Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Voitti geenilotossa". Uskotteko tällaiseen? Mielestäni kuka tahansa pystyy menestymään, ahkeruudella

Vierailija
09.11.2021 |

Jos pienestä pitäen harjoittelee ja opiskelee ja on ahkera, menestyy.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä geenilotolla viitataan ulkonäköön eikä menestymiseen.

Vierailija
2/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luokittelet menestymisen? Mittaatko menestymistä rahassa? Vaikka ahkeruudella ja sinnikkyydellä voi saavuttaa paljon, niin emme me kaikki voi olla korkeakoulutettuja tai suuripalkkaisia.

Ja on ihmisiä, joilla ihan oikeasti on rajoitteita, jolloin tietty menestyminen ei vaan onnistu. Kuten esim. siskoni, jolla on downin oireyhtymä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tällä palstalla vain on tänä aamuna aloitus, jossa sanotaan sen vuodessa oikiksen suorittaneen henkilön voittaneen geenilotossa.

Vierailija
4/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan väärässä ja se on vaarallista. Aivot on kaikilla erilaiset. Kasvuympäristö vaikuttaa myös paljon, on eri asia syntyä Afrikkaan vanerimajaan kuin länsimaiseen virikkeelliseen ympäristöön.

Vierailija
5/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Jos luetut asiat ei jää mieleen, silloin ne ei jää mieleen. Sama kuin väittäisi, että kenestä tahansa voi tulla olympiavoittaja pikajuoksussa, jos vain pienestä asti harjoittelee.

Vierailija
6/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kasvat aikuiseksi, niin huomaat, että ihan oikeasti esim. ihmisten älykkyyksissä on suuria eroja. Kaikista ei vaan ole kaikkeen. Kaikki eivät vaan pysty kaikkeen, vaikka kuinka koittaisivat. Älykkyys ei tee ihmisestä huonompaa tai parempaa. Paljoon pystyy toki, kun on ahkera ja tekee töitä unelmien eteen.

Vierailija
7/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla geenit tekevät sen, että menen ylivireystilaan, enkä nuku. Eli ei siinä ahkeruus auta, vaan joudun lepäilemään ja laiskottelemaaan jatkuvasti, että pysyn työkykyisenä. En siis koskaan suorittaisi ennätysajassa mitään. Keskivertoajassa olen saanut aikaan asioita.

Joku toinen kärsii tarkkaavaisuushäiriöstä, kolmas jostain muusta. Ei se tee meitä huonommaksi kuin ihmesuorituksiin pystyvät.

Vierailija
8/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tällä palstalla vain on tänä aamuna aloitus, jossa sanotaan sen vuodessa oikiksen suorittaneen henkilön voittaneen geenilotossa.

Tämä nainen itse sanoi voittaneensa geenilotossa: "Superopiskelijan opintofilosofia perustuu siihen, että hän yksinkertaisesti tykkää opiskelusta. Pänttääminen on mukavaa, eikä se juuri koskaan tunnu vastenmieliseltä.

Hän sanoo myös ”voittaneensa geenilotossa”: toiselta vanhemmalta periytyi hyvä muisti ja toiselta ahkeruus. Lopputulema on se, että opinnot ovat aina luistaneet."

Vierailija
9/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla vaikka maailman ahkerin tyyppi mutta jos geenit ei ole kunnossa niin vaikea voittaa esim mr olympia kisaa...

Vierailija
10/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ahkera ja tunnollinen, mutta millään pänttäämisellä en saanut kymppejä koulussa. Keskiarvo aina 8 kaikessa, en ollut missään hyvä enkä huono. Sama ammattikorkeakoulussa, 3 oli keskiarvo.

Kai se jonkinlaiset tietyt geenit vaatii että älykkyydellä pärjää, mutta varmasti esim kasvatus vaikuttaa. Kaikilla ei ole tukevia vanhempia, mutta ei toisaalta mielenlaatuakaan joka mahdollistaa koululle omistautumisen.

Vierailija
11/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut hyvää kolesterolia "hirveästi". Lääkäri tosiaan sanoi noin. Sisarella sama juttu. Tässä kohdassa ajattelin voittaneeni geenilotossa. 

Vierailija
12/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa meistä saa geenilotossa myös alttiuksia mt-ongelmiin tai muihin perinnöllisiin sairauksiin. Ahkerointi voi siis olla mahdotonta näiden rajoitteiden takia tai ahkerointi voi pahentaa ko. sairauksia siten, ettei ahkerointia voi jatkaa.

Vierailija
13/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, eikä ole uskon asia. Ihmiset ovat ihan erilaisia kyvyiltään. Tässä on ilmeisesti kyse siitä nuoresta, pikavauhtia opiskelleesta oikeustieteen maisterista? Tuossahan tarvitaan jo monia ominaisuuksia: älyä, kykyä pitkäjännitteiseen työskenteleen, nopeaa omaksumiskykyä, palautumiskykyä, vaikka mitä! Esim. itselläni on noista vain yhtä, älyä. Keskittymishäiriön takia olen kuitenkin todella huono aloittamaan ja viemään asioita loppuun. Mikään määrä harjoittelua ei nostaisi mua tuolle tasolle. Poikkeuksellinen suoritus kaiken kaikkiaan.

Vierailija
14/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys ja ahkeruus on erittäin huono yhdistelmä. Siinä voi saada paljon pahaa aikaiseksi lyhyessäkin ajassa.

Vierailija
15/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikis ei vaadi mitään suurta älykkyyttä. Toki se , että pääsee sinne ensimmäisellä yrittämällä ja vuodessa ulos, varmasti vaatiikin. Oikisopiskelijoissa on kuitenkin paljon ihan keskivertokansaa, jotka ovat päässeet kolmannella kerralla sisään päntättyään ensin ahkerasti kolme vuotta.

Vierailija
16/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys ja ahkeruus on erittäin huono yhdistelmä. Siinä voi saada paljon pahaa aikaiseksi lyhyessäkin ajassa.

Kiteytit syyn ihmiskunnan suurimpiin ongelmiin eli luonnon tuhoutumiseen, saasteisiin, ylikansoittumiseen jne.

Vierailija
17/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa jännä jos yhtäkkiä vois hypätä toisen ihmisen kehoon. Tarpeeksi monessa kehossa käytyäsi sinäkin ap joutuisit vain toteamaan, ettei se vaan kaikissa onnistuis se menestyminen. Joillain aivoilla mikään ei vain tarttuis päähän, keskittyminen selais jossain muualla, vuorokaudessa ei tunnit riittäis. Fyysiset sairaudetkin saattais väsyttää ja aiheuttaa kipuja, niin että energiatasokin ois koko ajan alhainen, vaikka kuin kahvia ja energiajuomia vetäis. 

Vierailija
18/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pysty. Kyllä geeneillä on suuri vaikutus, ja toinen tekijä on hyvä tuuri. Elämä on hyvin pitkälti tuurista kiinni, hyvästä tai huonosta. 

Vierailija
19/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyminen Suomessa vaatii todella paljon suhteita ja tuuria eikä täällä voi rehellisellä työllä saada menestystä

Vierailija
20/29 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän tästä voisi keskustella siinä aloituksessa.