Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein äitinne käy teillä siivoamassa?

Vierailija
23.01.2015 |

Hoitaako äitinne, tätinne tai muut sukulaisenne siivouksia tai leipovatko he esim lastensynttäreille. Joillain tutuillani joilla on myös pieniä lapsia äidit käyvät tekemässä ihan kotitöitäkin ja isät vaihtamassa lamppuja ja tekemässä pihatöitä. En ymmärrä miten se joiltain tuntuu onnistuvan. Joskus olisi kiva saada apua, mutta en halua jatkuvaa taistelua rajoista, ja pelkään että meillä kävisi niin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 kysyy, että voisko tää olla vähän aluekohtainen juttu? Olen siis pohjoisesta kotoisin ja mitä kavereistani tiedän, niin kyllä heilläkin äiti kylään tullessaan saattaa siivota ja samalla tavalla me touhutaan lapsuudenkodeissa kun siellä vieraillaan. Tietty me ollaan kerralla sitten kauemminkin kylässä kuin tunnin pari, yleensä viikosta pariin. koska välimatkat ovat niin pitkiä.

Vierailija
22/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini käy kastelemassa kukkia ja katsomassa postit kun en ole kotona. Joskus olen pyytännyt leipomaan jotain synttäreille mitä ei itse ehdi tekä (yleensä kuivakakku) tai pesemään jotain isompaa mitä ei käsin viitsi pestä kun en omista pesukonetta.

Itse kyllä siivoan aina kotini, pesen ikkunat jne. Äiti on kylläkin auttanut muutoissa ja loppusiivouksessakin kun kämppää olen vaihtanut, vain koska on halunnut niin tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, kun 16-vuotiaana muutin omilleni olen hoitanut itse omat siivoukseni ja ruoan laittamisen. Nyt itsekin äitinä aion opettaa saman omalle lapselleni. Tietysti jos sattuu jokin loukkaantuminen ym. niin silloin apua on hyvä saada.

Vierailija
24/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei koskaan. Saa edes omaa lääväänsä siivottua. Enkä edes päästäisi, osaan aikuisena ihmisenä itse siivota kotini.

Vierailija
25/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummo mun lapsuudenkotiin tullessaan taisi siivoilla ja tehdä ruokaa. Sama juttu on jatkunut kun äitini tulee meille kylään, meilläkin välimatkaa pitkästi. Tuli esim. kummankin lapsen syntymän jälkeen auttamaan ja viipyi viikon. Mäkin siivoan äitini luona ja teen ruokaa ja leivon.

Vierailija
26/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö...ei koskaan. Voiko tuon sen selvemmin sanoa? Minun pesäni, minä sen hoidaan, vaikka se olisikin raskasta. Sama idea kuin paitojen silittämisessä. Olisihan se mukavaa että paitani maagisesti suoristautuisivat itsestään, en minä niiden silittämisestä nauti. Mutta ne ovat minun paitani, joten minä ne silitän enkä anna muiden niihin koskea, edes tyttöystäväni. Aikuinen ihminen hoitaa omansa.

Vierailija
27/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:45"]

Meillä mummo mun lapsuudenkotiin tullessaan taisi siivoilla ja tehdä ruokaa. Sama juttu on jatkunut kun äitini tulee meille kylään, meilläkin välimatkaa pitkästi. Tuli esim. kummankin lapsen syntymän jälkeen auttamaan ja viipyi viikon. Mäkin siivoan äitini luona ja teen ruokaa ja leivon.

[/quote]

Hienoa, että joillakin apu pelaa ja sitä halutaan.

Meillä 2 lasta. En ikimaailmassa olisi halunuut äitini tai anoppia meille viikoksi häärimään. Olisin sen kokenut stressaavana. Nimenomaan halusimme olla pari ekaa viikkoa ihan rauhassa oman perheen kesken. Eikä sittenkään ketään meille hääräämään tai yökylään, vaikka vauvaa toki sai tulla katsomaan.

Ihmiset on TOSI erilaisia tietyissä asioissa. :)

Vierailija
28/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:45"]

[/quote]

Hienoa, että joillakin apu pelaa ja sitä halutaan.

Meillä 2 lasta. En ikimaailmassa olisi halunuut äitini tai anoppia meille viikoksi häärimään. Olisin sen kokenut stressaavana. Nimenomaan halusimme olla pari ekaa viikkoa ihan rauhassa oman perheen kesken. Eikä sittenkään ketään meille hääräämään tai yökylään, vaikka vauvaa toki sai tulla katsomaan.

Ihmiset on TOSI erilaisia tietyissä asioissa. :)

[/quote]

Mua taas ei haittaa yhtään, päinvastoin. Oli kivaa kun oli apua, ei mua haittaa äitini tai anopi läsnäolo. Nyt on kolmas lapsi tulossa ja äitini tulee taas jeesailemaan kun vauva syntyy.

Vierailija
29/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:33"]

Ei koskaan. Tietenkään. Jokainen aikuinen ihminen siivoaa asuntonsa itse.

[/quote]

Sä et siis myöskään käytä koskaan siivouspalveluita kotona? Kannattaisi kokeilla, suosittelen!

