Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein äitinne käy teillä siivoamassa?

Vierailija
23.01.2015 |

Hoitaako äitinne, tätinne tai muut sukulaisenne siivouksia tai leipovatko he esim lastensynttäreille. Joillain tutuillani joilla on myös pieniä lapsia äidit käyvät tekemässä ihan kotitöitäkin ja isät vaihtamassa lamppuja ja tekemässä pihatöitä. En ymmärrä miten se joiltain tuntuu onnistuvan. Joskus olisi kiva saada apua, mutta en halua jatkuvaa taistelua rajoista, ja pelkään että meillä kävisi niin.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tasan ikinä! En edes päästäisi siivoamaan. Kun äiti tai vanhemmat yleensä tulee meille, he ovat vieraita ja heitä kohdellaan kuin sellaisia, ei laiteta töihin tms. Samoin kun me menemme heille, olemme vieraita, kohteliaita ja elämme talon tavalla ilman erityispalveluiden vaatimuksia. 

Vierailija
2/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käy kukaan siivoamassa, hoidamme omat sotkut, mutta aina joskus, kun äiti käy kylässä, hän haluaa puunata keittiön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy nyt ja tuskin silloinkaan, kun mulla on lapsia. En odotakaan sellaista äidiltäni. Hän hädin tuskin jaksaa oman kotinsa siivota.

Vierailija
4/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarpeeksi usein tai ei siis ikinä. Kummallinen laiska 83-vuotias, ei sen vertaa välitä. 

Ihan itse siivotaan, ei ole äitiä siihen ikinä tarvittu.

Vierailija
5/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti tulee kylään niin hän tiskailee, laittelee kuivia vaatteita pinoihin ja leikkii lastenlasten kanssa. Iskä leikki myös lastenlasten kanssa, lainaa iskuporakonettaan ja pistää mielellään esimerkiksi hyllyn seinään mieheni kanssa.

Miestäni tämä ei häiritse eikä minuakaan. Äiti ei tule kenenkään reviirille.

Siskoni ja veljeni myös auttavat ruuan tekemisessa, tiskeissä ja pöytien/lattioiden pyyhkimisessä, vaihtavat tarvittaessa lasten vaippoja, syöttävät lapsia ja vaikka vaihtavat likaantuneen vaatteen puhtaaseen. Teen samoja juttuja heillä. Tosin varsinkin veljeni luona aina kysyn hänen vaimoltaan että jos vaihdan lapselle bodyn niin mistä voin ottaa puhtaan.

Mukavaa kun olemme kaikki sisarukset samaan aikaan pienten lasten vanhempia. 

Anoppi ja appi eivät tartu toimeen vaan ihan kyläilevät meillä. Se on ok. Jos käyn heillä niin kyllä tiskeissä autan ja tyyliin kesäisin nypin pihakukkien juurelta rikkaruohoja. Äidilläni saatan ottaa imurimen esille ja imuroida eteisen ja keittiön jos on sotkua.

Vierailija
6/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kukaan. Itse hoidamme. Äitini ei ole juuri tarjoutunutkaan. Anoppi meinasi alkaa huushollaamaan meillä (kuten tyttärellään), mutta mieheni kanssa molemmat aina patistimme hänet olkkariin pois keittiöstä. En pidä siitä, että toinen ihminen tyhjentää tiskikoneemme astiat vääriin paikkoihin tai viikkaa pyykkimme kuivurista. En koe sitä apuna. Ja olisi noloa laittaa vanha ihminen siivoamaan vaikka se varmasti avuksi olisikin.

Anoppi vieläkin yrittää esim. "sopia" etukäteen, mitä ruokaa teemme, kun he tulevat meille kylään. Olemme mahdollisimman ympäripyöreitä. Eiköhän se ole isäntäväen tehtävä miettiä antimet. En minäkään heille mene ja etukäteen ilmoita tilausta.

Vierailija
7/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurimen?

Äitini auttoi meitä siivoamaan uuden kämpän, joka oli ihan kaatopaikkakunnossa.

Vierailija
8/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Käy pikaisesti pari kertaa vuodessa lapsia katsomassa, joita neljä, pian viisi ja lapset pieniä, vanhin 7v. Eipä vaan tunnu meidän elämä kiinnostavan:( 

Olen kateellinen niille, joiden lapsia äidinäiti käy katsomassa, mitään kodinhoitoa tai edes lasten hoitoa en edes ajattele, toivoisin hänen vain tahtovan useammin nähdä lapsiamme. Eläkkeellä on ja hyväkuntoinen, joten esteitä ei pitäisi olla.

