Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20 vuotta sitten 9.11. 2001 WTC -tornit kaatuivat ja muuttivat maailman lopullisesti - muistellaan tässä ketjussa uhreja

Vierailija
09.11.2021 |

Vaikea uskoa että 20 vuota on mennyt. Muistellaan 20-vuotispäivän kunniaksi tuona päivänä menehtyneitä Amerikkalaisia.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli 11.9 :D

Vierailija
2/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet myöhässä pari kuukautta.. tapahtuma oli 11 syyskuuta, marraskuuta. Jenkit käyttää kuukausi päivä vuosi muotoa, täällä Euroopassa päivä kuukausi vuosi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet myöhässä pari kuukautta.. tapahtuma oli 11 syyskuuta, marraskuuta. Jenkit käyttää kuukausi päivä vuosi muotoa, täällä Euroopassa päivä kuukausi vuosi

Jonnekin hävisi ei, siis ei marraskuuta

Vierailija
4/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut uhrejakaan joten vaikia muistella.

Vierailija
5/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikein kieli pitkällä odottanut, että pääset tekemään tämän höpsöttelyavauksesi. <3

Vierailija
6/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole koskaan kuullut sitä kutsuttavan "nine eleven"? Eli siis 9.11. Tarkistappa vielä.

Vierailija
8/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli muutama sokeankoira jotka pelastivat isäntänsä.

Vierailija
9/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole koskaan kuullut sitä kutsuttavan "nine eleven"? Eli siis 9.11. Tarkistappa vielä.

No oleppa hyvä ja googlaa aivan itse aiheesta. En käsitä miten kukaan voi olla noin tietämätön. Miten sinulla meni totaalisesti ohi pari kk sitten oikeana päivänä 11.9. Kun jokaisesta tuutista tuli aiheesta jotain ulos? Miksi edes käytän aikaani moiseen trolliin 🤦🏻‍♀️

Vierailija
10/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oikeasti meni tähän?

Vierailija
11/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma Karin mielestä ne tekijät ovat uhreja

Vierailija
12/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan tuon synkän marraskuisen päivän kuin eilisen. Empire State Building sortui sydäntä särkevällä tavalla.

Vierailija
13/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissaviikolla minulla kaatui maito lattialle. Muistelehan oikein ankarasti sitäkin.

Vierailija
14/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta😀

Vielä nolompaa on korjailla trolliviestejä juntti

Vierailija
15/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ennen koronaa kävin nyc:issä ja kyllähän se aika koskettavaa oli nähdä ne tuhannet nimet niissä muistomerkeissä jotka ovat tornien paikoilla. Vierailuni osui melkein tasan 18v jälkeen kun yhdeksäs yhdettätoista (nine eleven) -19 olin siellä.

Vierailija
16/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Tämä on hauska jekku, ehkä 3/5 kuitenkin.

Vierailija
17/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Ei, kyllä nyt vähintään 1,5/5! Vaikka onkin väsynyt ja mielikuvitukseton aihe, noin moni silti otti tosissaan!

Vierailija
18/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän tuota tekopyhyytenä, koska monin verroin enemmän on siviilejä kuollut amerikkalaisten sotatouhuissa ympäri maailmaa eikä heitä muistella länsimaissa pätkän vertaa.

Vierailija
19/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oleppa hyvä ja googlaa aivan itse aiheesta. En käsitä miten kukaan voi olla noin tietämätön. Miten sinulla meni totaalisesti ohi pari kk sitten oikeana päivänä 11.9. Kun jokaisesta tuutista tuli aiheesta jotain ulos? Miksi edes käytän aikaani moiseen trolliin 🤦🏻‍♀️

Olen eri. Hätänumero 911

Vierailija
20/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa joskus tuota 9.11. muotoa käytetään myös, mutta yleensä käytetään 9/11.

Hassua, että tämä ketju lävähti etusivulta silmiin. Asuimme New Yorkissa tuolloin perheen kanssa, itse olin vielä koululainen. Koulu sijaitsi noin kilometrin päässä tapahtumapaikalta, mutta rakennukset sattui näkymään hyvin koulun ikkunoista. Niiden edessä sitten kai kaikki luokat roikkuikin aamupäivän katselemassa, koska opettaja oli liian hämillään tehdäkseen mitään.

Jossain vaiheessa, ehkä pari tuntia myöhemmin tuli päätös, että koulu suljetaan siltä päivältä ja vanhempia soiteltiin hakemaan lapsia kotiin. Toki se oli helpommin sanottu kuin tehty, koska koko Manhattan oli jumissa, varsinkin eteläosasta. Metrot tai muu paikallisliikenne ei julkenut lainkaan, paljon katuja oli suljettu tai sitten muuten vaan tukossa. Lisäksi kännykät ei toimineet ja perinteiset puhelinlinjat oli ihan tukossa. Koulussa opettajat odotteli luokkien kanssa kunnes kaikki oli haettu. Muistan syvän epätietoisuuden tunteen olimmekin jo uutisista siinä vaiheessa nähneet ja kuulleet, mitä oli tapahtunut. Moni oppilas oli huolissaan vanhemmistaan, koska tiesi näiden työskentelevän wtc-rakennuksissa tai niiden läheisyydessä.

Muistan, että kotimatka kesti ikuisuuden, vaikka markaa oli vain reilu kilometri. Joskus käveltiin umpikujaan suljetulle tai tukossa olevalle kadulle ja sitten piti kiertää takaisin. Koko matka piti tietysti kävellä, koska mikään julkinen ei kulkenut ja taksejakaan ei ollut. Epätietoisuus jatkui koko päivän, kaupungilla myös liikkui vaikka minkälaisia huhuja siitä, mitä vielä voisi tapahtua. Muistan että sää tuntui jotenkin utuisalta taivaalle katsoessa, mikä tietty johtui kaikesta savusta ja pölystä, mitä ilmaan pölisi.

Kotona telkkarissa kerrattiin päivän tapahtumia aina uudestaan ja uudestaan. Äiti yritti pitää yllä arkea ja patisti tekemään läksyjä ja kotihommia. Jossain vaiheessa tajusin unohtaneeni kirjani kouluun. Koulu oli suljettuna myös seuraavan päivän. Muutamien oppilaiden vanhemmista toinen oli kuollut, mutta ketään täysorvoksi jäänyttä ei tietääkseni ollut ainakaan meidän koulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi