ulkonäön vuoksi, mikäs siinä sitten, jos on varaa miksi eivät saisi ostaa? Harmi vain, jos vaatteet eivät kestä käyttöä vaan pitää varoitella lasta ettei saa tehdä sitä ja tätä ettei mene haalari pilalle.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:25"]Ehkä sitäkin tai ostetaan ihan oman silmän iloksi. Suurin syy lienee kuitenkin se fakta että ovat parempia laadultaan. Täytyy itsekin panostaa enemmän noihin haalareihin kunhan tyttö alkaa liikkua ulkona enemmän, nyt on menty ihan reimatecin haalareilla :)
[/quote]
Reimatec on tasan yhtä pätevä haalari kuin tuo bloggaajien rakastama Molokin. Meillä ollut kumpaakin ja hyvin pärjää Reimatec Mololle ja Ticketille myös. Eikä Reimatecit tosiaan mitään halpoja ole nekään, yli satasen joten tuo " mennään nyt reimatecilla" vertaus on vähän ontuva.
pitää se riita sada siitäkin jos joku ostaa LAPSELLE kalliin vaatteen, naurettava.
Ostimme Dridriksonin 190 euron haalarin, reilua kokoa, joka oli tesiten paras ja on käytettävissä pidennettävien hihojensa ansiosta vielä ensi talvena ;)
laatu maksaa, ja pääasia on että lapsi pysy kuivana ja lämpimänä talven leikeissä.
AI NIIN kun joidenkinhan lapset ei enää leiki ulkona! No, sitten ymmärrän halpojen haalareiden oston.
Leikki on lasten työtä. Siksi pitää olla kunnon ulkovaatteet.
Meillä haalarin pitää TODELLA kestää, kaksi villin villiä poikaa käyttäö joka päivä eikä käytetä kuriksia. Viimetalvena (vähäluminen) saldona oli 2x minymo, 2x remu ja 2x mikk-line. Kaikki rikki yhden talven aikana. Meillä ei pikkuveljelle jää kaksosilta juuri mitään. Roskiin vain kaikki. Mutta eipä ole kestänyt sen paremmin tickettikään. Roskiin myös ne meni.
Itse kokeilen välillä kalliita välillä edullisia, etsin kokemuksen kautta sitä kestävää omille sekopäilleni. Parhaiten on kestänyt reimatecin erikoisvahvistettu ja mikk-line. Toisen hinta 170€ ja toisen 100€. Suosin siis halvempaa, kun laatu on yhtä hyvä. Kohtuu hyvä on ollut myös super remu ja kappiksen tekninen haalari. Super remu tosin on jo aika hintava.
Meillä on asunto lähes maksettu, 3 sijoitusasuntoa vuokrattuna ja kummallakin vanhemmalla on vakituinen työ, mun palkka on keskitasoa, miehen triplasti.
Lapsia ei paapota eikä lellitä, ei saa kaikkea mitä haluaa mutta varmaan keskimääräistä enemmän.
Jos haluan ostaa uuden merkkilaukun, ostan. Ostin ensimmäisen Chanelin yli 10 v sitten ja käytän sitä n kerran kuussa edelleenkin.
Miksi en ostaisi haalaria, jonka hintalappu ei tunnu meidän omaisuudessa yhtään missään kun kerran haluan pukea lapseni kauniisti. Meillä tärkein ominaisuus haalareissa ja käyttömukavuus, ei - 90 % ale.
Silti meillä kierrätetään tarpeettomat hyvin nopeasti. Olen yli 10 v myynyt tarpeetonta huutiksessa, varsinkin lasten vaatepaketit ovat helppo tapa saada tyhjää tilaa nopeasti
Kyllä joku joskus puistossa tulee kysymään mitä haalari maksoi mutta vastaan aina en muista. Kysyjä tarkkaan tietää ovh hinnan, miksi edes tulee kysymään ?
Reimatecit on niin saatanan rumia että eihän sellaseen kehtaa lasta pukea!!
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:04"]Reimatecit on niin saatanan rumia että eihän sellaseen kehtaa lasta pukea!!
[/quote]
Oletkos joku ihan vajakki? Mallistosta löytyy kauniita yksivärisiä haalareita, aivan ovat yhtä kauniita kuin muutkin. Vai vihaatko vain suomalaisia tuotteita tyyppilliseen suomalaiseen tapaan? Joo tiedän että ne tehdään nykyään jossain Kiinassa niin kuin ne Molotkin mutta ovat kuitenkin suomalaista suunnittelua.
Mikä musta tekee vajakin jos en tykkää reimatecin haalareista :D ei kannattais ottaa ihan noin itteensä jos jollain on erilainen maku ;)))
Syyt miksi meillä ostetaan yli 100€ ovh hintaisia haalereita:
- kestäviä, yhtään ei olla saatu rikki
- pidän ticketin ja molo kidsin väreistä-
- kunnon vesipilarit, pitävät hyvin vettä, vaikka olisi loskakeli
-hyvä jälleenmyyntarvo
- se, että on rahaa millä ostaa
- perheen muitten jäsenten pukeutumistyyli. Käytän itsekkin ns parempia ulkovaatemekkejä (haglöfs, peak performance, timberland, yms). Tuntuisi oudolta ja epäreilulta jos äidillä on canada goosen takki ja lapsilla tarjoustalon haalari. Tiedän, pinnallinen kommentti. Mutta näin sen ajattelen.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:59"]Minä ainakin tiukan budjetin ihmisenä ostan esikoiselle laadukkaan unien - värisen puvun vaikka 200eurolla. Sillä nimittäin vaatetan tulevina vuosina kaksi muutakin lasta ja heidän jälkeen saan myydessä vielä 50+euroa.
[/quote]
Ei kukaan maksa 50e kolmen lapsen kuluttamasta monen vuoden vanhasta haalarista.
[/quote]
Kolme vanhaa haalaria olen heidän jäljiltään jo myynyt hintoihin 50, 70 ja 80. Eli kyllä maksaa ;)
Minä olen tykästynyt Molon värimaailmaan, ja siksi ostanut niitä kahdelle lapselle kolmen vuoden ajan. Nyt lapset ovat sen verran isoja jo, että haalareiden kulutus on jotain ihan muuta kuin kaksi-kolmevuotiailla: pienemmän puku ratkesi saunasta, isomman päästi vedet läpi.
Me emme ole köyhiä emmekä rikkaita, eikä minulla ole ollut tarvetta näyttää mitään kenellekään. Joskus mietin, että mites ihan tuo ihmisten oma maku, voisiko se olla syy merkkihaalareiden menekkiin, eikä mikään muu?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:21"]
Tiedän että tämä on ikuisuuskysymys, mutta yritetäänkö niillä päteä? Onko se kilpailua äitien kesken? Onko se näytönhalua muille? Ja nyt puhun siis näistä Molon yms. haalareista, joiden ovh on yli 150€.
[/quote]
Molosta en tiedä mutta Ticket on tosi hyvä. Ennen kaikkea pysyy hyvänä, ei kulu sillei niin kuin tavishaalarit esim Reima. Ostan jos halvalla saan, täyttä hintaa en maksa. Mutta esim tänä talvena myin huutiksessa eteenpäin haalarin käytettynä ja sain siitä käytetystä haalarista euroa vaille sen hinnan minkä olin siitä itse vajaa pari vuotta sitten käyttämättömänä maksanut. Todellakin kannatti :)