Vierailija
9/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti alkaa olla siinä iässä että pikemminkin minun pitäisi käydä siivoamassa hänen luonaan. Ei vielä tosin tarvetta. Muuten äiti ei meillä siivoile mutta pari kertaa hän on salaa hinkannut tiskialtaan kiiltäväksi, häiritsi kuulemma niin paljon.

Vierailija
10/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Eikä myöskään anoppi. Itse sotkitaan ja siivotaan.

Vierailija
11/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:12"]

Ei koskaan. Käy pikaisesti pari kertaa vuodessa lapsia katsomassa, joita neljä, pian viisi ja lapset pieniä, vanhin 7v. Eipä vaan tunnu meidän elämä kiinnostavan:( 

Olen kateellinen niille, joiden lapsia äidinäiti käy katsomassa, mitään kodinhoitoa tai edes lasten hoitoa en edes ajattele, toivoisin hänen vain tahtovan useammin nähdä lapsiamme. Eläkkeellä on ja hyväkuntoinen, joten esteitä ei pitäisi olla.

[/quote]

Kuulostaa kurjalta :( Toisaalta niitä omia vanhempiaan ei voi valita. Olen todella kiitollinen ja onnellinen omasta lapsuuden perheestäni kun se yhdessä olo on mukavaa ja ne pienet kotityöt ja lasten huomioiminen ja hoito menee helposti siinä samalla. -6-

Vierailija
12/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tainnut siivota meillä ikinä, muutin kotoa pois v. 1995.

Vierailija
13/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:12"]

[/quote]

Kuulostaa kurjalta :( Toisaalta niitä omia vanhempiaan ei voi valita. Olen todella kiitollinen ja onnellinen omasta lapsuuden perheestäni kun se yhdessä olo on mukavaa ja ne pienet kotityöt ja lasten huomioiminen ja hoito menee helposti siinä samalla. -6-

[/quote]

Kurjaahan tämä on, surettaa erityisesti lasten vuoksi.

Jos vain hengissä pysyn, niin tiedänpä ainakin millainen isoäiti minusta itsestäni ei koskaan tule. Tahdon olla oman äitini vastakohta.

Vierailija
14/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudasta on huono hypätä imurin varteen tai tiskipaljun ääreen. Ei tosin käynyt eläissäänkään. Ei siivonnut huonettani silloinkaan, kun vielä asuin kotona, mitä nyt katsoi ovelta ja motkotti sekaisuudesta. Olen nuoresta pitäen oppinut siivoamaan sekä huolehtimaan omista vaatteistani ja muusta. En siis kuulu uusavuttomiin!

Vierailija
15/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on siivooja ja käy meillä 4-5 kertaa vuodessa pitkän välimatkan vuoksi ja viipyy kerrallaan viikosta kahteen. Meillä ollessaan se yleensä innostuu pesemään ikkunoita, pesemään saunan, imuroimaan jne. Itse myös äitini luona ollessamme siivoan jos on siivottavaa, ihan luonnostaan se tulee. Äitini myös leipoo meillä ollessaan, haluaa leipoa lapsille mummin pullaa jne. Yhdessä kokkaillaan ym.

Vierailija
16/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, ei tulisi mieleenkään odottaa sellaista. On minulla kyllä yksi ystävätär, jonka äiti käy heillä pesemässä (ison omakotitalon) ikkunat, vaihtamassa verhot, hoitamassa kukkamaat jne. Tämä ystäväni tekeytyy jotenkin ihan avuttomaksi ja on tottunut siihen, että äitinsä hoitaa. Ihan uskomatonta.

Vierailija
17/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä oo käyny

Vierailija
18/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Tietenkään. Jokainen aikuinen ihminen siivoaa asuntonsa itse.

Vierailija
19/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy. Minä käyn äitini luona siivoamassa noin kerran kuukaudessa. 

Muutama vuosi sitten äiti teki kyllä kakkupohjia mulle kun olin töissä pitkiä päiviä just ennen lapsen synttäreitä.

Vierailija
20/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ookoo jos yhdessä tehdään ja toiset äidit/anopit on sellaisia, että ne ei oikein osaa olla tekemättä mitään. Mutta sitten just nämä jotka ei itse jaksa/osaa/saa aikaiseksi ja odottaa niitä palveluita vanhemmiltaan, niin sitä on vaikea ymmärtää.