Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän mielestä ok, että rokottamaton henkilö vierailee vakavasti sairaan luona?

Vierailija
08.11.2021 |

Omasta mielestä järjetön ajatus, mutta olenkin rokotusmyönteinen.

Potilas on rokotettu, mutta vakavasti sairas ja juuri ollut isossa leikkauksessa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok!

Vierailija
2/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ok. Rokottautumalla suojaa vain itsensä. Oireita ei tietenkään saa olla vierailijalla ja itse pitäisin myös maskia vaikka olenkin rokotettu.

Jäin miettimään, että miksi ei olisi ok? Meillehän on kerrottu virallisia reittejä että myös rokotettuna voi sairastua ja levittää tautia. Itse olen sitä mieltä, että jos minä rokotettuna kannan tietämättäni oireettomana koronaa, olen ikäänkuin vaarallisempi kuin rokottautumatob, sillä hänellä korona oireilee todennäköisemmin oireisena eikä oireettomana. Siksi käyttäisin tuossa tilanteessa itse maskia ja muita suojatoimia :(

Vierailija
4/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkisesti vai fyysisesti sairas?

Vierailija
5/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotepassi antaa vain luvan tartuttaa

Vierailija
6/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on ok.

Vierailija
7/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi kielsi kokonaan rokotettujen vierailut, koska rokotetut kuljettavat tautia mukanaan.

Vierailija
8/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa! Perintöäkö on kyttäämässä, jos sinne väkisin tunkee?

Vierailija
9/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamattoman ja sairaan välinen asia.

Tiedäthän että rokotettuna myös sinä voit tartuttaa koronan sairaaseen.

Vierailija
10/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, koska rokottamaton ei ole sama asia kuin koronaviruksen kantaja. Yhtälailla rokotettu voi taudin sille sairaalle viedä. Ja jos se vakavasti sairas on vaikka oma äiti, varmasti ennemmin haluaa lapsensa vierailulle kuin kuolla yksinään eristettynä kaikesta. 

Vierailija
11/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onko vierailija rokotettu vai ei, ei ole mitään merkitystä tartuttavuuden kannalta. Kumpikin voi tartuttaa.

Jos on huolissaan taudin saamisesta, niin huolehtikoon siitä että on itse saanut rokotteet, jos uskoo siitä olevan itselleen hyötyä.

Vierailija
12/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin psyykkisen sairauden vuoksi tehty suuri leikkaus. 🖕

Vierailija
13/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista. Psyykkisesti sairas ajaa rekan nokkaan -> iso leikkaus. 

Vierailija
14/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyjällä oli ehkä omakohtaista kokemusta, mahdollisesti aivojen poisto ollut kyseessä.

Vierailija
15/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on ok. Jokainen normaaliälyinen rokotekannastaan riippumatta käsittää, että rokote ei estä tartuttamista eikä rokottamattomuus lisää tartuttamisriskiä. Asiallisesti suojautuneena ilman muuta tapaamaan läheistä. Se edistää paranemista, kun saa viettää aikaa läheistensä kanssa. 

Vierailija
16/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä rokottamattomuudella tässä tapaukessa? Sekä rokotettu että rokottamaton voi levittää koronaa. Erona vain on se, että rokotettu todennäköisesti ei itse sairastu koronan vakavaan tautimuotoon. Kai se kanssaihmisille on se ja sama? Eikös näihin koronapassijuttuihinkin syynä ole vain se, että suojellaan terveydenhuoltoa ylikuormittumiselta?

Vierailija
17/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat niitä, jotka tulevat vierailuille vanhusten hoivapaikkoihin, naama nyrpeänä laittavat maskin. Ehkä tahallaan yrittävät tartuttaa omaisensa, että saavat perinnön ja pääsevät eroon iäkkäästä omaisestaan?

Vierailija
18/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihminen saa kutsua luokseen ketä haluaa, ei se minulle kuulu.

Vierailija
19/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei olisi tullut mieleenkään jättää 10-vuotiasta lastani yksinään hoitohenkilökunnan kanssa pärjäämään. Totta kai menin hänen luokseen, kun hän oli sairaalassa. Kovin sairas mieleltään pitää olla, jos ei mene tuollaisessa tilanteessa lapsensa luokse.

Vierailija
20/24 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä rokottamattomuudella tässä tapaukessa? Sekä rokotettu että rokottamaton voi levittää koronaa. Erona vain on se, että rokotettu todennäköisesti ei itse sairastu koronan vakavaan tautimuotoon. Kai se kanssaihmisille on se ja sama? Eikös näihin koronapassijuttuihinkin syynä ole vain se, että suojellaan terveydenhuoltoa ylikuormittumiselta?

Ei todellakaan :D Jos olisi, passit olisi käytössä muuallakin kuin pk-seudun yökerhoissa. Passi ei ole mitään muuta kuin poliittista peliä. Uskottelemalla kansalaisille, että terveydenhuollon ylikuormitus olisi passin syynä, saadaan näppäräsi pätevä perustelu ties mille ja samalla voidaan sulkea silmät niiltä todellisilta syiltä, joiden takia terveydenhuolto paikoin on kuormittunut. Ne todelliset syyt eivät liity koronaviruksen sairastuttamiin ihmisiin.