Vierailija
30/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 18-vuotiaana enkä osannut laittaa kunnolla ruokaa. Äiti kävi kerran-pari kuukaudessa ja teki meille ruokaa joka mielestäni oli liian vaikeaa ja työlästä tehdä itse. (lihapullakastike, muussi, lasagne) Hän teki kolme isoa ruokasatsia joita pakastin. Olin tosin samalla itsekkin keittiössä katselemassa mallia. Siivouksesta olen itse aina pitänyt huolen. Isäni taas asensi kaikki lamput, auttoi maalaamisessa ja muissa kodin pikkuremppahommissa ja myöhemmin kun ostin auton niin vaihtoi renkaat ym. Auttoivat ekan vuoden ajan minun huushollin hommissa. Sen vuoden jälkeen ovat olleet aina vieraita eivätkä kodinhoitajia.

Vierailija
31/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kuoli muutama kuukausi sitten:(. Mutta ei koskaan käynyt siivoamassa meillä, eikä sisaruksillani. Me lapset käytiin tekemässä suursiivouksia hänelle 2-3x vuodessa ja muuten pienempiä siivouksia pari kertaa kuussa. hän ei 10 viime vuoden aikana enää itse pystynyt kunnolla siivoamaan. 

Mut vaikka kunto olisikin ollut hänellä hyvä, en missään nimessä olisi antanut hänen siivota meillä. Eikö se ole vähän noloa jos aikuisten ihmisten huushollia tulee äiti siivoamaan?

Vierailija
32/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti antaa joululahjaksi aina siivouksen ja yleensä jos olemme reissussa useamman päivän hän käy siivoamassa ainakin jotain. Äiti <3

Vierailija
33/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:11"]Äiti kuoli muutama kuukausi sitten:(. Mutta ei koskaan käynyt siivoamassa meillä, eikä sisaruksillani. Me lapset käytiin tekemässä suursiivouksia hänelle 2-3x vuodessa ja muuten pienempiä siivouksia pari kertaa kuussa. hän ei 10 viime vuoden aikana enää itse pystynyt kunnolla siivoamaan. 

Mut vaikka kunto olisikin ollut hänellä hyvä, en missään nimessä olisi antanut hänen siivota meillä. Eikö se ole vähän noloa jos aikuisten ihmisten huushollia tulee äiti siivoamaan?
[/quote]

Mitä noloa siinä on? Jos se itse haluaa touhuta niin mitä nolosteltavaa siinä pitäisi olla?

Vierailija
34/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:11"]Äiti kuoli muutama kuukausi sitten:(. Mutta ei koskaan käynyt siivoamassa meillä, eikä sisaruksillani. Me lapset käytiin tekemässä suursiivouksia hänelle 2-3x vuodessa ja muuten pienempiä siivouksia pari kertaa kuussa. hän ei 10 viime vuoden aikana enää itse pystynyt kunnolla siivoamaan.  Mut vaikka kunto olisikin ollut hänellä hyvä, en missään nimessä olisi antanut hänen siivota meillä. Eikö se ole vähän noloa jos aikuisten ihmisten huushollia tulee äiti siivoamaan? [/quote] Mitä noloa siinä on? Jos se itse haluaa touhuta niin mitä nolosteltavaa siinä pitäisi olla?

[/quote]

No tuleehan siitä nyt sellainen tunne, etteikö aikuiset ihmiset osaa itse siivota? Jos asunto on siisti, mitä siivottavaa siellä sitten vierailulle tulevalle isoäidille on? 

Vierailija
35/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti siivoaa silloin, kun on meillä lapsenvahtina. Tällöin siivoaminen tarkoittaa lähinnä esim. keittiön siivoamista syömisen jälkeen. Ei todellakaan pidäkään mitään muuta siivoushommaa tehdä.

Mä kyllä siivoan lapsuudenkodissani.

Vierailija
36/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:11"]Äiti kuoli muutama kuukausi sitten:(. Mutta ei koskaan käynyt siivoamassa meillä, eikä sisaruksillani. Me lapset käytiin tekemässä suursiivouksia hänelle 2-3x vuodessa ja muuten pienempiä siivouksia pari kertaa kuussa. hän ei 10 viime vuoden aikana enää itse pystynyt kunnolla siivoamaan.  Mut vaikka kunto olisikin ollut hänellä hyvä, en missään nimessä olisi antanut hänen siivota meillä. Eikö se ole vähän noloa jos aikuisten ihmisten huushollia tulee äiti siivoamaan? [/quote] Mitä noloa siinä on? Jos se itse haluaa touhuta niin mitä nolosteltavaa siinä pitäisi olla?

[/quote]

No tuleehan siitä nyt sellainen tunne, etteikö aikuiset ihmiset osaa itse siivota? Jos asunto on siisti, mitä siivottavaa siellä sitten vierailulle tulevalle isoäidille on? 
[/quote]

Miten se mun siivoustaidon poistaisi jos joku muukin meillä joskus siivoaa? Ja kuten sanotti, jos vieraisilla ollaan pidempään niin kylä siellä silloin voi jokin paikka siivousta jo kaivatakin

Vierailija
37/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin päin. Käyn silloin tällöin huvikseni siivoamassa vanhemmillani. Joskus käyn sukulaisten luona vähän jelppimässä. Äiti joskus saattaa leipoa voileipäkakun jos on juhlat, mutta minä leivon sitten täytekakut muidenkin juhliin.