Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä tulot riittäisi sinulle eläkkeellä?

Vierailija
08.11.2021 |

Pakko tunnustaa, että näin yrittäjänä tuo puoli on jäänyt vähälle huomiolle. Oikein hätkähdin, kun tuli ote siitä kuinka vähän eläkettä on kertynyt. Jotain 1700 euro/kk. Näin sinkkuna kyllä jotenkin vielä pärjää, mutta parisuhteesta ei voi haaveillakaan. M59

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 varmaan näin sinkkuna pärjäisin, parisuhteessa varmaan vähemmälläkin.

Vierailija
2/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeeni tulee olemaan vuonna 2028, kun sille toivottavasti pääsen noin 4.200 euroa kuukaudessa. Se riittää minulle enemmän kuin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki rikas naisystävä! Itse en noin köyhän kanssa lähtisi seurustelemaan. Omatkin tulot n. 2800/kk, enkä eläkkeen määrää ole edes uskaltanut laskea.

Vierailija
4/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin, että 2600€/kk bruttona riittää ihan hyvin. Mulla on lisäksi jonkin verran pääomatuloja sekä säästöjä. 

Vierailija
5/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen saamaan kansaneläkkeen ja se riittää.  

Vierailija
6/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se on?

Vierailija
7/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa ennuste olla 2800 ja säästöt päälle. Uskoisin pärjääväni. Eläkkeeseen jotain 17 vuotta aikaa.

Vierailija
8/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittäisi noin 200 euroa. Syön paljon puuroa.

Vierailija
9/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se on?

665/k. Voiko sillä muka elää?

Vierailija
10/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on suurinpiirtein suomalaisen keskieläke, ja kyllä se nainenkin saa eläkettä joten kahdestaan pärjää loistavasti. Itse olisin tyytyväinen tuohon summaan, ainakin niin kauan kun pärjäisin kotona omin voimin.

Vierailija
11/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se on?

665/k. Voiko sillä muka elää?

Siihen saa takuueläkkeen lisäksi. (Yhteensä noin 840)

Vierailija
12/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke ei tule riittämään, jos eläkkeelle edes koskaan pääsee.

Vaikka silloin olisi täysi työhistoria.

Säästössä on nyt 80 000 euroa. Tavoite on 200 000 euroa eläkeikään mennessä.

Todennäköisesti nekin kupataan jollain tapaa kun terveys alkaa pettämään.

Vierailija
13/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on suurinpiirtein suomalaisen keskieläke, ja kyllä se nainenkin saa eläkettä joten kahdestaan pärjää loistavasti. Itse olisin tyytyväinen tuohon summaan, ainakin niin kauan kun pärjäisin kotona omin voimin.

Suomalainen keskieläke on nyt n. 1700 euroa/kk. Ei sillä paljon lomilla matkustella ja varsinkin Helsingissä elämä olisi  yhtä sinnittelyä.

Vierailija
14/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suunnilleen tuollainen bruttona. Eläkkeestä menee enemmän veroja kuin palkasta, joten ei sillä kyllä juhlita.

Vierailija
15/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 948 euroa, siitä osa kansaneläkettä. Työvuosia on n. 25, mutta palkka aina huono ja tuossa sitten eläkesaldo. Olen nyt siis kuntoutustuella, mutta jos se jatkuu, niin työvuosia ei enää tule. Melkein saman saisin, vaikken olisi tehnyt töitä koskaan yhtään. Onneksi sain pienestä palkasta säästettyä sen verran, ettei ihan pelkästään tuolla tarvi pärjätä.

Vierailija
16/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

620 euroa/kk eli sama minkä saan nyt työttömänä.

Vierailija
17/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä olen ajatellut asian niin, että töitä tehdään niin kauan kuin jaksaa. Sitten kun terveys pettää ollaankin jo laitoksessa ja yhteiskunta vie joka tapauksessa eläkkeen ja muut varat.

Ap

Vierailija
18/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä olen ajatellut asian niin, että töitä tehdään niin kauan kuin jaksaa. Sitten kun terveys pettää ollaankin jo laitoksessa ja yhteiskunta vie joka tapauksessa eläkkeen ja muut varat.

Ap

Pitkälti näin.

Todennäköisesti seuraa sama systeemi kuin sossun tuissa. Eläke jota silloin saa ei riitä vallitsevaan elintasoon, varsinkin kun terveysvaivat ym alkavat viedä rahaa. Valtio kyllä auttaa perusasioissa kunhan pyydät hattu kourassa- mutta vasta kun säästöt on käytetty.

Vierailija
19/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä 600 €/kk riittäisi, mutta tuskin enää sitten kun terveys ja toimintakyky pettää. 

Vierailija
20/72 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen keskieläke on nyt n. 1700 euroa/kk. Ei sillä paljon lomilla matkustella ja varsinkin Helsingissä elämä olisi  yhtä sinnittelyä.

Eihän suomalaisista vakuutusyhtiöistä saa edes matkustajavakuutusta yli 65v ikäisille. Riskit on liian suuret

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi